@Aernoud, alle waar naar z'n geld. Ik heb met zowel RS als 27mm torsi met billstein ervaring. Als je al goede schokbrekers hebt maak je met die torsis een enorme stap vooruit. Vwb slaglengte van de demper, heb ik geen problemen mee gehad. Hebben pas nog op de testbank gestaan en zijn nog 100%. Maar mijn 75 was dan ook niet extreem verlaagd. Zie ik ook helemaal het nut niet van in voor een straat/circuit combi auto.
En trouwens ook met torsis en verstelbare veerschotels achter kan je uitwegen. Heb zelf bij monteren van de torsi de rechterdrarm al iets lager gemonteerd dan links. Op de schalen beetje schroeven achter en vrijwel 25/25/25/25 met een standaard TS zonder lichtwicht onderdelen. Alleen stuurbekrachting eraf en accu en ruitensproeier naar rechtsachter.
En daar maakt bmw nou zoveel heisa over met z'n 1 serie tsssssss
Ook voor de RS set is weer niet iedereen enthousiast, ook met reden. Alles heeft voors en tegens en in racewereld heeft zo ongeveer iedereen een eigen mening of visie. Wat bij de een past hoeft niet bij de ander te passen.
O ja vwb die V6/TS torsies. Ik wil dan wel eens alfanrs en maten horen. Maurizo heeft dikkere torsi onder z'n V6 maar die weet niet zeker of het origineel is. Ik wil nu eindelijk ook wel eens weten hoe het zit. Heeft er iemand hier wel eens een originele V6 torsie in de handen gehad die dikker was dan circa 23mm? En niet de beschermhoes meemeten natuurlijk.
@AG, ja de bumpstop aanpassen is ook nog een goedkope optie, niet aan gedacht.
@Bralfa: koni 3012 ben ik ook mee bezig. Heb jii al prijzen? Waar haal je ze?
Trouwens eindelijk weer eens aardig topic.
Mzzl,
DJ
Gr,
DJ