ikke
Advanced Member
Advanced Member

RE: TS in een Alfetta

vr okt 20, 2006 11:40

lijkt me zelfs een erg goede oplossing, ik geloof dat zijn alfetta een erg eerlijke alfetta is, en meer als een goede basis, gewoon de rechniek overzetten en gaan :twisted: .
Ga je de Ts dan ook op carbs laten lopen?

jaben
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: RE: TS in een Alfetta

vr okt 20, 2006 11:50

lijkt me zelfs een erg goede oplossing, ik geloof dat zijn alfetta een erg eerlijke alfetta is, en meer als een goede basis, gewoon de rechniek overzetten en gaan :twisted: .
Ga je de Ts dan ook op carbs laten lopen?
met die vraag ben ik nog een beetje aan het worstelen. De meningen zijn hierover erg verdeeld. Carbs lijkt me leuker, maar ik denk dat ik toch ga voor een complte conversie, dus met injectie!
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

ikke
Advanced Member
Advanced Member

vr okt 20, 2006 11:59

Daar zou ik ook mee beginnen, je kunt later altijd nog overstappen, en ja, die gt heb ik ook al eens bekeken, maar meer in verband met de flinke aanrijding die mijn eigen gtv heeft gehad, maar die kwestie moet nog opgelost worden, dus ja, zelf had ik het idee ook al, ook al uitvoerim over gesproken met de 105 workshop, maar ben een beetje bang voor autos die erg lang niet gereden hebben. Mijn GTV was ook zo'n zondag auto, en wat daar nog allemaal voor werk in is gegaan, vandaar dat de alfetta van eddie de beste oplossing lijkt.

jaben
Advanced Member
Advanced Member

vr okt 20, 2006 15:16

we gaan morgen kijken voor de Alfetta. Ik hou jullie op de hoogte.
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

jaben
Advanced Member
Advanced Member

zo okt 22, 2006 12:20

zo, gisteren gaan kijken bij de Alfetta van Eddie. Echt een super ding. In mijn ogen een van de mooiste alfetta's. Eerste serie, nederlandse auto en over het algemeen origineel. Reed goed, maar er zat natuurlijk wel wat werk aan de body. Dus......................heb ik hem niet gekocht!!!

Ik heb even zitten twijfelen, maar ik vind deze auto niet geschikt voor een TS conversie. De auto is me daar te origineel voor. Deze auto moet gerestaureerd worden, zodat er weer een mooie eerste serie Alfetta gespaard is. Aangezien ik even geen restauratie meer wil doen, heb ik dus besloten om de auto niet te kopen. Opzich al jammer, aangezien de auto nu buiten staat en daar wordt de auto niet beter van!! dus wie gaat deze auto redden???

Maar goed, ik ben dus nog opzoek naar een Alfetta (sedan). Liefst niet een eerste serie, want daar krijg ik toch spijt van. Plaatwerk moet redelijk zijn, maar ook weer niet in super staat. Want dan is het ook weer jammer om daar een TS in te lepelen. Wat ben ik lastig...hè?
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

ikke
Advanced Member
Advanced Member

zo okt 22, 2006 14:02

Jammer zeg, erg leuke alfetta die van eddie, heb je verder nog iets op het oog?, en tja, die witte gt, heb je die al gezien?, ik dus wel, maar hoor wel dat er meer werk aan lijkt te zitten dan ik had gedacht, Roy (GTV) is wezen kijken en heeft me daar nog wat extra informatie over gegeven, tja, lijkt leuk, maar ja.

jaben
Advanced Member
Advanced Member

zo okt 22, 2006 16:49

tja, moeilijk. Wat ik al zei. Eddie's alfetta moet in gode handen komen en die witte GT: ik weet het niet. Wordt niet vrolijk van de verhalen die ik hier hoor. Maar zier er zo op het eerste oog wel goed uit.

Ik heb verder niks op het oog, maar ga me nu ook op de buitenlandse markt richten.
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo okt 22, 2006 17:07

Wat is er mis met een TS conversie in een leuke rijdende Alfetta? F$%k orginaliteit, zolang je niets 'onherstelbaar' veranderd.
Wat is er nu mooier dan mooie, betrouwbare techniek (en snel) verpakt in een klassiek design?
Ik ken de auto in kwestie niet (ja, wel van foto's), maar lijkt me toch bij uitstek geschikt........
Je zoekt geen bodyproject (kan ik me vorstellen), zeg je, maar dan kom je volgens mij altijd uit bij auto's waar jij het zonde vindt?? :?

Maar goed, is jouw wens, jouw keus. Persoonlijk zou ik er geen enkele moeite mee hebben. (hoe origineel denk je, dat mij Alfetta eigenlijk is? :twisted: ) Veel succes met je speurtocht. 8)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma okt 23, 2006 00:29

zo, gisteren gaan kijken bij de Alfetta van Eddie. Echt een super ding. In mijn ogen een van de mooiste alfetta's. Eerste serie, nederlandse auto en over het algemeen origineel. Reed goed, maar er zat natuurlijk wel wat werk aan de body. Dus......................heb ik hem niet gekocht!!!

Ik heb even zitten twijfelen, maar ik vind deze auto niet geschikt voor een TS conversie. De auto is me daar te origineel voor. Deze auto moet gerestaureerd worden, zodat er weer een mooie eerste serie Alfetta gespaard is. Aangezien ik even geen restauratie meer wil doen, heb ik dus besloten om de auto niet te kopen. Opzich al jammer, aangezien de auto nu buiten staat en daar wordt de auto niet beter van!! dus wie gaat deze auto redden???

Maar goed, ik ben dus nog opzoek naar een Alfetta (sedan). Liefst niet een eerste serie, want daar krijg ik toch spijt van. Plaatwerk moet redelijk zijn, maar ook weer niet in super staat. Want dan is het ook weer jammer om daar een TS in te lepelen. Wat ben ik lastig...hè?
Jaben ,als ik je draadje zo ff doorneem is er volgens mij een pasklare oplossing:alfetta met ts torretje :wink:
Geen gehannes met blokken overbouwen , gewoon direct rijden ! En cosmetisch is het geen 100% maak ik uit de add op, ook een 'vereiste' van je, géén serie 1...
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

arthurvdstoel

ma okt 23, 2006 02:25

allemachtig joris wat ga je nu nou weer doen

ook het circuit op ?

laten we anders maar eens een biertje pakken op je beslissing wie weet heb ik wel een goede oplossing voor je

groeten

Arthur

jaben
Advanced Member
Advanced Member

di okt 31, 2006 14:35

De 75 TS is inmiddels al gescored.

En blijf natuurlijk verder zoeken naar een Alfetta (heb er inmiddels al weer een op het oog!!!)

Maar nog even een vraagje over de conversie. Hoe zit dat nou met het overzetten van KM-teller. Ik heb begrepen dat ik de unit onder de achterbank eruit moet trekken samen met de Km-unit uit het dashboard. Maar als ik nu bv een Alfetta (Berlina) Type 2 heb, kan ik dan daar ook die unit zo overzetten of is dat alleen mogelijk bij de laatste types (3)?
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

di okt 31, 2006 14:57

Kijk maar eens in het topic van GTVboy zn Alfetta GTV hoe mooi dat tsje in het vooronder ligt.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

bralfa
Guru
Guru

di okt 31, 2006 15:07

De 75 TS is inmiddels al gescored.

En blijf natuurlijk verder zoeken naar een Alfetta (heb er inmiddels al weer een op het oog!!!)

Maar nog even een vraagje over de conversie. Hoe zit dat nou met het overzetten van KM-teller. Ik heb begrepen dat ik de unit onder de achterbank eruit moet trekken samen met de Km-unit uit het dashboard. Maar als ik nu bv een Alfetta (Berlina) Type 2 heb, kan ik dan daar ook die unit zo overzetten of is dat alleen mogelijk bij de laatste types (3)?
Bij mijn weten is de bevestiging van het tellerwerk bij alle typen gelijk. Dus kan "gewoon" over gezet worden. BIj oorspronkelijk mechanische teller moet wel wat aangepast worden in het teller huis (acherzijde).
Shut up and ride!

AlfettaQO
Member
Member

di okt 31, 2006 20:54

@jaben: dan kunnen we binnenkort synchroon-topics starten. Dan krijg je zoiets:
Afbeelding
Ik ga vrijdag a.s. kijken voor een 75TS als donor voor de Alfetta.

De km-teller overzetten in de tellerbak van een type 3 is geen enkel probleem. Hier een foto uit de oude doos:

Afbeelding

Een type 2 tellerbak heb ik nog op zolder liggen (en dus niet gekeken), maar volgens mij is de opbouw, ook aan de achterzijde, geheel anders en lijkt mij niet te passen. Oh ja, wil je de verlichting voor de tellerbak houden, dan moet je een klein gaatje boren in de toerenteller van de 75 (of uiteraard de tellers combineren).

Marco

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 31, 2006 21:16

Gebruik gewoon de Alfettabak, dan heb je geen probleem. Mechanische telleraandrijving heb je gewoon nodig bij oude Alfetta's, of je maakt het jezelf wel erg moeilijk. Waarom zou je een TS bak willen? Het enige verschil is de sper en je kan best zonder. Enkel is het dan wel handig om een Alfetta 1.8 of 2.0 als basis te hebben, De 1.6 heeft wel een veel kortere eindoverbrenging volgens mij.
Mocht je de Alfettabak toch open willen maken om een beurtje te geven :arrow: Je kunt wel synchromeshes en schakelmoffen overzetten van bijv. de 75 bak en e.v.t. zelfs tandwielen, maar dan moet je echt wel weten, waar je mee bezig bent! Diff en pignonas beslist niet overzetten! :idea: zet dan ook het complete Alfa 75 schakelmechanisme over, dat is simpel plug-and-play en schakelt 10x beter. Je moet dan wel alles van de 75 gebruiken, pook en ingaande schakelaas en alles wat daartussen zit. Geen aanpassingen nodig, behalve ook de linker baksteun van de 75 overzetten. :wink:

Succes!
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Algemene Technische vragen”