Ga je de Ts dan ook op carbs laten lopen?
met die vraag ben ik nog een beetje aan het worstelen. De meningen zijn hierover erg verdeeld. Carbs lijkt me leuker, maar ik denk dat ik toch ga voor een complte conversie, dus met injectie!lijkt me zelfs een erg goede oplossing, ik geloof dat zijn alfetta een erg eerlijke alfetta is, en meer als een goede basis, gewoon de rechniek overzetten en gaan.
Ga je de Ts dan ook op carbs laten lopen?
Jaben ,als ik je draadje zo ff doorneem is er volgens mij een pasklare oplossing:alfetta met ts torretjezo, gisteren gaan kijken bij de Alfetta van Eddie. Echt een super ding. In mijn ogen een van de mooiste alfetta's. Eerste serie, nederlandse auto en over het algemeen origineel. Reed goed, maar er zat natuurlijk wel wat werk aan de body. Dus......................heb ik hem niet gekocht!!!
Ik heb even zitten twijfelen, maar ik vind deze auto niet geschikt voor een TS conversie. De auto is me daar te origineel voor. Deze auto moet gerestaureerd worden, zodat er weer een mooie eerste serie Alfetta gespaard is. Aangezien ik even geen restauratie meer wil doen, heb ik dus besloten om de auto niet te kopen. Opzich al jammer, aangezien de auto nu buiten staat en daar wordt de auto niet beter van!! dus wie gaat deze auto redden???
Maar goed, ik ben dus nog opzoek naar een Alfetta (sedan). Liefst niet een eerste serie, want daar krijg ik toch spijt van. Plaatwerk moet redelijk zijn, maar ook weer niet in super staat. Want dan is het ook weer jammer om daar een TS in te lepelen. Wat ben ik lastig...hè?
Bij mijn weten is de bevestiging van het tellerwerk bij alle typen gelijk. Dus kan "gewoon" over gezet worden. BIj oorspronkelijk mechanische teller moet wel wat aangepast worden in het teller huis (acherzijde).De 75 TS is inmiddels al gescored.
En blijf natuurlijk verder zoeken naar een Alfetta (heb er inmiddels al weer een op het oog!!!)
Maar nog even een vraagje over de conversie. Hoe zit dat nou met het overzetten van KM-teller. Ik heb begrepen dat ik de unit onder de achterbank eruit moet trekken samen met de Km-unit uit het dashboard. Maar als ik nu bv een Alfetta (Berlina) Type 2 heb, kan ik dan daar ook die unit zo overzetten of is dat alleen mogelijk bij de laatste types (3)?