p.s moeten we de klepspeling ook de 26e doen ?

Dat is 'm ! Die tweede nul was niet echt duidelijk te lezen, dus dat moet een 3 zijn ! Verder stond de 20001 er idd. nog achter.Ooit eens een keer uit een oude post bewaard :
105480320001
standaard nokkenas uit 2000cc en late 1750cc, 230 graden, en lift 10.06mm.
Deze waardn kun je overigen ook ongestraft voor een 105 blok aanhouden. Doe ik al jaren op advies van een alfa specialist.Inlaat 0,40-0,45
Uitlaat 0,45-0,50
Koud meten en afstellen!
Nee, ik ga 't zelf niet doen. Lijkt me handiger in de garage (bij Juultje) waar we meteen alle maten stelplaatjes voorhanden hebben. Je moet nl. eerst weten wat er nu in zit, om de dikte van het vervangende plaatje te kunnen berekenen. Haal ik m'n nokken er af, ga ik om plaatjes, hebben ze die weer niet of geven ze de verkeerde mee, ligt die auto weer uit elkaar enz...enz..ken dat al zo'n beetje@Michel: Klepjes al afgesteld?
Stef
Doet me denken aan dat ik een keer bij Opa was. Ik had alle plaatjes meegenomen en de spelingen opgeschreven... dus easy sailing in principe.
Totdat bleek dat iemand de doos met plaatjes door elkaar had geschud. Nu is de hand van Ir. Violier niet zo heel vast meer, en is zijn zicht ook wat minder, dus ik heb toen laaaang over auto's met hem gekletst
Les 0: Opa heeft gelijk. Dat bleek ook na het monterenles 1: ELK plaatje zelf opmeten !
Ik vertrouw NOOIT bakkies die 10 of meer keer gevallen zijn..![]()
Bovendien lopen de maten per 0.025 mm op, en staat de maat ONDER de vakjes.
Ik las ooit ergens alleen de 2L (wat de 105 serie betreft)Een Alfa heeft altijd al hardmetalen klepzittingen.
Waren dat niet de latere, geknepen versies, om aan de emissie eisen te voldoen ?Er zijn toch ook 2liters geleverd met maar 122pk?