Beetje laat om nog wat van me te laten horen, maar ik heb wel een goed excuus!
Dank aan de tipgevers, is goed van pas gekomen. Hier een verslagje.
Met frisse tegenzin

eraan begonnen. Het koste me ca. 4 u. om de bak eraf te krijgen, maar verder zonder problemen. Zonder priesas de nieuwe koppelingsplaats gecentreerd en de drukgroep vervangen en de bak weer erop gedaan, ging meteen goed

. De boel afgemonteerd en het bleek te werken. Maar...... De km-teller deed het niet meer

. Auto weer naar binnen ,kijken en kijken, bakolie onder de auto! De gever voor de km-teller bungelde onder de auto en het kunststof tandwiel helemaal door de bak heen stuk gemaald. Echter niet fijn genoeg want de volgende dag deed alleen de 3e en 5e versnelling het nog maar en werden blijkbaar een paar schakelstangen in de bak geblokkeerd.

Ding weer binnen gezet en de volgende zaterdag opnieuw de bak eraf. Ging nu ook een stuk sneller. Bak helemaal uit elkaar, met de hulp van derden uiteindelijk gelukt en alle fijngemalen kunststof deeltjes eruit gehaald. Maar toen de bak weer in elkaar..... Een keer of tich in en uit elkaar voordat alles goed precies zo zat dat het geheel goed in elkaar viel. Moet toch op een speciale manier/volgorde. Ik heb trouwens gehoord dat deze bakken nooit stuk gaan, maakt Fiat toch goed spul blijkbaar. Nieuw kunststof tandwieltje gemonteerd en voorzichtig de km-gever erop gezet. Het ding loopt inmiddels weer een paar weken goed.
Ik heb km-teller demonteren iets te letterlijk genomen en had de km-gever op de bak moeten laten zitten en alleen de kabel los moeten maken.
Volgende x toch maar wegbrengen en gewoon een 105 doen, is toch leuker. We hebben er in ieder geval wel trotse een nieuwe Alfist bij.