3 onderdelen onderscheiden, althans zo werkt het bij de meeste auto's
- thermostaat, (open/dicht -> radiateur) deze staat niet inverbinding met de ECU!
- koelvloeistoftemperatuur-sensor,
- motortemperatuur-sensor
- en sommige hebben een olietemperatuur-sensor
overigens is een kapotte thermostaat niet goed voor je auto, deze blijft dan namelijk openstaan waardoor de auto langer nodig heeft om op temperatuur te komen en dat is iets wat je niet wilt!
Vergeet overigens niet de gasklep, wellicht is de positie hiervan incorrect. Oftewel go see the dealert!
PS het gaat me niet om de personen hier maar om de technische verhandeling.. klopt echt niet veel van:
koelvloeistoftemperatuur-sensor= motortemperatuur-sensor
en sommige hebben een olietemperatuur-sensor -----> So what? staat ook los van verrijking..
Vergeet overigens niet de gasklep, wellicht is de positie hiervan incorrect... ja dan gaat i niet harder lopen

... dit heeft er echt niks mee te maken..sorry..
En ergens controleer lekkage... dan loopt i hooguit te heet... en dan nog antwoorden dat er geen benzine onder ligt of olie..
ging het over het koelsysteem?? of ben ik gek??
Probleem met thermostaten is dat de metalen afdichting scheef gaat zitten op het huis... dus een komplete is zo gek nog niet ...
Geen mens die j bougies op die foto's kan beoordelen!!!! Zwart aan de rand bruin in het midden, maar het gaat om de erosie!!!
en als er ergens iemand hier op het forum eraf geflikkerd

wordt dan krijg ik misschien weer wat zin om hier en daar te posten