ex0dus
Member
Member

RE: Hoog verbruik 75

wo jun 07, 2006 17:38

Hmm nou nog uitzoeken waar ik die ga halen, het valt niet mee ben ik wel achter, shit kan ik nog niet verder. :cry:

ex0dus
Member
Member

wo jun 07, 2006 17:46

Bij ICS heeft ie hem wel zegt maar dan moet ie hem wel bestellen. Ik vond hem eigenlijk een beetje onvriendelijk, maar ok. Moet perse aanbetalen, tjah dat maakt me verder niet uit, moet dat ding toch hebben, maar iets vriendelijker mag toch wel. Zeker zware dag gehad. :o

Weet iemand toevallig waar ze die dingen misschien gewoon op voorraad hebben?

Wat ik wel gek vind is dat ik een verkeerde thermostaat mee heb gekregen (tot 2x toe), terwijl ik gewoon mijn kenteken heb doorgegeven, en toch zit er een heel andere thermostaat op.

Andretti Molletti

Re: RE: Hoog verbruik 75

wo jun 07, 2006 18:03

3 onderdelen onderscheiden, althans zo werkt het bij de meeste auto's

- thermostaat, (open/dicht -> radiateur) deze staat niet inverbinding met de ECU!
- koelvloeistoftemperatuur-sensor,
- motortemperatuur-sensor
- en sommige hebben een olietemperatuur-sensor

overigens is een kapotte thermostaat niet goed voor je auto, deze blijft dan namelijk openstaan waardoor de auto langer nodig heeft om op temperatuur te komen en dat is iets wat je niet wilt!

Vergeet overigens niet de gasklep, wellicht is de positie hiervan incorrect. Oftewel go see the dealert!
PS het gaat me niet om de personen hier maar om de technische verhandeling.. klopt echt niet veel van:

koelvloeistoftemperatuur-sensor= motortemperatuur-sensor
en sommige hebben een olietemperatuur-sensor -----> So what? staat ook los van verrijking..

Vergeet overigens niet de gasklep, wellicht is de positie hiervan incorrect... ja dan gaat i niet harder lopen ;)... dit heeft er echt niks mee te maken..sorry..

En ergens controleer lekkage... dan loopt i hooguit te heet... en dan nog antwoorden dat er geen benzine onder ligt of olie..
ging het over het koelsysteem?? of ben ik gek??

Probleem met thermostaten is dat de metalen afdichting scheef gaat zitten op het huis... dus een komplete is zo gek nog niet ...

Geen mens die j bougies op die foto's kan beoordelen!!!! Zwart aan de rand bruin in het midden, maar het gaat om de erosie!!!

en als er ergens iemand hier op het forum eraf geflikkerd :( :evil: wordt dan krijg ik misschien weer wat zin om hier en daar te posten ;)

ex0dus
Member
Member

wo jun 07, 2006 18:18

Ja wie weet hoeveel x weken dat weer gaat duren, typisch hoor dat juist een Alfa meer stil staat om gemaakt te worden dan dat ik er ook echt in kan rijden... Maar we maken er wat moois van. ;)

ex0dus
Member
Member

do jun 08, 2006 17:56

Gvd... weer een andere thermostaat a 58 euro past ie gvd nog niet, klote auto! Begin een sik van dat ding te krijgen.

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

do jun 08, 2006 18:17

Gvd... weer een andere thermostaat a 58 euro past ie gvd nog niet, klote auto! Begin een sik van dat ding te krijgen.
Zou eerder een sik krijgen van degene bij wie jij je onderdelen bestelt ! :idea:

ex0dus
Member
Member

do jun 08, 2006 18:39

Tjah, 4 thermostaten tot nu toe; 4 verschillende leveranciers...

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

do jun 08, 2006 18:42

dat heeft toch echt niks met de auto te maken maar wel met diegene die bestelt.....
je kan ook de oude meenemen als je gaat bestellen.........
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

ex0dus
Member
Member

do jun 08, 2006 18:46

Heb ik de laatste keer ook gedaan, maar toch de verkeerde, de oude ligt nog daar. Kan ik de thermostaat zelf ook gewoon in de oude behuizing zetten (die past wel nml)?

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

do jun 08, 2006 18:51

kan maar ik heb altijd voor de 75 een hele nieuwe behuizing gehaald....
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

33Nico16V

do jun 08, 2006 18:57

Ik denk hetvolgende. : Verkoop de auto aan een liefhebber want deze 75 gaat het zo niet redden. ( Het gezeur om geen geld uit tegaan geven ) en alles hergebruiken en bougies enz enz enz ...... Gaat dan lekker een toyota rijden. Wil je Alfa rijden dan zal je moeten meegaan met het onderhoudt wat daarbij komt kijken. Gewoon uitvoeren en niet zeuren. Kan je hetzelf niet vraag iemand die er verstand van heeft.

Dat je hier om info komt vragen is goed dat je dat doet maar dat je gaat zeggen ik wil er geen geld aan uitgeven daar :moon: van af. Ongelooflijk.

Nico

ex0dus
Member
Member

do jun 08, 2006 19:09

Hoor je mij zeggen dat ik er geen geld aan uit wil geven? Ik zal toch eerst onderdelen moeten hebben niet waar? Het moet niet de pan uitreizen nee, want van de maand dat ik hem nu heb heb ik er 2 dagen mee kunnen rijden. En bougies die heb ik allang. Snap niet dat het zo moeilijk is om een thermostaat te vinden zeg... Maar ja ik wil al een week lang graag die thermstaat vervangen en nog steeds is het niet gelukt, daar word je op den duur wel een beetje geprikkeld van. :P

Dacht er misschien aan om naar de transaxle dag te komen, maar dan moet ie het op de eerste plaats wel doen natuurlijk. Alleen volgens mij moet ik ook lid zijn van SCARB, of niet? Dat ben ik (nog) niet...
Laatst gewijzigd door ex0dus op do jun 08, 2006 19:13, 2 keer totaal gewijzigd.

ex0dus
Member
Member

do jun 08, 2006 19:11

kan maar ik heb altijd voor de 75 een hele nieuwe behuizing gehaald....
En waar heb je die gehaald dan?

33Nico16V

do jun 08, 2006 19:13

Hoe kun je dat zien dan? Die Golden Lodge zijn vrij prijzig, wil er sowieso niet te veel geld uit geven want ik wil weten of alles het goed blijft doen, dwz of ie niet te veel benzine en olie verbruikt, anders ga ik hem weer verkopen aan iemand die het niet zo erg vind om nog het een en ander er aan te moeten doen.
Hoor je mij zeggen dat ik er geen geld aan uit wil geven? Ik zal toch eerst onderdelen moeten hebben niet waar? Het moet niet de pan uitreizen nee, want van de maand dat ik hem nu heb heb ik er 2 dagen mee kunnen rijden.

Staat hier toch. Niet teveel geld aan uitgeven. Als je een goedkope 75 koopt met achterstallig onderhoudt zal het geld gaan kosten . De dingen die jij opnoemt zijn nog geen eens normale 75 kwalen. Er zijn veel meer problemen ( kunnen zijn ) bekent en Alfa Romeo kost nu eenmaal geld. Ik kan het weten rijdt al meer dan 6 jaar Alfa en meeste oudere type's. En dat kost gewoon geld. Heb je het niet of denk je komt wel zal je gegarandeerd de auto op de sloop rijden en is er weer een 75 minder. Daarom bezint eer gij begint en koop dan gewoon een toyota.

Nico

ex0dus
Member
Member

do jun 08, 2006 19:14

Ja maar ik bedoel meer voordat ik groot onderhoud ga doen wil ik eerst weten of de motor neit te veel benzine verbruikt (nu dus wel en dat hoop ik op te lossen door de thermostaat te vervangen),en of het olieverbruik mee valt, als ik nou heel duur ga doen dan zul je zien dat het straks niks is, en dan heb ik voor niks veel geld uit gegeven. Trouwens ik heb nog 2 andere autos, een Audi uit 1977 en een Citroen Berlingo voor de zaak. En nee ik hoef geen Toyota... En hij beland zeker niet op de sloop hoor, ben maar niet bang. Daar is ie nog veels te goed voor. :P

Terug naar “Algemene Technische vragen”