Bernard

Alfa 166 3.0 vullen tank/benzine meter

zo nov 06, 2005 17:17

Ik heb onlangs een 5 jaar oude Alfa 166 3.0 gekocht. Mijn enigste probleem is dat het me niet lukt om de tank vol te krijgen. Ik heb al verschillende manieren geprobeerd langzaam vullen/snel vullen wachten todat de benzine gezakt is, maar totdusver zonder resultaat.Heeft iemand enige idee om dit te verhelpen ?

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Alfa 166 3.0 vullen tank/benzine meter

zo nov 06, 2005 17:42

Misschien een stomme vraag; maar tank je alijd bij hetzelfde benzinestation?
Ik heb wel eens ervaren dat er tussen de diverse stations nogal wat verschillen zitten qua 'vuldruk'. Dwz dat het er bij de een gewoon veel harder uitstroomt dan bij de ander.
Is dat wellicht nog iets om te proberen?
Suc6 anyway, grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

alfaromeo155

zo nov 06, 2005 17:50

weet je wel zeker dat die niet helemaal vol is. kan natuurlijk ook zijn dat je vlotter niet goed is en dat je meter dan een foute indicatie geeft :idea:

van G
Guru
Guru

ma nov 07, 2005 00:06

Ik weet uit ervaring dat de brandstofindicatie een beetje italiaans verloopt.

"t zal 'm wel in de meter zitten :idea:
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

Bernard

Re: RE: Alfa 166 3.0 vullen tank/benzine meter

ma nov 07, 2005 21:18

Ik heb wel eens ervaren dat er tussen de diverse stations nogal wat verschillen zitten qua 'vuldruk'. Dwz dat het er bij de een gewoon veel harder uitstroomt dan bij de ander.
Suc6 anyway, grtz, fRank
Beankt

Ik woon in Engeland en ben al naar verschillende tankstations geweest met verschillende resultaten. Het ziet er naar uit dat dit waarschijnlijk het probleem is.
Ik heb al geprobeerd om de slang er op verschillende manieren in te "hangen", ook hier verschillende reultaten. Ik denk niet dat de vlotter kapot is omdat mijn boardcomputer de te rijden kilometers goed uit rekent. Maar vindt het probleem behoorlijk vervelend.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma nov 07, 2005 21:32

Suc6 anyway, grtz, fRank
Beankt

Ik woon in Engeland en ben al naar verschillende tankstations geweest met verschillende resultaten. Het ziet er naar uit dat dit waarschijnlijk het probleem is.
Ik heb al geprobeerd om de slang er op verschillende manieren in te "hangen", ook hier verschillende reultaten. Ik denk niet dat de vlotter kapot is omdat mijn boardcomputer de te rijden kilometers goed uit rekent. Maar vindt het probleem behoorlijk vervelend.
Ja erg vervelend; heb die ervaring nog van een 33 imola van enkele jaren terug: Als je wat onbedacht stond te klokken stond je ineens met een guts petrol in je klompen...
Leuk als je nog ergens heen moest waar benzine lucht minder werd geapprecieerd
(ik noem een bruiloft ofzo... :cry: :shock: )
Wat bij de 33 wel hielp was de vulslang helemaal kantelen zodat je het pistool zowat horizontaal er in had zitten... Keertje proberen of dit bij je 166 ook werkt, suc6, grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

ilmostro

di nov 08, 2005 21:56

Wat bij de 33 wel hielp was de vulslang helemaal kantelen zodat je het pistool zowat horizontaal er in had zitten... Keertje proberen of dit bij je 166 ook werkt, suc6, grtz, fRank[/quote]

tank ook altijd met de vulpistool een kwartslag gekanteld. anders slaat ie elke "af" en duurt het tanken echt een eeuw.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo nov 09, 2005 09:34

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 164...
Alleen met het pistool horizontaal gedraaid naar de carrosserie toe werkt het normaal. :?
Verschillende tankstations geprobeerd.

Geinig wist niet dat het een internationaal probleem was :lol:

Bernard

zo nov 27, 2005 16:42

weet je wel zeker dat die niet helemaal vol is. kan natuurlijk ook zijn dat je vlotter niet goed is en dat je meter dan een foute indicatie geeft :idea:
Sorry dat ik zo laat reageer, ja mischien ziet de tank wel vol,en de benzine meter geeft 3/4 vol aan. hoe werkt de vlotter ?!, kan ik de vlotter zelf reparen? ik heb niet echt voldoende kennis daarover.

Bert uit Engeland

Tim_33

zo nov 27, 2005 16:52

Dat van het schuin houden heb ik met mijn 33 ook. Zal wel iets met de hoek te maken hebben die de slang in de auto maakt.

Honderdvierenzestig

zo nov 27, 2005 19:32

Ik moet bij mijn 164 het vulpistool ook een kwartslag draaien naar achetren toe, anders krijg ik de tank ook niet vol. Dat zal het enige zijn: gewoon stukkie draaien en klaar is kees (lees: bernard)

alfa_166

vr mei 26, 2006 13:54

Probleem zal weldra verdwenen zijn doordat op alle benzinevullingslangen gasrecuperatie gemonteerd moet worden, doordat het gas word afgezogen bij het tanken slaat het pistool minder snel af....

Terug naar “Algemene Technische vragen”