Is het verschil goed te (voelbaar)merken met de 2L torsiesDe coilovers (nog) niet.
Ik rij momenteel wel met gtv6 torsies in mijn giulietta ts. Voor straatgebruik is dit in combinatie met castorkogels en dikke stabi zeker voldoende.
Roy,
ligt eraan wat je wil: nog redelijk comfort, snel straat gebruik of puur circuit.
Mijn opties zouden zijn:
1) Snel straatgebruik, comfort zou ik kijken naar gtv6 torsies (mits voor een prikje) en setje bilsteins..... (zo uit mijn hoofd 1.2x de stijfheid van 4 cil torsies, althans bij een 75)
2) Coil-over met een redelijk slappe veer (35 tot 50) Kg/cm met de mogelijkheid nog naar meer![]()
3) Circuit gebruik zou ik eerder naar de 100 Kg/cm gaan voor de voorzijde. En dan begint doorlassen toch wel zijn vruchten af te werpen. Is niet perse nodig maar bij zulke veren is alle stijfheid die je uit je carrosserie kan halen nodig.
We hebben het er nog wel eens over
Saluti,
Maurizio
Dus als ik het goed begrijp zijn torsies ven een GTV6 dikker en dus stijver dan die van een 75 TS ? Klinkt dan wel interessant...Roy,
ligt eraan wat je wil: nog redelijk comfort, snel straat gebruik of puur circuit.
Mijn opties zouden zijn:
1) Snel straatgebruik, comfort zou ik kijken naar gtv6 torsies (mits voor een prikje) en setje bilsteins..... (zo uit mijn hoofd 1.2x de stijfheid van 4 cil torsies, althans bij een 75)
2) Coil-over met een redelijk slappe veer (35 tot 50) Kg/cm met de mogelijkheid nog naar meer![]()
3) Circuit gebruik zou ik eerder naar de 100 Kg/cm gaan voor de voorzijde. En dan begint doorlassen toch wel zijn vruchten af te werpen. Is niet perse nodig maar bij zulke veren is alle stijfheid die je uit je carrosserie kan halen nodig.
Saluti,
Maurizio
Die zijn langer dan van 75, de oude type's 116 serie hebben nog een balkje eronder zitten waar de torsies inzitten.Dus als ik het goed begrijp zijn torsies ven een GTV6 dikker en dus stijver dan die van een 75 TS ? Klinkt dan wel interessant...Roy,
Mijn opties zouden zijn:
Saluti,
Maurizio