Gebruikersavatar
GTV
Guru
Guru
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: Stein/Elsloo

coil over in 116 serie

za apr 29, 2006 20:51

Is het nodig om hem in de motorruimte door te lassen of evt te verstevigen :?: :?:

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1840
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: coil over in 116 serie

za apr 29, 2006 21:50

Niet echt nodig wel beter natuurlijk. Je zet maar iets van 25 kg dus valt wel mee
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
GTV
Guru
Guru
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: Stein/Elsloo

RE: coil over in 116 serie

zo apr 30, 2006 18:56

Heeft hier niemand ervaring mee :?: :?: :?:
Of evt gtv6 torsies in een 2L :?

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1840
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: coil over in 116 serie

zo apr 30, 2006 19:05

De coilovers (nog) niet.

Ik rij momenteel wel met gtv6 torsies in mijn giulietta ts. Voor straatgebruik is dit in combinatie met castorkogels en dikke stabi zeker voldoende.
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
GTV
Guru
Guru
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: Stein/Elsloo

Re: RE: coil over in 116 serie

zo apr 30, 2006 19:17

De coilovers (nog) niet.

Ik rij momenteel wel met gtv6 torsies in mijn giulietta ts. Voor straatgebruik is dit in combinatie met castorkogels en dikke stabi zeker voldoende.
Is het verschil goed te (voelbaar)merken met de 2L torsies :?:
Een dikke stabi zit eronder.

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1840
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: coil over in 116 serie

zo apr 30, 2006 19:28

Ik weet niet hoe dik de 2.0 torsies zijn... Ik ben van een 1.6 naar ts gegaan. Maar een v6 motor is ong 100 kilo zwaarder dan een ts. Dus dat verschil merk je best goed.
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1319
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: "Beeg" Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: coil over in 116 serie

zo apr 30, 2006 19:32

Roy,

ligt eraan wat je wil: nog redelijk comfort, snel straat gebruik of puur circuit.
Mijn opties zouden zijn:
1) Snel straatgebruik, comfort zou ik kijken naar gtv6 torsies (mits voor een prikje) en setje bilsteins..... (zo uit mijn hoofd 1.2x de stijfheid van 4 cil torsies, althans bij een 75)
2) Coil-over met een redelijk slappe veer (35 tot 50) Kg/cm met de mogelijkheid nog naar meer :lol:
3) Circuit gebruik zou ik eerder naar de 100 Kg/cm gaan voor de voorzijde. En dan begint doorlassen toch wel zijn vruchten af te werpen. Is niet perse nodig maar bij zulke veren is alle stijfheid die je uit je carrosserie kan halen nodig.

We hebben het er nog wel eens over :wink:

Saluti,
Maurizio
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
GTV
Guru
Guru
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: Stein/Elsloo

Re: RE: coil over in 116 serie

zo apr 30, 2006 21:15

Roy,

ligt eraan wat je wil: nog redelijk comfort, snel straat gebruik of puur circuit.
Mijn opties zouden zijn:
1) Snel straatgebruik, comfort zou ik kijken naar gtv6 torsies (mits voor een prikje) en setje bilsteins..... (zo uit mijn hoofd 1.2x de stijfheid van 4 cil torsies, althans bij een 75)
2) Coil-over met een redelijk slappe veer (35 tot 50) Kg/cm met de mogelijkheid nog naar meer :lol:
3) Circuit gebruik zou ik eerder naar de 100 Kg/cm gaan voor de voorzijde. En dan begint doorlassen toch wel zijn vruchten af te werpen. Is niet perse nodig maar bij zulke veren is alle stijfheid die je uit je carrosserie kan halen nodig.

We hebben het er nog wel eens over :wink:

Saluti,
Maurizio
:thumbs:

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: RE: coil over in 116 serie

zo mei 14, 2006 15:52

Roy,

ligt eraan wat je wil: nog redelijk comfort, snel straat gebruik of puur circuit.
Mijn opties zouden zijn:
1) Snel straatgebruik, comfort zou ik kijken naar gtv6 torsies (mits voor een prikje) en setje bilsteins..... (zo uit mijn hoofd 1.2x de stijfheid van 4 cil torsies, althans bij een 75)
2) Coil-over met een redelijk slappe veer (35 tot 50) Kg/cm met de mogelijkheid nog naar meer :lol:
3) Circuit gebruik zou ik eerder naar de 100 Kg/cm gaan voor de voorzijde. En dan begint doorlassen toch wel zijn vruchten af te werpen. Is niet perse nodig maar bij zulke veren is alle stijfheid die je uit je carrosserie kan halen nodig.

We hebben het er nog wel eens over :wink:

Saluti,
Maurizio
Dus als ik het goed begrijp zijn torsies ven een GTV6 dikker en dus stijver dan die van een 75 TS ? Klinkt dan wel interessant...

Gebruikersavatar
GTV
Guru
Guru
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: Stein/Elsloo

Re: RE: coil over in 116 serie

zo mei 14, 2006 15:57

Roy,

ligt eraan wat je wil: nog redelijk comfort, snel straat gebruik of puur circuit.
Mijn opties zouden zijn:
1) Snel straatgebruik, comfort zou ik kijken naar gtv6 torsies (mits voor een prikje) en setje bilsteins..... (zo uit mijn hoofd 1.2x de stijfheid van 4 cil torsies, althans bij een 75)
2) Coil-over met een redelijk slappe veer (35 tot 50) Kg/cm met de mogelijkheid nog naar meer :lol:
3) Circuit gebruik zou ik eerder naar de 100 Kg/cm gaan voor de voorzijde. En dan begint doorlassen toch wel zijn vruchten af te werpen. Is niet perse nodig maar bij zulke veren is alle stijfheid die je uit je carrosserie kan halen nodig.

We hebben het er nog wel eens over :wink:

Saluti,
Maurizio
Dus als ik het goed begrijp zijn torsies ven een GTV6 dikker en dus stijver dan die van een 75 TS ? Klinkt dan wel interessant...
Die zijn langer dan van 75, de oude type's 116 serie hebben nog een balkje eronder zitten waar de torsies inzitten.
Ik weet niet of de 3l v6 dikkere heeft dan de 75TS. :?

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1840
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: coil over in 116 serie

zo mei 14, 2006 20:11

75 en 90 torsies zijn niet te verwisselen met die uit een giulietta of gtv/6
Ookal zijn er giulietta's gemaakt met een "75"onderstel. Dus met korte torsies. Ik weet niet of dit ook het geval is met gtv's
Shut up and ride!

Terug naar “Algemene Technische vragen”