Uitlaatspruitstuk moet volgens mij gewoon overgezet kunnen worden. Ik zie zo 1-2-3 geen verschillen tussen de kop die op de zolder van mijn garage ligt en wat er onder mijn motorkap nu zit - maar ik kan mij vergissen. Die spruitstukken van Mugello zijn idd kostbaar maar zijn vlgs mij ook bedoeld voor TS motoren. Dat moet ik ff uitvogelen.
Prise-as boring is idd een "probleem" warvoor er oplossingen zijn. Ik kan of een gat laten boren (kan niet veel kosten - Juultje?) of de krukas van mijn huidige blok overzetten. Dat wordt dan ook weer een vraag van wat voor vliegwiel er op mijn "oude" blok zit. Als dat een 8 bout model is gaat de 'oude' krukas (na evt. revisie) in de nieuwe blok en als het een 6 bout wiel is gaat die op de 'nieuwe' krukas. Ik heb namelijk geen zin in op zoek te gaan naar een van die unobtanium vliegwielen die jullie allemaal zoeken.

Waren de Alfetta 1800 blokken allemaal met 6 of 8 gat vliegwielen uitgerust of is dat weer zo'n 'wat-er-toevallig-op-de-plank-lag' vraag.
@Alessandro: dat is een goede tip. Moet ik nagaan, want met mijn nieuwe (in mijn bezit) Dello's wil ik natuurlijk zo veel mogelijk daaruit halen.
@Allen: Ik begrijp de vragen "warom niet een TS als je toch bezig bent?" best goed maar als ik zie hoeveel werk, aanpassingen en dure onderdelen dat inhoudt boven op de aanschaf van een TS blokkie lijkt het mij niet zo een zware klus om dit van elkaar te krijgen. De blok heb ik voor niets gekregen en ik denk dat wat nu niet past kan ik of passend maken met weinig moeite of onderdelen van mijn huidige aangepaste Alfetta blok overzetten. Ik heb helaas niet zo gek veel budget voor mijn hobby - het kindje moet ook eten en warm zijn - dus vandaar. Ik vind ook dat de Nord motoren die ik te koop tegen ben gekomen op diverse sites vreselijk duur zijn geworden. Een oliebrandende, lekkende blok van onbekende herkomst en kilometrage die aan revisie toe was 10 jaren geleden kopen voor 5-600 pleuri lijkt mij niet echt zinvol....