dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: HELP !!! CO-uitstoot tomatte is 9

wo apr 19, 2006 09:13

Volgend jaar weer? :wink:

Gefeliciteerd :!:
It's not easy, being green (kermit)

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

wo apr 19, 2006 09:41

Nou dat werd tijd :wink:

novantamanu
Member
Member

wo apr 19, 2006 10:20

Eindelijk , zeg dat wel .
Laatste meting in de garage na poetsen van de Lambda en meten van de Kat was Co 0,2
Hop naar de keuring dus . Deze keer gelukkig maar drie kwart uur aanschuiven .
En wat wordt er nu gemeten : Co uitstoot van 7,1 en Lambda waarde van 1,7 tot 1,9 :?: :!: :?: :!: :?:
Ik begon zo wat bleek weg te trekken tot de keurder met gas geven naar zo'n 3000 toeren de waarden Co 0,2 en Lambda 1,0 op z'n display kreeg . Perfect dus . Voila zei ie , dezelfde meting als in je garage .

HOERA .

Tja , ook dit is Belgisch . We zijn weer goed voor een jaartje .

Allemaal bedankt , ook voor de morele steun .

Manu .
zie : spiderveloce1750 Afbeelding

cor
Guru
Guru

wo apr 19, 2006 10:55

feelsteert Manu/Kristal, op naar de registerdag....? :wink: :D
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

SPIDERVELOCE1750

Re: RE: HELP !!! CO-uitstoot tomatte is 9

wo apr 19, 2006 11:25

feelsteert Manu/Kristal, op naar de registerdag....? :wink: :D
Bij redelijk weder zal het de Spider worden ... helaas niet de Novanta :( . Door dat stomme langdurige rotweer heeft Dokter Tom het herspuiten erg lang moeten uitstellen en is hij nog eens flink ziek geweest ook ( Tom dan hé :wink: ) . We zullen dan wel een beetje geradbraakt zijn na zo'n 250 km enkel , maar het zal toch wel weer leuke fotookes opleveren :D

Kristal

Robert 75 V6

wo apr 19, 2006 13:32

Gefeliciteerd, en nog veel gezellige kilometers gewenst met de tomatte. Hopelijk tot een volgende clubrit

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

wo apr 19, 2006 16:55

Toch geen late 1 april grap dus..... :shock: Gefeliciteerd! En dan te bedenken dat het totale belgische wagenpark dit moet doorstaan. Volgend jaar ander adresje?
Dirk - Giulia2000TS

Koen
Advanced Member
Advanced Member

wo apr 19, 2006 17:43

Proficiat !

Kan je nu nog even zeggen wat je juist allemaal gedaan hebt om de CO binnen de normen te krijgen? Ben ondertussen toch ergens de draad kwijtgeraakt denk ik :oops:

Op zich is de keuring goed, het gaat om de veiligheid van iedereen, maar soms ... heb 2 jaar geleden iets gelijksaardigs gehad met de roetmeting van mijnen diesel. Afkeur (2x) 2e keer niks meer aan gedaan en 3e keer was het ineens wel goed. Dit jaar zat die brave man tijdens de test mijn gazet te lezen en heeft ie het gaspedaal nog niet aangeraakt ... :roll: Mij niet gelaten, den Duits was er door.
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

SPIDERVELOCE1750

wo apr 19, 2006 18:08

Proficiat !

den Duits was er door.
:shock: Ik verschiet nog altijd als ik zo iets lees ... :lol:

Maar dus voor degenen onder ons die iets luier van aard zijn : :-s

- PowerBAT :) 24 h afgesloten
- Heropgestart met deze keer WEL de LMM ingeplugd
- Lambdasonde gepoetst
- Katalysator gemeten
- Koud naar de keuring gereden
- Maar drie kwartierkes aangeschoven ipv meer dan 3 h
- En OOK een iets vriendelijkere keurder getroffen :D

Geen verlate aprilgrap dus maar meer vijgen na Pasen :wink:

Al bij al wel een mooi staaltje van Belgische toestanden en bureaucratie ... :roll:

En volgende keer ( dat is dus reeds binnenkort met de Novanta ) ZEKER naar een ander keuringsstation :!:

Kristal

Koen
Advanced Member
Advanced Member

wo apr 19, 2006 20:01

Volgende keer best even naar Antwerpen komen. Vriendelijke mensen (als ze goed geslapen hebben :wink: ) en in geval van herkeuring mag je ineens voorrijden (bespaart je toch zomaar even 4 uurtjes aanschuiven, op 4 uur rij je ongeveer 4 keer over en weer van Gent naar Antwerpen)
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R

SPIDERVELOCE1750

wo apr 19, 2006 20:16

Volgende keer best even naar Antwerpen komen. Vriendelijke mensen (als ze goed geslapen hebben :wink: ) en in geval van herkeuring mag je ineens voorrijden (bespaart je toch zomaar even 4 uurtjes aanschuiven, op 4 uur rij je ongeveer 4 keer over en weer van Gent naar Antwerpen)
Merci voor de suggestie maar ik vrees dat we ergens in Oost-Vlaanderen moeten wezen . Spijtig ... anders konden we Uwen frigo ne keer komen ledigen :lol: :wink:

Na wat navraag blijkt keuringstation Wondelgem zowat het enige te zijn waar geen aparte ingang is voor herkeuring . Manu had gisteren nog even gebeld en vroeg of het niet even tussendoor kon ... Antwoord : " Aanschuiven !!! " en wel degelijk op dergelijke
vriendelijk "Duits klinkende " manier :roll:

Kristal

Koen
Advanced Member
Advanced Member

wo apr 19, 2006 21:04

Tja, hoe is het spreekwoord weer: Klant is koning ?

Binnenkort verhuis ik, nadien ben je zeker eens welkom om mijn frigo leeg te komen maken. :wink: Moet je wel met de 90 komen, want die heb ik nog niet in levende lijve mogen bewonderen.
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 01, 2006 19:42

=D>

Heel interessant verhaal, duidelijk uitgelegd ook! Tenminste dat denk ik dan....

Heel erg interessant dit. Een vriend van me heeft ook een 155 TS 8V ( geen tomatte maar een zwarte :D ) met dezelfde problemen. Inmiddels is er al een andere kat onder gegaan ( ruildeel, is er inmiddels ook weer onderuit ) een andere LMM geprobeerd, benzine drukregelaar vervangen, lambdasonde vervangen, valse lucht opgespoort, gevonden maar nihil effect, spruitstukpakkingen vervangen en weet ik niet wat nog meer. Maar de waardes zijn nu wel veel minder maar nog iets te hoog. 0.9 %. Ik heb Andretti`s verhaal maar eens uitgeprint en ga dit maar es aan hem overhandigen. Wie weet kan hij er nog iets mee.
Voor wie het nog interesseert. Het probleem met de zwarte 155 is voorbij. Het bleek toch de Lambdasonde te zijn. De vorige was een universele sonde en daar bleek toch een probleem in te zitten. Na vervanging door een originele sonde is de lambdawaarde en co weer perfect. Ook bij 3000 toeren. Doe er je voordeel mee. :D

Andretti Molletti

ma mei 01, 2006 19:46

Alfa heeft dacht ik geen bemonstering van de spanningswaarden van de lambdasensor.. daardoor kan een universele lambdasensor niet goed functioneren... dit is per MM-systeem anders...

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 01, 2006 20:01

Alfa heeft dacht ik geen bemonstering van de spanningswaarden van de lambdasensor.. daardoor kan een universele lambdasensor niet goed functioneren... dit is per MM-systeem anders...
Het zou goed kunnen. Hieruit blijkt maar weer dat goedkoop uiteindelijk weer duurkoop is geworden. Zoals zo vaak. ( Inmiddels is de auto al een tijdje uit de APK en 2 bekeuringen rijker. :biggrin: )

Terug naar “Algemene Technische vragen”