diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: HELP !!! CO-uitstoot tomatte is 9

vr apr 07, 2006 10:25

Valse lucht is zo gevonden, even een bus remreiniger erbij en de slangen inspuiten.
Als de motor sneller gaat draaien zit daar je lucht-lek. :wink:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

SPIDERVELOCE1750

vr apr 07, 2006 11:51

Ziehier jullie middagmaal :lol: :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ziezo ...

De fiche :wink: die Manu vasthoudt is toch van de lmm ? Als je die inplugt , gaat de motor hoesten en stotteren ttz in zijn vrijloop van 300 naar 1500 toeren en terug .

Kristal

Andretti Molletti

vr apr 07, 2006 13:25

das dus de oorzaak.. die lmm ligt los...
daarnaast kan dat filtertje ook heftig problemen geven als het nat is..

ergo: aansluiten die fiesje en even ijden.. evt een andere lmm (liefst even lenen).

en die regenpijp. waar is dat voor dan???? :lol:

Andretti Molletti

vr apr 07, 2006 13:33

dan nog even: er staat een pijl op de lmm... :arrow: die moet richting motor wijzen.
Slangetje benzinedrukregelaar is dat goed luchtdicht?
(de drukregelaars is de zilveren dop die met een haarspeld vast zit links aan de benzinegallerij waaraan de injectors weer vast zitten.. vanuit de benzindrukregelaar loopt een zwart slangetje naar achter het spruitstuk...daar hoort motorvacuum op te staan...(enige slangetje wat als het losligt verhoogt co kan veroorzaken ;) )

Vraag: is het inlaatspruitstuk soms vervangen ivm met backfire?? het is nog zo schoon!! Als dat zo is is de LMM bij de backfire ook beschadigd, maar niet vervangen...

novantamanu
Member
Member

Re: RE: HELP !!! CO-uitstoot tomatte is 9

vr apr 07, 2006 13:54

das dus de oorzaak.. die lmm ligt los...
daarnaast kan dat filtertje ook heftig problemen geven als het nat is..

ergo: aansluiten die fiesje en even ijden.. evt een andere lmm (liefst even lenen).

en die regenpijp. waar is dat voor dan???? :lol:
Is dat filtertje dat net naast de LMM zit ??
Met aangesloten fiche nog nooit geprobeerd te rijden , volgens mij geraak ik dan geen meter vooruit gezien al dat gestotter .
Er wordt momenteel gezocht naar een vervang LMM om het uit te proberen .
En die regenpijp dat is geen regenpijp maar een afvoerslang van een wasdroger . Zo leer ik je ook nog wat .
zie : spiderveloce1750 Afbeelding

novantamanu
Member
Member

vr apr 07, 2006 14:15

dan nog even: er staat een pijl op de lmm... :arrow: die moet richting motor wijzen.
(de drukregelaars is de zilveren dop die met een haarspeld vast zit links aan de benzinegallerij waaraan de injectors weer vast zitten.. vanuit de benzindrukregelaar loopt een zwart slangetje naar achter het spruitstuk...daar hoort motorvacuum op te staan...(enige slangetje wat als het losligt verhoogt co kan veroorzaken ;) )

Vraag: is het inlaatspruitstuk soms vervangen ivm met backfire?? het is nog zo schoon!! Als dat zo is is de LMM bij de backfire ook beschadigd, maar niet vervangen...
Die pijl staat al zeker juist . :roll: en dat slangetje moet ik even naar gaan zoeken :oops: maar nu is nog even de winkel open .
En neen Dré het inlaatspruitstuk is nooit vervangen . Dat is zo proper omdat ik zo ne propere gast ben , maar wel regelmatig eens een backfire . Dan vraag ik mij nu af : kan die LMM beschadigd worden als z'n fiche niet inzit dan staat ie toch niet aan ???

Dikke merci Dré .

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr apr 07, 2006 17:16

:-$ pssst, tussen Jamexlampenkap enzwarte flexbuis aan de LMM zit wel een bochtje HWA. :wink:

(Dré heeft altijd gelijk Manu! :whistle: )
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

novantamanu
Member
Member

vr apr 07, 2006 17:30

:-$ pssst, tussen Jamexlampenkap enzwarte flexbuis aan de LMM zit wel een bochtje HWA. :wink:

Helaba misverstaander :wink: ; ik twijfel niet aan Dr. Dré .
En wat wil dat zeggen ' Bochtje HWA ? ' :oops: :oops:

Manu .

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr apr 07, 2006 17:46

Helaba misverstaander :wink: ; ik twijfel niet aan Dr. Dré .
En wat wil dat zeggen ' Bochtje HWA ? ' :oops: :oops:

Manu .
HWA = hemelwaterafvoer = REGEPIJP! :blue_lol:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Andretti Molletti

vr apr 07, 2006 19:23

Die pijl staat al zeker juist . :roll: en dat slangetje moet ik even naar gaan zoeken :oops: maar nu is nog even de winkel open .
En neen Dré het inlaatspruitstuk is nooit vervangen . Dat is zo proper omdat ik zo ne propere gast ben , maar wel regelmatig eens een backfire . Dan vraag ik mij nu af : kan die LMM beschadigd worden als z'n fiche niet inzit dan staat ie toch niet aan ???

Dikke merci Dré .
Waarom ligt die LMM los en hoelang al??
Als de stekker losligt kan i niet meer beschadigen alleen door backfire natuurlijk (en andere mechanische invloeden).
als je de lmm aansluit dan doe je dat en laat de motor eerst eens 3-5 minuutjes draaien stationair..
het hele leerprogramma is nu van slag en moet opnieuw inleren.. de acuu een dag loskoppelen (24 uur) zou ook kunnen helpen hierbij.)

Het is wel degelijk HWA-pijp... omdat jij een condensdroger hebt zit daar een HWA pijp aan om dat vocht uit jouw natte broeken af te doen vloeien op een properen manier.. toch?

:lol:

novantamanu
Member
Member

vr apr 07, 2006 21:22

Dikke merci Dré .
Waarom ligt die LMM los en hoelang al??
Als de stekker losligt kan i niet meer beschadigen alleen door backfire natuurlijk (en andere mechanische invloeden).
als je de lmm aansluit dan doe je dat en laat de motor eerst eens 3-5 minuutjes draaien stationair..
het hele leerprogramma is nu van slag en moet opnieuw inleren.. de acuu een dag loskoppelen (24 uur) zou ook kunnen helpen hierbij.)

Het is wel degelijk HWA-pijp... omdat jij een condensdroger hebt zit daar een HWA pijp aan om dat vocht uit jouw natte broeken af te doen vloeien op een properen manier.. toch?

:lol:
Die LMM stekker lag los toen ik de auto kocht en heeft sindsdien niet meer aangelegen ( dat is 5 jaar en 80.000 Km. geleden ) .
Let wel : met elk jaar een goede keuring .
De accu loskoppelen voor 24 uur en dan opstarten Met een andere , geleende , LMM en een toerke mee doen lijkt me wel wat . Ik kan dat Maandag proberen .

Van natte broeken ken je blijkbaar wat :twisted: maar voor je Vlaams heb je slechts 1/10 :blue_lol:

Maar wel weer merci hé :wink:

Manu .

Andretti Molletti

vr apr 07, 2006 23:54

..... maar voor je Vlaams heb je slechts 1/10 :blue_lol:

Maar wel weer merci hé :wink:

Manu .
Merci???..... waarom vraag je toch telkens om genade?? :shock: :shock:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za apr 08, 2006 02:02

Ik ken er dan ook niet alles van hoor.....maar het verbaast me zeer dat hij loopt met de LMM niet aangesloten. Moet je nou concluderen dat die motor al 5 jaar in noodloop loopt ?
iig: een LMM heeft een functie en niet zomaar eentje.....dat ding moet mee in het systeem zitten !
Welk signaal hanteert de ECU bij niet aangesloten LMM ? (default) ....Zal zeker niet te laag zijn, anders gaat ie te arm lopen. weinig lucht is weinig inspuiten.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Andretti Molletti

za apr 08, 2006 11:22

Ik ken er dan ook niet alles van hoor.....maar het verbaast me zeer dat hij loopt met de LMM niet aangesloten. Moet je nou concluderen dat die motor al 5 jaar in noodloop loopt ?
iig: een LMM heeft een functie en niet zomaar eentje.....dat ding moet mee in het systeem zitten !
Welk signaal hanteert de ECU bij niet aangesloten LMM ? (default) ....Zal zeker niet te laag zijn, anders gaat ie te arm lopen. weinig lucht is weinig inspuiten.

Back up komt van de gaspedaalsensor, maar ik dacht dat de toerenbegrenzer lager lag dan...

SPIDERVELOCE1750

za apr 08, 2006 11:24

Het enige wat ik nog kan toevoegen is al de Tomatte al jaren lekker loopt en absoluut niet veel verbruikt , zeker nadat de Lambdasonde 2 jaar geleden vervangen is . Voor de rest weet ik er ook erg weinig van :oops:

Iets wat Manu stom vindt om te vemelden , maar ik doe het toch :D : Wij tanken al jaren niks anders dan Total Excellium 98 , maar afgelopen maandag was het bakske echt te leeg , dus hebben we der noodgedwongen een liter of 20 Q8 moeten ingooien . Nu hoor ik van een aantal mensen dat Q8 en alfa's niet echt samengaan ...

Het is maar een hersenkronkel van mij hoor :wink:

@Dre : Genade ? ... Nee hoor , gewoon een goed opgevoed ventjen :lol:

Kristal

Edit : Manu gaat zo de PowerBat afkoppelen en maandag wordt er verder geexpirimenteerd .

Terug naar “Algemene Technische vragen”