Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

RE: HELP !!! CO-uitstoot tomatte is 9

vr apr 07, 2006 10:25

Valse lucht is zo gevonden, even een bus remreiniger erbij en de slangen inspuiten.
Als de motor sneller gaat draaien zit daar je lucht-lek. :wink:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

SPIDERVELOCE1750

RE: HELP !!! CO-uitstoot tomatte is 9

vr apr 07, 2006 11:51

Ziehier jullie middagmaal :lol: :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ziezo ...

De fiche :wink: die Manu vasthoudt is toch van de lmm ? Als je die inplugt , gaat de motor hoesten en stotteren ttz in zijn vrijloop van 300 naar 1500 toeren en terug .

Kristal

Andretti Molletti

RE: HELP !!! CO-uitstoot tomatte is 9

vr apr 07, 2006 13:25

das dus de oorzaak.. die lmm ligt los...
daarnaast kan dat filtertje ook heftig problemen geven als het nat is..

ergo: aansluiten die fiesje en even ijden.. evt een andere lmm (liefst even lenen).

en die regenpijp. waar is dat voor dan???? :lol:

Andretti Molletti

RE: HELP !!! CO-uitstoot tomatte is 9

vr apr 07, 2006 13:33

dan nog even: er staat een pijl op de lmm... :arrow: die moet richting motor wijzen.
Slangetje benzinedrukregelaar is dat goed luchtdicht?
(de drukregelaars is de zilveren dop die met een haarspeld vast zit links aan de benzinegallerij waaraan de injectors weer vast zitten.. vanuit de benzindrukregelaar loopt een zwart slangetje naar achter het spruitstuk...daar hoort motorvacuum op te staan...(enige slangetje wat als het losligt verhoogt co kan veroorzaken ;) )

Vraag: is het inlaatspruitstuk soms vervangen ivm met backfire?? het is nog zo schoon!! Als dat zo is is de LMM bij de backfire ook beschadigd, maar niet vervangen...

Gebruikersavatar
novantamanu
Member
Member
Berichten: 182
Lid geworden op: vr dec 09, 2005 11:03
Locatie: Gent - Belgie

Re: RE: HELP !!! CO-uitstoot tomatte is 9

vr apr 07, 2006 13:54

das dus de oorzaak.. die lmm ligt los...
daarnaast kan dat filtertje ook heftig problemen geven als het nat is..

ergo: aansluiten die fiesje en even ijden.. evt een andere lmm (liefst even lenen).

en die regenpijp. waar is dat voor dan???? :lol:
Is dat filtertje dat net naast de LMM zit ??
Met aangesloten fiche nog nooit geprobeerd te rijden , volgens mij geraak ik dan geen meter vooruit gezien al dat gestotter .
Er wordt momenteel gezocht naar een vervang LMM om het uit te proberen .
En die regenpijp dat is geen regenpijp maar een afvoerslang van een wasdroger . Zo leer ik je ook nog wat .
zie : spiderveloce1750 Afbeelding

Gebruikersavatar
novantamanu
Member
Member
Berichten: 182
Lid geworden op: vr dec 09, 2005 11:03
Locatie: Gent - Belgie

Re: RE: HELP !!! CO-uitstoot tomatte is 9

vr apr 07, 2006 14:15

dan nog even: er staat een pijl op de lmm... :arrow: die moet richting motor wijzen.
Slangetje benzinedrukregelaar is dat goed luchtdicht?
(de drukregelaars is de zilveren dop die met een haarspeld vast zit links aan de benzinegallerij waaraan de injectors weer vast zitten.. vanuit de benzindrukregelaar loopt een zwart slangetje naar achter het spruitstuk...daar hoort motorvacuum op te staan...(enige slangetje wat als het losligt verhoogt co kan veroorzaken ;) )

Vraag: is het inlaatspruitstuk soms vervangen ivm met backfire?? het is nog zo schoon!! Als dat zo is is de LMM bij de backfire ook beschadigd, maar niet vervangen...
Die pijl staat al zeker juist . :roll: en dat slangetje moet ik even naar gaan zoeken :oops: maar nu is nog even de winkel open .
En neen Dré het inlaatspruitstuk is nooit vervangen . Dat is zo proper omdat ik zo ne propere gast ben , maar wel regelmatig eens een backfire . Dan vraag ik mij nu af : kan die LMM beschadigd worden als z'n fiche niet inzit dan staat ie toch niet aan ???

Dikke merci Dré .
zie : spiderveloce1750 Afbeelding

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: HELP !!! CO-uitstoot tomatte is 9

vr apr 07, 2006 17:16

:-$ pssst, tussen Jamexlampenkap enzwarte flexbuis aan de LMM zit wel een bochtje HWA. :wink:

(Dré heeft altijd gelijk Manu! :whistle: )
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
novantamanu
Member
Member
Berichten: 182
Lid geworden op: vr dec 09, 2005 11:03
Locatie: Gent - Belgie

Re: RE: HELP !!! CO-uitstoot tomatte is 9

vr apr 07, 2006 17:30

:-$ pssst, tussen Jamexlampenkap enzwarte flexbuis aan de LMM zit wel een bochtje HWA. :wink:

(Dré heeft altijd gelijk Manu! :whistle: )
Helaba misverstaander :wink: ; ik twijfel niet aan Dr. Dré .
En wat wil dat zeggen ' Bochtje HWA ? ' :oops: :oops:

Manu .
zie : spiderveloce1750 Afbeelding

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: HELP !!! CO-uitstoot tomatte is 9

vr apr 07, 2006 17:46

:-$ pssst, tussen Jamexlampenkap enzwarte flexbuis aan de LMM zit wel een bochtje HWA. :wink:

(Dré heeft altijd gelijk Manu! :whistle: )
Helaba misverstaander :wink: ; ik twijfel niet aan Dr. Dré .
En wat wil dat zeggen ' Bochtje HWA ? ' :oops: :oops:

Manu .
HWA = hemelwaterafvoer = REGEPIJP! :blue_lol:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Andretti Molletti

Re: RE: HELP !!! CO-uitstoot tomatte is 9

vr apr 07, 2006 19:23

dan nog even: er staat een pijl op de lmm... :arrow: die moet richting motor wijzen.
Slangetje benzinedrukregelaar is dat goed luchtdicht?
(de drukregelaars is de zilveren dop die met een haarspeld vast zit links aan de benzinegallerij waaraan de injectors weer vast zitten.. vanuit de benzindrukregelaar loopt een zwart slangetje naar achter het spruitstuk...daar hoort motorvacuum op te staan...(enige slangetje wat als het losligt verhoogt co kan veroorzaken ;) )

Vraag: is het inlaatspruitstuk soms vervangen ivm met backfire?? het is nog zo schoon!! Als dat zo is is de LMM bij de backfire ook beschadigd, maar niet vervangen...
Die pijl staat al zeker juist . :roll: en dat slangetje moet ik even naar gaan zoeken :oops: maar nu is nog even de winkel open .
En neen Dré het inlaatspruitstuk is nooit vervangen . Dat is zo proper omdat ik zo ne propere gast ben , maar wel regelmatig eens een backfire . Dan vraag ik mij nu af : kan die LMM beschadigd worden als z'n fiche niet inzit dan staat ie toch niet aan ???

Dikke merci Dré .
Waarom ligt die LMM los en hoelang al??
Als de stekker losligt kan i niet meer beschadigen alleen door backfire natuurlijk (en andere mechanische invloeden).
als je de lmm aansluit dan doe je dat en laat de motor eerst eens 3-5 minuutjes draaien stationair..
het hele leerprogramma is nu van slag en moet opnieuw inleren.. de acuu een dag loskoppelen (24 uur) zou ook kunnen helpen hierbij.)

Het is wel degelijk HWA-pijp... omdat jij een condensdroger hebt zit daar een HWA pijp aan om dat vocht uit jouw natte broeken af te doen vloeien op een properen manier.. toch?

:lol:

Gebruikersavatar
novantamanu
Member
Member
Berichten: 182
Lid geworden op: vr dec 09, 2005 11:03
Locatie: Gent - Belgie

Re: RE: HELP !!! CO-uitstoot tomatte is 9

vr apr 07, 2006 21:22

dan nog even: er staat een pijl op de lmm... :arrow: die moet richting motor wijzen.
Slangetje benzinedrukregelaar is dat goed luchtdicht?
(de drukregelaars is de zilveren dop die met een haarspeld vast zit links aan de benzinegallerij waaraan de injectors weer vast zitten.. vanuit de benzindrukregelaar loopt een zwart slangetje naar achter het spruitstuk...daar hoort motorvacuum op te staan...(enige slangetje wat als het losligt verhoogt co kan veroorzaken ;) )

Vraag: is het inlaatspruitstuk soms vervangen ivm met backfire?? het is nog zo schoon!! Als dat zo is is de LMM bij de backfire ook beschadigd, maar niet vervangen...
Die pijl staat al zeker juist . :roll: en dat slangetje moet ik even naar gaan zoeken :oops: maar nu is nog even de winkel open .
En neen Dré het inlaatspruitstuk is nooit vervangen . Dat is zo proper omdat ik zo ne propere gast ben , maar wel regelmatig eens een backfire . Dan vraag ik mij nu af : kan die LMM beschadigd worden als z'n fiche niet inzit dan staat ie toch niet aan ???

Dikke merci Dré .
Waarom ligt die LMM los en hoelang al??
Als de stekker losligt kan i niet meer beschadigen alleen door backfire natuurlijk (en andere mechanische invloeden).
als je de lmm aansluit dan doe je dat en laat de motor eerst eens 3-5 minuutjes draaien stationair..
het hele leerprogramma is nu van slag en moet opnieuw inleren.. de acuu een dag loskoppelen (24 uur) zou ook kunnen helpen hierbij.)

Het is wel degelijk HWA-pijp... omdat jij een condensdroger hebt zit daar een HWA pijp aan om dat vocht uit jouw natte broeken af te doen vloeien op een properen manier.. toch?

:lol:
Die LMM stekker lag los toen ik de auto kocht en heeft sindsdien niet meer aangelegen ( dat is 5 jaar en 80.000 Km. geleden ) .
Let wel : met elk jaar een goede keuring .
De accu loskoppelen voor 24 uur en dan opstarten Met een andere , geleende , LMM en een toerke mee doen lijkt me wel wat . Ik kan dat Maandag proberen .

Van natte broeken ken je blijkbaar wat :twisted: maar voor je Vlaams heb je slechts 1/10 :blue_lol:

Maar wel weer merci hé :wink:

Manu .
zie : spiderveloce1750 Afbeelding

Andretti Molletti

Re: RE: HELP !!! CO-uitstoot tomatte is 9

vr apr 07, 2006 23:54

..... maar voor je Vlaams heb je slechts 1/10 :blue_lol:

Maar wel weer merci hé :wink:

Manu .
Merci???..... waarom vraag je toch telkens om genade?? :shock: :shock:

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: HELP !!! CO-uitstoot tomatte is 9

za apr 08, 2006 02:02

Ik ken er dan ook niet alles van hoor.....maar het verbaast me zeer dat hij loopt met de LMM niet aangesloten. Moet je nou concluderen dat die motor al 5 jaar in noodloop loopt ?
iig: een LMM heeft een functie en niet zomaar eentje.....dat ding moet mee in het systeem zitten !
Welk signaal hanteert de ECU bij niet aangesloten LMM ? (default) ....Zal zeker niet te laag zijn, anders gaat ie te arm lopen. weinig lucht is weinig inspuiten.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Andretti Molletti

Re: RE: HELP !!! CO-uitstoot tomatte is 9

za apr 08, 2006 11:22

Ik ken er dan ook niet alles van hoor.....maar het verbaast me zeer dat hij loopt met de LMM niet aangesloten. Moet je nou concluderen dat die motor al 5 jaar in noodloop loopt ?
iig: een LMM heeft een functie en niet zomaar eentje.....dat ding moet mee in het systeem zitten !
Welk signaal hanteert de ECU bij niet aangesloten LMM ? (default) ....Zal zeker niet te laag zijn, anders gaat ie te arm lopen. weinig lucht is weinig inspuiten.

Back up komt van de gaspedaalsensor, maar ik dacht dat de toerenbegrenzer lager lag dan...

SPIDERVELOCE1750

RE: HELP !!! CO-uitstoot tomatte is 9

za apr 08, 2006 11:24

Het enige wat ik nog kan toevoegen is al de Tomatte al jaren lekker loopt en absoluut niet veel verbruikt , zeker nadat de Lambdasonde 2 jaar geleden vervangen is . Voor de rest weet ik er ook erg weinig van :oops:

Iets wat Manu stom vindt om te vemelden , maar ik doe het toch :D : Wij tanken al jaren niks anders dan Total Excellium 98 , maar afgelopen maandag was het bakske echt te leeg , dus hebben we der noodgedwongen een liter of 20 Q8 moeten ingooien . Nu hoor ik van een aantal mensen dat Q8 en alfa's niet echt samengaan ...

Het is maar een hersenkronkel van mij hoor :wink:

@Dre : Genade ? ... Nee hoor , gewoon een goed opgevoed ventjen :lol:

Kristal

Edit : Manu gaat zo de PowerBat afkoppelen en maandag wordt er verder geexpirimenteerd .

Terug naar “Algemene Technische vragen”