Als de motor sneller gaat draaien zit daar je lucht-lek.

Is dat filtertje dat net naast de LMM zit ??das dus de oorzaak.. die lmm ligt los...
daarnaast kan dat filtertje ook heftig problemen geven als het nat is..
ergo: aansluiten die fiesje en even ijden.. evt een andere lmm (liefst even lenen).
en die regenpijp. waar is dat voor dan????
Die pijl staat al zeker juist .dan nog even: er staat een pijl op de lmm...die moet richting motor wijzen.
Slangetje benzinedrukregelaar is dat goed luchtdicht?
(de drukregelaars is de zilveren dop die met een haarspeld vast zit links aan de benzinegallerij waaraan de injectors weer vast zitten.. vanuit de benzindrukregelaar loopt een zwart slangetje naar achter het spruitstuk...daar hoort motorvacuum op te staan...(enige slangetje wat als het losligt verhoogt co kan veroorzaken)
Vraag: is het inlaatspruitstuk soms vervangen ivm met backfire?? het is nog zo schoon!! Als dat zo is is de LMM bij de backfire ook beschadigd, maar niet vervangen...
Helaba misverstaanderpssst, tussen Jamexlampenkap enzwarte flexbuis aan de LMM zit wel een bochtje HWA.
![]()
(Dré heeft altijd gelijk Manu!)
HWA = hemelwaterafvoer = REGEPIJP!Helaba misverstaanderpssst, tussen Jamexlampenkap enzwarte flexbuis aan de LMM zit wel een bochtje HWA.
![]()
(Dré heeft altijd gelijk Manu!)
; ik twijfel niet aan Dr. Dré .
En wat wil dat zeggen ' Bochtje HWA ? '![]()
![]()
Manu .
Waarom ligt die LMM los en hoelang al??Die pijl staat al zeker juist .dan nog even: er staat een pijl op de lmm...die moet richting motor wijzen.
(de drukregelaars is de zilveren dop die met een haarspeld vast zit links aan de benzinegallerij waaraan de injectors weer vast zitten.. vanuit de benzindrukregelaar loopt een zwart slangetje naar achter het spruitstuk...daar hoort motorvacuum op te staan...(enige slangetje wat als het losligt verhoogt co kan veroorzaken)
Vraag: is het inlaatspruitstuk soms vervangen ivm met backfire?? het is nog zo schoon!! Als dat zo is is de LMM bij de backfire ook beschadigd, maar niet vervangen...en dat slangetje moet ik even naar gaan zoeken
maar nu is nog even de winkel open .
En neen Dré het inlaatspruitstuk is nooit vervangen . Dat is zo proper omdat ik zo ne propere gast ben , maar wel regelmatig eens een backfire . Dan vraag ik mij nu af : kan die LMM beschadigd worden als z'n fiche niet inzit dan staat ie toch niet aan ???
Dikke merci Dré .
Die LMM stekker lag los toen ik de auto kocht en heeft sindsdien niet meer aangelegen ( dat is 5 jaar en 80.000 Km. geleden ) .Waarom ligt die LMM los en hoelang al??Die pijl staat al zeker juist .dan nog even: er staat een pijl op de lmm...die moet richting motor wijzen.
Vraag: is het inlaatspruitstuk soms vervangen ivm met backfire?? het is nog zo schoon!! Als dat zo is is de LMM bij de backfire ook beschadigd, maar niet vervangen...en dat slangetje moet ik even naar gaan zoeken
maar nu is nog even de winkel open .
En neen Dré het inlaatspruitstuk is nooit vervangen . Dat is zo proper omdat ik zo ne propere gast ben , maar wel regelmatig eens een backfire . Dan vraag ik mij nu af : kan die LMM beschadigd worden als z'n fiche niet inzit dan staat ie toch niet aan ???
Dikke merci Dré .
Als de stekker losligt kan i niet meer beschadigen alleen door backfire natuurlijk (en andere mechanische invloeden).
als je de lmm aansluit dan doe je dat en laat de motor eerst eens 3-5 minuutjes draaien stationair..
het hele leerprogramma is nu van slag en moet opnieuw inleren.. de acuu een dag loskoppelen (24 uur) zou ook kunnen helpen hierbij.)
Het is wel degelijk HWA-pijp... omdat jij een condensdroger hebt zit daar een HWA pijp aan om dat vocht uit jouw natte broeken af te doen vloeien op een properen manier.. toch?
Merci???..... waarom vraag je toch telkens om genade??..... maar voor je Vlaams heb je slechts 1/10![]()
Maar wel weer merci hé![]()
Manu .
Ik ken er dan ook niet alles van hoor.....maar het verbaast me zeer dat hij loopt met de LMM niet aangesloten. Moet je nou concluderen dat die motor al 5 jaar in noodloop loopt ?
iig: een LMM heeft een functie en niet zomaar eentje.....dat ding moet mee in het systeem zitten !
Welk signaal hanteert de ECU bij niet aangesloten LMM ? (default) ....Zal zeker niet te laag zijn, anders gaat ie te arm lopen. weinig lucht is weinig inspuiten.