Mioet je ook geen moto guzzi kopen, gaat spontaan je licht aan, of je knipperlicht, met bijbehorend signaaltje... PIEP PIEP PIEP....
Dit dacht ik dus ook, maar wat schetst mijn verbazing: alles kurkdroog, maar dan ook helemaal, zelfs de vloermat en achterliggende isolatie is droog!herkenbaar, maar missh. ook niet, ik heb ook ooit zoiets gehad met mijn 33, claxon die spontaan werkte, deurvergendeling met zotte kuren, aanslaan van kachelventilator, na lang zoeken was het de voorruit die water binnenliet precies boven de zekeringkast, met alle gevolgen vandien...
En dan heb ik nog niet aller vermeld, n.l. de interieurvent. hoort ook uit te gaan met contact uit. Die bleef vanmiddag dus ook draaien zonder sleutel op contact. mar schakelaar op 0 zetten voldeed. gelukkig.Ik heb geen verstand van 145 electronica, maar ik kan me niet inbeelden dat de ruitenwissermotor door een computer geschakeld wordt, zal waarschijnlijk door klassiek relais met schakelaar zijn.
Wat ik zou proberen is voor de gein de + van het circuit die vreemd doet rechtstreeks aanbatterij aansluiten (wel met zekeringetje tussen) als het probleem dan opgelost is, dan moet je verderop gaan kijken.
Ook dackt ik dat het missh aan de schakelaar aan je stuur lag (claxon, lichten, ruitenwisser) maar dat remlichtje valt dan weer uit de toon.
Succes ermee.
@ Dibro: mocht jij toch gelijk hebbenmaak maar een afspraak.
helaas, zo simpel is het niet.
@ Dibro: mocht jij toch gelijk hebbenmaak maar een afspraak.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja uiteraard, snap ik. Maar alsj e nu kunt uitvogelen dat het idd door vocht in je zekeringkast komt (door simpelweg een andere te monteren als test) kun je daarna op zoek naar de echte oorzaak (hoeft niet veel te zijn hoor dat water> als er af en to een druppel langs een kabelboom naar beneden sijpelt en op de lange duur via een stekker blok zn weg vindt naar binnen ben je toch op een gegeven moment zuur....@frankalfa: dat ga ik zeker proberen.te beginnen met het relais, daarna de hele kast. ben benieuwd........ maar dan moet ik toch ook nog zeker zijn dat er geen wtare bij kan komen. Ik los graag het eigenlijke probleem (toch lekkage???) ook op, niet alleen de vervolgschade.
![]()
wordt vervolgd..........
Dat bedacht ik me toen tijdens het typen, maar had ik nog niet gedaan..................claxonzekering voor de zekerheid ook maar eruit