Dan moet ik namelijk nog effe een aantal keren ***verkeerd*** klikken

Volmondig ja!Meest begerenswaardig? Mazda mx 5 op de 2e plek ???? Mercedes 190 op de 7e ???? Dat zijn toch niet echt auto's die een onuitwisbare indruk op een autoliefhebber hebben gemaakt of ben ik gewoon teveel Alfablind?
Helaas dat is de Nissan 300ZX!!!Volmondig ja!Meest begerenswaardig? Mazda mx 5 op de 2e plek ???? Mercedes 190 op de 7e ???? Dat zijn toch niet echt auto's die een onuitwisbare indruk op een autoliefhebber hebben gemaakt of ben ik gewoon teveel Alfablind?.......MX-% heeft wel degelijk een plaats in de geschiedenis verdiend...heeft de betaalbare roadster weer tot leven gebracht en is wereld wijd de best verkochte sportwagen (want zo mag je een MX-5 gerust noemen)
Hahaha de Nissan 300 ZX...........mooi niet.....is echt de MX-5 (wereldwijd meer dan 850.000 ex. verkocht!) en geen afkijkertje van succes (welk dan?) van Alfa maar van Lotus (Elan)Helaas dat is de Nissan 300ZX!!!Volmondig ja!Meest begerenswaardig? Mazda mx 5 op de 2e plek ???? Mercedes 190 op de 7e ???? Dat zijn toch niet echt auto's die een onuitwisbare indruk op een autoliefhebber hebben gemaakt of ben ik gewoon teveel Alfablind?.......MX-% heeft wel degelijk een plaats in de geschiedenis verdiend...heeft de betaalbare roadster weer tot leven gebracht en is wereld wijd de best verkochte sportwagen (want zo mag je een MX-5 gerust noemen)
De MX is een afkijkertje van het succes van Alfa, dus ik ben het dit keer helemaal eens met Kosta, maar das mijn mening he
Helaas ook niet waar.....Bij Mazda hebben ze een hele serie 60-er jaren sportwagens bestudeerd waaronder de Spitfire.....Echter de Elan was het voorbeeld v.w.b. geluid, motor, handling en inderdaad design. De studie naar geluid (uitlaat e.d.) is van de Elan afgeleid......Jaguar E-Type. Een icoon en volgens velen het mooiste wat ooit is gemaakt waaronder Enzo Ferrari.
MX-5 is in tegenstelling wat iedereen tegenwoordig denkt niet gebasserd op Elan maar de Triumph Spitfire. De Spitfire werd gebuikt als studie-object en alle
karakteristieken werden nauwkeurig geanalyseerd en dat ging erg ver. Het geluid van het differentieel moest zelfs overeenstemmen.
Het lijkt uiteindelijk wel op een Lotus Elan.
De Datsun Fairlady lijkt ook niet op een MGA maar bij Datsun had men diverse MGA's aangeschaft en werkelijk alles bestudeerd.
De nauwkeurigheid en precisie mag wel blijken dat het Mazda 10 jaar heeft gekost om met de MX5 te komen en Datsun 5 jaar.