Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Duidelijkheid voor de tuners (goed en slecht)

za feb 18, 2006 16:50

Maar ge zijt wel dat van da fietske vergeten te vermelden :mrgreen: :wink:

Kristal
da's brief nummer 2 :twisted:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Koen
Advanced Member
Advanced Member

RE: Duidelijkheid voor de tuners (goed en slecht)

za feb 18, 2006 17:14

Het is belachelijk idd. Wagen afgekeurd omdat er uiteindelijk betere remmen onderstaan. Verlaging = afkeur, ok --- Uitlaat = afkeur, ook ok, maar al die andere zever.

Ik dacht dat de keuring toch ging om na te kijken of het voertuig waardig is om veilig op de baan te kunnen.

Kan ook nog zo'n aantal voorbeelden aanhalen van ridicule afkeur :

- paar jaar geleden: wagen van mijn vader afgekeurd op de keuring. Reden: er stond een derde remlicht in. Echt waar. Nu moeten alle nieuwe wagens voorzien zijn van zo'n remlicht, maar toen mocht het dus niet. Brave man mocht zijn 3e remlicht thuis demonteren en dan laten herkeuren. :evil:

- 2 jaar geleden: wagen van mijn vrouw. Achterste banden hadden nog een profiel van zo'n 3 mm. Vooraan nog zo'n 1,8 mm. Wettelijke minimum is 1,6 mm. Dus in principe geen probleem. Toch maar al op voorhand vooraan nieuwe banden laten monteren. Resultaat: vooraan nieuwe banden, achteraan 3 mm. Perfect binnen de wettelijke bepalingen. Resultaat op keuring: afkeur ! :evil: Reden ? Slijtage % vooraan tov achteraan meer dan 50 %.
Moraal ? Beter rondrijden met banden die bijna kaal zijn, dan had ik geen afkeur gekregen.

- Afstellen lichten :roll: ... daar begin ik nog niet aan. Das helemaal soms echt gezeik bij de keuring.

De autokeuring is soms echt een klucht :!: :!: :!:

Pas op, ik ga wel akkoord dat de wagens gekeurd moeten worden, maar doe het dan serieus en bekijk of de wagen veilig is om op de baan te rijden.
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

GTVke
Full Member
Full Member

za feb 18, 2006 17:40

De Belgische Federatie voor Oude Voertuigen raadt iedereen aan om zijn oldtimer voortaan niet meer op O-plaat te zetten , maar met gewoon kenteken in te schrijven ...Zij hebben zeker aandelen in de keuringcentra ?

Kristal
Ow ja, zal ik dat ff doen ? Afkeur vanwege:

-Still velgen (niet origineel)
-verlaging
-2.0 motor
-RVS remslangen
-polyester achterklep
-en weet ik veel wat nog.....

bovenstaande is dat wat ik snel ff zou kunnen bedenken aan afkeurpunten bij de Bertone.
Die niet originele velgen/banden zijn geen probleem zolang je de omtrek van de gehomologeerde banden respekteert en deze niet zorgen voor een spoorverbreding ( klein afwijkend percentage is in beide gevallen toegestaan ) .
Hoe gaan ze trouwens controleren of je een 2L motor hebt gemonteerd ................ ooit al een keurmeester gezien die de motornummer op het blok gaat zoeken ? of zoekt naar de symbolen op het blok ? of de hoogte van het onderblok controleert ............... jamais :wink:

Op het oude forum heb ik een keertje iets geplaatst over de keuring in Belgie , ging toen over het zinloos regeltje dat de destijdse trut van mobiliteit Bert Anciaux had uitgevonden ( bodemvrijheid 11 cm ) , heb 'em hierover toen ook een mailtje gestuurd maar kon niet baten .
Volgens mij was dat toen al een teken van de zaken die nog moesten komen ..............

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

za feb 18, 2006 17:42

Even voor het contrast, ik weet in nederland :D nog een adresje waar het als volgt ging: "He, leuke alfa, goedgekeurd!" :mrgreen:
Dirk - Giulia2000TS

Koen
Advanced Member
Advanced Member

za feb 18, 2006 17:55

Hoe gaan ze trouwens controleren of je een 2L motor hebt gemonteerd ................ ooit al een keurmeester gezien die de motornummer op het blok gaat zoeken ? of zoekt naar de symbolen op het blok ? of de hoogte van het onderblok controleert ............... jamais :wink:
Eigenlijk wel ja ... bij een 33.
:lol:
Heb toen luchtfilter mogen demonteren omdat die man er anders niet goed bij kon. Het ging wel om een gelijkvormigheidskeuring. Bij een normale keuring controleren ze dat idd niet.
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

SPIDERVELOCE1750

za feb 18, 2006 18:01

destijdse trut van mobiliteit Bert Anciaux had uitgevonden .......
:blue_lol: Ja ... met die tjiepmuile was het nog een stukske erger . Van hem mochten vrachtwagens niet meer inhalen als het begon te regenen . Toen men hem vroeg wanneer het echt " regende " , antwoordde de clown : " Als er druppelkes uit de lucht vallen Mevrouw ... :roll: Van incontinente muggen had die zifter nog nooit gehoord ... :wink:

Kristal

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

za feb 18, 2006 18:52

LET OP, DIT TYPE WAGEN IS ZO GELEVERD DOOR DE CONSTRUCTEUR, MEER NOG, DEZE UITVOERING KAN GEWOONWEG NIET ZONDER SPOILER BESTELD WORDEN !! Maar wat blijkt: 30 € “tuningrapport” vanwege……..DE SPOILER !!!!! Dit kan geen normaal mens begrijpen. Ik daag hierbij de bevoegde diensten bij deze uit een alfa 33 1.7 16V van 1991 te vinden, die NIET origineel met een spoiler geleverd is.
Uhhm Michel de 33 1.7 16v is wel zonder achterspoiler geleverd, de Imola volgens mij niet.

Maar belachelijk is het wel.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za feb 18, 2006 18:55

weet die spast veel ! :wink:
en dan nog: het is wel origineel zo !

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

za feb 18, 2006 18:59

weet die spast veel ! :wink:
en dan nog: het is wel origineel zo !
Dat is zeker, begin maar eens uit te leggen als je met je originele alfa 156 met sportpakket komt, of je Frod Eskrot CrosswoordRaadsel.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

GTVke
Full Member
Full Member

za feb 18, 2006 19:06

Eigenlijk wel ja ... bij een 33.
:lol:
Heb toen luchtfilter mogen demonteren omdat die man er anders niet goed bij kon. Het ging wel om een gelijkvormigheidskeuring. Bij een normale keuring controleren ze dat idd niet.
Ahaaaaah , maar das iets anders é Koen , was bij mijn GTV ook zo maar nadien op de autokeuring nooit meer nagezien .

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

za feb 18, 2006 19:23

Iki ga emigreren!!! terug naar Nederland! Ik stel voor dat alle Belgen hun ervaringen per keuringsstation gaan melden zodat we enig zicht krijgen in de 'makkelijke' en moeilijke keuringsstations.

Zo is mijn Volvo laatst naar de keuring geweest met een koplamp die als landingslicht voor een vliegtuig kon dienen...; zonder problemen goedgekeurd!
Ik moet even nakijken in welke plaats dat station ligt, laat ik weten.

Echt te bizar voor woorden, deze ontwikkeling! Maar nog vreemder is dat dit in Nederland nog niet ingevoerd was, de staat kan er tenslotte geld mee verdienen.

Voor de duidelijkheid, ik ben het er volledig mee eens dat escessen uitgebannen moeten worden, maar het remmen en ophangbussenverhaal vindt ik toch veel te ver gaan.

Rare jongens, die Belgen... (sommige dan, er zijn heel veel 'toffe' Belgen.

Ik wilde mijn 33 Q4 op Belgisch kenteken gaan zetten, maar ga nu waarschijnlijk toch maar voor een Nederlands kenteken kiezen (zie eerdere posting waarom).
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za feb 18, 2006 20:05

tja anderzijds zie ik niet echt veel problemen voor die Q4....alhoewel :?
je moet nog wel even in gedachten houden dat de prijzen hier aantrekkelijker zijn he:

BIV (= BPM) zal voor die Q4 iets van een 100 € bedragen, jaarlijkse rijtaks voor die wagen om en bij de 250 €.....

kan je wel even wat keuring-eikels voor trotseren. Probleem is dat ze momenteel maar afkeuren omdat ze 't zelf nog niet begrijpen...tegen dat we die Q4 gaan homologeren, is de boel al wat overgewaaid...
en Wallonië is gemoedelijker hoor ;)

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

za feb 18, 2006 20:22

Dat is waar Michel, het zal ook nog wel even duren voor de Q4 rijdt. maar Polyurethaan bussen, Ferodo / OMP remmen, verlagingsset van Zender... Met de carbs zal ik zeker wachten, en de C&B nokkenassen kunnen ze niet zien...
Ik realiseer mij net dat mijn dempoers nog standaard zijn, wat een geluk! :wink:
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Andretti Molletti

za feb 18, 2006 20:33

Voor alle belgen!!!!

Ik kan uwen motoblok tjoenen zonder dat de keurmeester het ziet!!!!

dit alles tegen een geringe meerprijs t.ov. het normale tjoenen...

voor Michel en kristalleke gelden speciale vrienden prijzen :P

Rens 1.7QV
Guru
Guru

za feb 18, 2006 20:35

Echt te bizar voor woorden, deze ontwikkeling! Maar nog vreemder is dat dit in Nederland nog niet ingevoerd was, de staat kan er tenslotte geld mee verdienen.
SSSSSSSSSTTT breng ze nou niet op ideeen!!!!.

Ik weet eigenlijk niet wat ik er van moet denken. Dat iemand dus geldt krijgt om zulke regels te verzinnen. Tja daar is toch wel heel erg triest. Terwijl een remmen up-grade, verlagen, andere wielen, ander stuurtje toch allemaal onschuldige dingen zijn.

Maar ik denk als dit in Nederland ingevoerd wordt dat ik ook even uit m'n slof zou schieten... Zo'n regel is echt TRIEST..

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Terug naar “Het Forum Café”