Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Klepstoters+nokkenas vervangen 33

vr feb 03, 2006 20:50

Ik had hetzelfde vorig jaar met mijn toen pas aangeschafte 33 1.7 IE... Ik had de nokkenas gewoon rond.... 2 klepstoters waren helemaal kapot! Echt een groot gat erin... Heb ze hier nog steeds liggen. Ik heb dit toen laten maken bij Ten Velde in Almelo voor nog geen € 500,- inclusief materialen en vervangen van de d-riemen en zo... Gelijk grote beurt erbij in met nieuwe filters en vloeistoffen. Ik baalde als een stekker, maar ja...

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Canguro
Member
Member

vr feb 17, 2006 23:18

nou de aanstichter van dit verhaal:

Afbeelding

uuurgh wat is hier mee gebeurt?

die ernaast is nog goed:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

die nokkenas vervangen?

groeten
Laatst gewijzigd door Canguro op do apr 06, 2006 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
groeten
Patrizio

33 1.7IE 8v
33 1.7IE 16v

Afbeelding

Speeder

za feb 18, 2006 01:55

'Vette' foto's! Die van mij was er net iets minder erg aan toe, maargoed: verschil moet er wezen ;)

Greetz

Speeder

Rens 1.7QV
Guru
Guru

Re: RE: Klepstoters+nokkenas vervangen 33

za feb 18, 2006 19:57

nou de aanstichter van dit verhaal:

die nokkenas vervangen?

groeten
patrizio
Die nokkenas heeft zijn beste tijd wel gehad..

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za feb 18, 2006 20:10

Die nokkenas heeft zijn beste tijd wel gehad..

Rens
volmondig eens !
aan een stoter is weinig te "zien" ......'t is eerder "voelen" normaal mag je ze niet kunnen indrukken. anders zijn ze stuk
maar wees maar zeker dat het exemplaar onder deze nok heen is ;)
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Canguro
Member
Member

wo mar 08, 2006 10:08

Bedankt iedereen voor alle hulp! Deze 33 rijdt weer!!

Na alle acht de hydr. klepstoters te hebben vervangen verliep de eerste start moeizaam, omdat ik de verkeerde lagerkap
op het nokkenashuis had gemonteerd! De as zat nogal klem.
Andere kap met pakking ertussen en alles liep weer gesmeerd. Poging twee verliep goed, veel rook en stank door de olie die op de uitlaat lag,
maar het getik bleef!! :x na 15 minuten stationair draaien liet ik de motor een beetje toeren maken en het getik van de stoters hield gelijk op,
stationair draaien levert niet genoeg oliedruk om ze vol te drukken met olie neem ik aan. maar goed hij ronkt weer tevreden!!

mvg
Laatst gewijzigd door Canguro op do apr 06, 2006 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
groeten
Patrizio

33 1.7IE 8v
33 1.7IE 16v

Afbeelding

_Pieter_
Guru
Guru

wo mar 08, 2006 18:16

Bedankt iedereen voor alle hulp! Deze 33 rijdt weer!!

Na alle acht de hydr. klepstoters te hebben vervangen verliep de eerste start moeizaam, omdat ik de verkeerde lagerkap
op het nokkenashuis had gemonteerd! De as zat nogal klem.
Andere kap met pakking ertussen en alles liep weer gesmeerd. Poging twee verliep goed, veel rook en stank door de olie die op de uitlaat lag,
maar het getik bleef!! :x na 15 minuten stationair draaien liet ik de motor een beetje toeren maken en het getik van de stoters hield gelijk op,
stationair draaien levert niet genoeg oliedruk om ze vol te drukken met olie neem ik aan. maar goed hij ronkt weer tevreden!!

mvg
patrizio
Nu weet ik er weinig van af, maar als het getik bij stationair een blijvend fenomeen is (nadat je weer wat km's hebt gemaakt) kan het goed zijn dat er iets mis is met de oliedruk (om wat voor reden dan ook). Dat verklaart dan direct waarom je deze motorschade al hebt na 123.000 km!

Of zit ik er nu helemaal naast?

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Canguro
Member
Member

wo mar 08, 2006 20:09

Nu weet ik er weinig van af, maar als het getik bij stationair een blijvend fenomeen is (nadat je weer wat km's hebt gemaakt) kan het goed zijn dat er iets mis is met de oliedruk (om wat voor reden dan ook). Dat verklaart dan direct waarom je deze motorschade al hebt na 123.000 km!

Groeten, Pieter
hoi Pieter

lijkt me onwaarschijnlijk. ik denk (en hoop) dat vuil de oorzaak was van een vastzittende stoter en dat de nok dat ding heeft stuk geslagen.
de olie die er uit kwam was pikzwart.
Het getik is niet blijvend het is nu weg, ook stationair. alleen de allereerste keer tikten ze stationair. het zou inderdaad niet best zijn als die stoters nu weer leeg zouden lopen.
Laatst gewijzigd door Canguro op do apr 06, 2006 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
groeten
Patrizio

33 1.7IE 8v
33 1.7IE 16v

Afbeelding

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 08, 2006 23:32

pfffffffff...............gelukkig maar! :D
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

_Pieter_
Guru
Guru

wo mar 08, 2006 23:55

Groeten, Pieter
hoi Pieter

lijkt me onwaarschijnlijk. ik denk (en hoop) dat vuil de oorzaak was van een vastzittende stoter en dat de nok dat ding heeft stuk geslagen.
de olie die er uit kwam was pikzwart.
Het getik is niet blijvend het is nu weg, ook stationair. alleen de allereerste keer tikten ze stationair. het zou inderdaad niet best zijn als die stoters nu weer leeg zouden lopen.

patrizio

Patrizio,

Gelukkig maar dat het nu weg is, en hopelijk blijft het weg! Als het getik niet terug komt is er niks aan de hand inderdaad. Nu maar hopen dat dit voorlopig de laatste trammelant was en je nu eindelijk kan gaan genieten van je bella... :driving:

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Gerrets
Guru
Guru

wo mei 03, 2006 00:11

Nu las ik dit topic nog eens na, waar ik ooit zij dat mijn tik verdwenen was , is ie er weer!!! :evil:

Mijn vraag is of de motor kan blijven zitten bij deze reparatie, zal er toch maar aan moeten geloven dan zal mijn bella ook weer tevreden brommen.
De tik is niet heel hard aanwezig vrij licht. Het gekkewas wel dat toen mijn distributie riemen vervangen waren de tik weg was en dat ie nu langzaam weer aanwezig is. Ook de reiniging helpt niet echt.

Zit aan de linkerkant van de motor.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Canguro
Member
Member

wo mei 03, 2006 01:43

Nu las ik dit topic nog eens na, waar ik ooit zij dat mijn tik verdwenen was , is ie er weer!!! :evil:

Mijn vraag is of de motor kan blijven zitten bij deze reparatie, zal er toch maar aan moeten geloven dan zal mijn bella ook weer tevreden brommen.
De tik is niet heel hard aanwezig vrij licht. Het gekkewas wel dat toen mijn distributie riemen vervangen waren de tik weg was en dat ie nu langzaam weer aanwezig is. Ook de reiniging helpt niet echt.

Zit aan de linkerkant van de motor.

gr Tom
heh klote is dat!!!! weet je zeker dat t een klepstoter is? in dat geval: nee het blok hoeft er niet uit.
je hoeft alleen motorkap, radiator, in/uitlaat verwijderen en dan kunnen de koppen eraf.
de rest staat wel in dit topic verder als t goed is :wink:

SUCCES :!:

Andretti Molletti

wo mei 03, 2006 08:34

................
...........
Dit is normaal!!

Gerrets
Guru
Guru

wo mei 03, 2006 09:40

Nou ban benieuwd, bedankt.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Terug naar “Algemene Technische vragen”