Da's een makkie![]()
nu nog een foto van een aanhangwagen als auto

Owkee ... We gaan dienen rakker eens flink wat tegenargumenten rond de oren slingeren . Bedankt voor de link .http://www.ministerlanduyt.be/nl/minister.php?contact
Laat je maar even gaan, ik ga in ieder geval een mailtje sturen, we beleefd natuurlijk.
Zou jij nog stoppen dan?Ik hoop van harte dat ik eens een noodstop moet maken omdat meneer Renaat met zijn fietske voor m'n 33 opsteekt....
Ik lees je verhaal en nog steeds kan ik me niet voorstellen dat het echt zo is............Ik zal dat stuk verdriet van een Renaat ook eens een mailtje sturen zie !![]()
Zo, ik ben net terug van de garage:
ik heb dus voor m'n 16V reeds al 30 € betaald vanwege z'n spoiler![]()
De wagen is verder afgekeurd voor Madeno verlagingsset, die gaat er dus onderuit
sport einddemper (die vervangen we dus tijdelijk ff door een normale)
geperforeerde en gegroefde schijven voor, die vervangen we dus definitief door standaard bagger 16v remmen.
momo stuur, ging er sowieso uit
Ik hoop van harte dat ik eens een noodstop moet maken omdat meneer Renaat met zijn fietske voor m'n 33 opsteekt....
Terwijl hij reutelend onder mijn bumper uitkruipt, zal ik heb m'n keuringskaartje met standaard remmen laten zien en hem gelukwensen met z'n nieuwe omzendbrief...![]()
![]()
![]()
Ik zag m'n rode kaart en kon het ook niet geloven....en Mobster al evenmin ! En de garagist ook niet.Ik lees je verhaal en nog steeds kan ik me niet voorstellen dat het echt zo is............
Ow ja, zal ik dat ff doen ? Afkeur vanwege:De Belgische Federatie voor Oude Voertuigen raadt iedereen aan om zijn oldtimer voortaan niet meer op O-plaat te zetten , maar met gewoon kenteken in te schrijven ...Zij hebben zeker aandelen in de keuringcentra ?
Kristal
Geachte heer Landuyt,
Stomverbaasd ben ik over de omzendbrief van 15/2 ivm technische keuring van voertuigen. Ik heb de afgelopen week een auto ter keuring aangeboden bij het station Brasschaat. Wat ik daar te horen kreeg, tart iedere verbeelding !!
De wagen is afgekeurd vanwege ongeoorloofde verlaging. Hiermee ik heb geen enkel probleem. Verder afkeur vanwege niet originele uitlaat. Dat hier een lijn getrokken wordt, begrijp ik ook maar al te best. Maar: De auto is ook afgekeurd vanwege geperforeerde en gegroefde remschijven. Voor alle duidelijkheid: het betreft geen beschadiging, maar schijven die op die manier worden geconstrueerd. De reden ? Een aanzienlijke verbetering in remkracht. Veiliger dus. Om de wagen gekeurd te krijgen, moet ik dus nu gaan DOWNGRADEN naar het originele remsysteem, wat van constructeur uit helaas niet echt veel zaaks is (het betreft een auto uit 1991). U begrijpt toch ook dat de wagen maandag naar de keuring gaat, en dat de verbeterde remmen er dinsdag opnieuw onder komen ? Waarom dan deze pesterijen ? Winstbejag ? Ik denk het wel, want wat ik nu ga schrijven gaat nog verder is totaal onaanvaardbaar: de auto is voorzien van een achterspoiler. LET OP, DIT TYPE WAGEN IS ZO GELEVERD DOOR DE CONSTRUCTEUR, MEER NOG, DEZE UITVOERING KAN GEWOONWEG NIET ZONDER SPOILER BESTELD WORDEN !! Maar wat blijkt: 30 € “tuningrapport” vanwege……..DE SPOILER !!!!! Dit kan geen normaal mens begrijpen. Ik daag hierbij de bevoegde diensten bij deze uit een alfa 33 1.7 16V van 1991 te vinden, die NIET origineel met een spoiler geleverd is.
Vermoedelijk wordt dit alles spoedig herzien, omdat het grenst aan het belachelijke, maar gaan wij dan onze 30 €, uren, benzine en herkeuringskosten terugbetaald krijgen ?
Verbazing alom als dan blijkt dat x-aantal procent van de automobilisten zonder geldige keuring rondrijdt……
Met vriendelijke groeten,
Dat bedoel ik dus . De federatie die dus normaalgezien onze belangen zou moeten behartigen , raadt dus aan om het vetpotje van Meneerke Staat wat aan te dikken . Waar zijn ze hier nu toch allemaal mee bezig in ons landekenOw ja, zal ik dat ff doen ? Afkeur vanwege:De Belgische Federatie voor Oude Voertuigen raadt iedereen aan om zijn oldtimer voortaan niet meer op O-plaat te zetten , maar met gewoon kenteken in te schrijven ...Zij hebben zeker aandelen in de keuringcentra ?
Kristal
-Still velgen (niet origineel)
-verlaging
-2.0 motor
-RVS remslangen
-polyester achterklep
-en weet ik veel wat nog.....
bovenstaande is dat wat ik snel ff zou kunnen bedenken aan afkeurpunten bij de Bertone.
Geachte heer Landuyt,
Stomverbaasd ben ik over de omzendbrief van 15/2 ivm technische keuring van voertuigen. Ik heb de afgelopen week een auto ter keuring aangeboden bij het station Brasschaat. Wat ik daar te horen kreeg, tart iedere verbeelding !!
De wagen is afgekeurd vanwege ongeoorloofde verlaging. Hiermee ik heb geen enkel probleem. Verder afkeur vanwege niet originele uitlaat. Dat hier een lijn getrokken wordt, begrijp ik ook maar al te best. Maar: De auto is ook afgekeurd vanwege geperforeerde en gegroefde remschijven. Voor alle duidelijkheid: het betreft geen beschadiging, maar schijven die op die manier worden geconstrueerd. De reden ? Een aanzienlijke verbetering in remkracht. Veiliger dus. Om de wagen gekeurd te krijgen, moet ik dus nu gaan DOWNGRADEN naar het originele remsysteem, wat van constructeur uit helaas niet echt veel zaaks is (het betreft een auto uit 1991). U begrijpt toch ook dat de wagen maandag naar de keuring gaat, en dat de verbeterde remmen er dinsdag opnieuw onder komen ? Waarom dan deze pesterijen ? Winstbejag ? Ik denk het wel, want wat ik nu ga schrijven gaat nog verder is totaal onaanvaardbaar: de auto is voorzien van een achterspoiler. LET OP, DIT TYPE WAGEN IS ZO GELEVERD DOOR DE CONSTRUCTEUR, MEER NOG, DEZE UITVOERING KAN GEWOONWEG NIET ZONDER SPOILER BESTELD WORDEN !! Maar wat blijkt: 30 € “tuningrapport” vanwege……..DE SPOILER !!!!! Dit kan geen normaal mens begrijpen. Ik daag hierbij de bevoegde diensten bij deze uit een alfa 33 1.7 16V van 1991 te vinden, die NIET origineel met een spoiler geleverd is.
Vermoedelijk wordt dit alles spoedig herzien, omdat het grenst aan het belachelijke, maar gaan wij dan onze 30 €, uren, benzine en herkeuringskosten terugbetaald krijgen ?
Verbazing alom als dan blijkt dat x-aantal procent van de automobilisten zonder geldige keuring rondrijdt……
Met vriendelijke groeten,