Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

Re: RE: Duidelijkheid voor de tuners (goed en slecht)

za feb 18, 2006 00:53

:mrgreen:

nu nog een foto van een aanhangwagen als auto :lol:
Da's een makkie 8)

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za feb 18, 2006 01:11

nu nog een foto van een aanhangwagen als auto :lol:
Da's een makkie 8)
:jumping: :thumbs:
It's not easy, being green (kermit)

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Duidelijkheid voor de tuners (goed en slecht)

za feb 18, 2006 09:16

Gezien de waslijst die Dibro hier plaatst wordt wel duidelijk wat wel en niet mag. Bij ons in Nederland zijn heel veel dingen onduidelijk en kan voor veel misverstanden lijden. Zoals raamfolie bij keuring of bij staande houding. Verder zijn heel veel van dit soort zaken in Duitsland ook geregelt. Zelfs een uitlaatsierstuk moet nog op de fahrbrief. Het zal dus niet lang meer gaan duren en dan komt Nederland ook nogwel aan de beurt, gezien alle extreme verbouwingen aan auto`s de laatste jaren.

Mobster

za feb 18, 2006 10:52

http://www.ministerlanduyt.be/nl/minister.php?contact

Laat je maar even gaan, ik ga in ieder geval een mailtje sturen, we beleefd natuurlijk. :wink:

EDIT:
Beste Mr. Landuyt,

Ik stuur u deze mail inzake de nieuwe keuringswet voor personenwagens.
De keuringsvereisten moesten zeker aangepast worden, dat is zeker,
er waren veel auto's onveilig en die toch gekeurd raakten,
ook extreme modificaties worden nu aan banden gelegd waarvoor mijn dank.

Toch zijn veel punten in uw omzendbrief waar ik mijn bedenkingen over heb.

Om er eentje te noemen:

Zo mogen o.a. de remmen niet aangepast worden.
Het is bewezen dat geperforeerde en gegroefde remschijven de remafstand véél verkorten en verglazing van de remblokjes tegengaan.
Ook staalomvlochten remleidingen zorgen een direct pedaalgevoel en verkorten de reactietijd tussen de rempedaal indrukken en het moment
dat de auto begint te remmen. Nu blijkt dat deze staalomvlochten remleidingen verboden zijn en de remschijven een validatieprocedure
moet ondergaan, m.a.w. er moet bijbetaald worden. Dit voor remschijven en remleidingen gefabriceerd volgens de ISO norm en CE gekeurd.
In de praktijk betekent dit dat voertuigen met slechtere remmen gekeurd raken, deze met een verbeterd remsysteem afgekeurd.

Dit bewijst duidelijk dat de veiligheid van de wagen zeker niet de eerste prioriteit is.

Om u nog een praktisch voorbeeld te geven, zo heb ik deze week met een alfa romeo wagen problemen gehad tijdens het keuren omdat er een houten stuur gemonteerd was.
Dit stuur is een origineel alfa romeo stuur, destijds geleverd als optie en is ook gemonteerd sinds aanschaf op deze wagen 14 jaar geleden, maar de keuringsmeester besliste hier anders over, extra keuring en bijbetalen dus.

Ik hoop dat u mijn ongenoegen begrijpt en deze opmerkingen au sérieu zal nemen en deze regels zal herzien. Want veel personen beschouwen dit als puur winstbejag.

Met vriendelijke Groeten,
Laatst gewijzigd door Mobster op za feb 18, 2006 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

SPIDERVELOCE1750

za feb 18, 2006 11:12

http://www.ministerlanduyt.be/nl/minister.php?contact

Laat je maar even gaan, ik ga in ieder geval een mailtje sturen, we beleefd natuurlijk. :wink:
Owkee ... We gaan dienen rakker eens flink wat tegenargumenten rond de oren slingeren . Bedankt voor de link . :wink:

Trouwens wat dat gordelprobleem betreft : Als ik het goed begrijp gaan ze testen of je gordel wel goed vastklikt en niet zozeer welke gordel het nu is ... :roll: . Ik hou jullie op de hoogte bij de keuring van de Spider in juni .

Nog een vaststellingske : De Belgische Federatie voor Oude Voertuigen raadt iedereen aan om zijn oldtimer voortaan niet meer op O-plaat te zetten , maar met gewoon kenteken in te schrijven ...Zij hebben zeker aandelen in de keuringcentra ?

Kristal

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za feb 18, 2006 12:52

Ik zal dat stuk verdriet van een Renaat ook eens een mailtje sturen zie ! 8)

Zo, ik ben net terug van de garage:

ik heb dus voor m'n 16V reeds al 30 € betaald vanwege z'n spoiler :evil:
De wagen is verder afgekeurd voor Madeno verlagingsset, die gaat er dus onderuit
sport einddemper (die vervangen we dus tijdelijk ff door een normale)
geperforeerde en gegroefde schijven voor, die vervangen we dus definitief door standaard bagger 16v remmen.
momo stuur, ging er sowieso uit

Ik hoop van harte dat ik eens een noodstop moet maken omdat meneer Renaat met zijn fietske voor m'n 33 opsteekt....
Terwijl hij reutelend onder mijn bumper uitkruipt, zal ik heb m'n keuringskaartje met standaard remmen laten zien en hem gelukwensen met z'n nieuwe omzendbrief... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Mobster

za feb 18, 2006 13:40

Ik hoop van harte dat ik eens een noodstop moet maken omdat meneer Renaat met zijn fietske voor m'n 33 opsteekt....
Zou jij nog stoppen dan? :mrgreen:

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

za feb 18, 2006 14:20

Ik zal dat stuk verdriet van een Renaat ook eens een mailtje sturen zie ! 8)

Zo, ik ben net terug van de garage:

ik heb dus voor m'n 16V reeds al 30 € betaald vanwege z'n spoiler :evil:
De wagen is verder afgekeurd voor Madeno verlagingsset, die gaat er dus onderuit
sport einddemper (die vervangen we dus tijdelijk ff door een normale)
geperforeerde en gegroefde schijven voor, die vervangen we dus definitief door standaard bagger 16v remmen.
momo stuur, ging er sowieso uit

Terwijl hij reutelend onder mijn bumper uitkruipt, zal ik heb m'n keuringskaartje met standaard remmen laten zien en hem gelukwensen met z'n nieuwe omzendbrief... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Ik lees je verhaal en nog steeds kan ik me niet voorstellen dat het echt zo is............ [-(
Dirk - Giulia2000TS

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za feb 18, 2006 16:12

Ik lees je verhaal en nog steeds kan ik me niet voorstellen dat het echt zo is............ [-(
Ik zag m'n rode kaart en kon het ook niet geloven....en Mobster al evenmin ! En de garagist ook niet.
Die verlagingskit, ok, daar heb ik geen probleem mee.

De uitlaat ? ok, ze moeten één lijn trekken, kan ik ook nog enigsins begrijpen.
Maar die remmen ???? Nee, dat gaat er bij mij niet in ! En 30 € "tuningskeuring" vanwege een fabrieks-spoiler ? :evil:

Ik denk dat de meesten mij hier al goed genoeg kennen om te weten dat ik niet iemand ben die met een bling bling kar, met super regenpijp-uitlaat en bijhorende herrie rondrijd.

wat de garage dus zei: deze auto heeft GEEN ENKEL technisch mankement en heeft een afkeurkaart met een 2de blad er aan. Geloof me of niet ;)

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za feb 18, 2006 16:15

De Belgische Federatie voor Oude Voertuigen raadt iedereen aan om zijn oldtimer voortaan niet meer op O-plaat te zetten , maar met gewoon kenteken in te schrijven ...Zij hebben zeker aandelen in de keuringcentra ?

Kristal
Ow ja, zal ik dat ff doen ? Afkeur vanwege:

-Still velgen (niet origineel)
-verlaging
-2.0 motor
-RVS remslangen
-polyester achterklep
-en weet ik veel wat nog.....

bovenstaande is dat wat ik snel ff zou kunnen bedenken aan afkeurpunten bij de Bertone.

novantamanu
Member
Member

za feb 18, 2006 16:27

Wat ? 30 euro voor een " TUNERSKEURING "

Das gewoon grof geld verdienen . Dit vraagt om een nationale betoging .

Allemaal met onze spoiler naar de Wetstraat ! ! !
zie : spiderveloce1750 Afbeelding

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za feb 18, 2006 16:30

Helaas wel Manu.....

ivm protest:
Geachte heer Landuyt,

Stomverbaasd ben ik over de omzendbrief van 15/2 ivm technische keuring van voertuigen. Ik heb de afgelopen week een auto ter keuring aangeboden bij het station Brasschaat. Wat ik daar te horen kreeg, tart iedere verbeelding !!
De wagen is afgekeurd vanwege ongeoorloofde verlaging. Hiermee ik heb geen enkel probleem. Verder afkeur vanwege niet originele uitlaat. Dat hier een lijn getrokken wordt, begrijp ik ook maar al te best. Maar: De auto is ook afgekeurd vanwege geperforeerde en gegroefde remschijven. Voor alle duidelijkheid: het betreft geen beschadiging, maar schijven die op die manier worden geconstrueerd. De reden ? Een aanzienlijke verbetering in remkracht. Veiliger dus. Om de wagen gekeurd te krijgen, moet ik dus nu gaan DOWNGRADEN naar het originele remsysteem, wat van constructeur uit helaas niet echt veel zaaks is (het betreft een auto uit 1991). U begrijpt toch ook dat de wagen maandag naar de keuring gaat, en dat de verbeterde remmen er dinsdag opnieuw onder komen ? Waarom dan deze pesterijen ? Winstbejag ? Ik denk het wel, want wat ik nu ga schrijven gaat nog verder is totaal onaanvaardbaar: de auto is voorzien van een achterspoiler. LET OP, DIT TYPE WAGEN IS ZO GELEVERD DOOR DE CONSTRUCTEUR, MEER NOG, DEZE UITVOERING KAN GEWOONWEG NIET ZONDER SPOILER BESTELD WORDEN !! Maar wat blijkt: 30 € “tuningrapport” vanwege……..DE SPOILER !!!!! Dit kan geen normaal mens begrijpen. Ik daag hierbij de bevoegde diensten bij deze uit een alfa 33 1.7 16V van 1991 te vinden, die NIET origineel met een spoiler geleverd is.
Vermoedelijk wordt dit alles spoedig herzien, omdat het grenst aan het belachelijke, maar gaan wij dan onze 30 €, uren, benzine en herkeuringskosten terugbetaald krijgen ?
Verbazing alom als dan blijkt dat x-aantal procent van de automobilisten zonder geldige keuring rondrijdt……

Met vriendelijke groeten,

SPIDERVELOCE1750

za feb 18, 2006 16:34

De Belgische Federatie voor Oude Voertuigen raadt iedereen aan om zijn oldtimer voortaan niet meer op O-plaat te zetten , maar met gewoon kenteken in te schrijven ...Zij hebben zeker aandelen in de keuringcentra ?

Kristal
Ow ja, zal ik dat ff doen ? Afkeur vanwege:

-Still velgen (niet origineel)
-verlaging
-2.0 motor
-RVS remslangen
-polyester achterklep
-en weet ik veel wat nog.....

bovenstaande is dat wat ik snel ff zou kunnen bedenken aan afkeurpunten bij de Bertone.
Dat bedoel ik dus . De federatie die dus normaalgezien onze belangen zou moeten behartigen , raadt dus aan om het vetpotje van Meneerke Staat wat aan te dikken . Waar zijn ze hier nu toch allemaal mee bezig in ons landeken :roll:

Kristal

SPIDERVELOCE1750

za feb 18, 2006 16:37

Geachte heer Landuyt,

Stomverbaasd ben ik over de omzendbrief van 15/2 ivm technische keuring van voertuigen. Ik heb de afgelopen week een auto ter keuring aangeboden bij het station Brasschaat. Wat ik daar te horen kreeg, tart iedere verbeelding !!
De wagen is afgekeurd vanwege ongeoorloofde verlaging. Hiermee ik heb geen enkel probleem. Verder afkeur vanwege niet originele uitlaat. Dat hier een lijn getrokken wordt, begrijp ik ook maar al te best. Maar: De auto is ook afgekeurd vanwege geperforeerde en gegroefde remschijven. Voor alle duidelijkheid: het betreft geen beschadiging, maar schijven die op die manier worden geconstrueerd. De reden ? Een aanzienlijke verbetering in remkracht. Veiliger dus. Om de wagen gekeurd te krijgen, moet ik dus nu gaan DOWNGRADEN naar het originele remsysteem, wat van constructeur uit helaas niet echt veel zaaks is (het betreft een auto uit 1991). U begrijpt toch ook dat de wagen maandag naar de keuring gaat, en dat de verbeterde remmen er dinsdag opnieuw onder komen ? Waarom dan deze pesterijen ? Winstbejag ? Ik denk het wel, want wat ik nu ga schrijven gaat nog verder is totaal onaanvaardbaar: de auto is voorzien van een achterspoiler. LET OP, DIT TYPE WAGEN IS ZO GELEVERD DOOR DE CONSTRUCTEUR, MEER NOG, DEZE UITVOERING KAN GEWOONWEG NIET ZONDER SPOILER BESTELD WORDEN !! Maar wat blijkt: 30 € “tuningrapport” vanwege……..DE SPOILER !!!!! Dit kan geen normaal mens begrijpen. Ik daag hierbij de bevoegde diensten bij deze uit een alfa 33 1.7 16V van 1991 te vinden, die NIET origineel met een spoiler geleverd is.
Vermoedelijk wordt dit alles spoedig herzien, omdat het grenst aan het belachelijke, maar gaan wij dan onze 30 €, uren, benzine en herkeuringskosten terugbetaald krijgen ?
Verbazing alom als dan blijkt dat x-aantal procent van de automobilisten zonder geldige keuring rondrijdt……

Met vriendelijke groeten,
=D>

Maar ge zijt wel dat van da fietske vergeten te vermelden :mrgreen: :wink:

Kristal

novantamanu
Member
Member

za feb 18, 2006 16:47

=D> =D> =D>

En @ Rnaat : :moon:

Manu
zie : spiderveloce1750 Afbeelding

Terug naar “Het Forum Café”