De laatste tijd gaat bij mijn 155 (16V) het oliepeil-lampje op het dashboard (tussen tt en kmt) branden als ik de auto op contact zet. Vrij snel na het starten (seconde of 5) gaat het weer uit.
Het kwam ook weleens voor, dat het lampje met dezelfde functie op het ARC-paneeltje aanging en dat ging niet vanzelf weer uit, maar doofde pas na een herstart.
Sinds ik een nieuwe accu in de auto gezet heb, gaat het ARC-lampje altijd aan, en gaat (dus) ook niet uit. Lampje op het dashboard vertoont "normaal" gedrag (gaat branden en na een paar seconden weer uit). Overigens maakt het géén verschil of ik start of de auto alleen op contact zet, de lampjes reageren in beide gevallen het zelfde.
Wat is/kan de oorzaak zijn? Zelf denk ik achtereenvolgens: oliepeilsensor kaduuk

2e hersenspinsel: ARC kaduuk. Daar staan ze om bekend. Als dat het is ga ik denk ik voor de Edding-methode en vertrouw verder op de peilstok (doe ik sowieso al, erger me alleen aan dat ARC-lampje).
3e idee: door de accuwissel is ergens in de gewrochten van de computer iets ontregeld en het enige wat ik moet doen is de computer resetten. Dat doe je -dacht ik- door de + en de - pool van de accu te halen en deze 10 seconden tegen elkaar te houden? Klopt dat? Als dat het probleem oplost hoef ik alleen maar de instellingen van de radio opnieuw te doen