1750GTV
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: berlina vs giulia

vr jan 13, 2006 15:29

het gaat mij om een wagen die tegen lage kosten met veel plezier te rijden is en genoeg ruimte heeft om de familie ook mee te kunnen nemen 8)

Dan zou je eigenlijk, net zoals ik gedaan heb, voor een 75TS moeten gaan.

:P

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: berlina vs giulia

vr jan 13, 2006 18:56

SUPER!!!!

Ik zet 15 euro op de Berlina.

:?:

:blue_lol:

Andretti Molletti

vr jan 13, 2006 19:03

En bert gaat voor de Berlina... :?

:jumping:

kareltjeknetter
Advanced Member
Advanced Member

vr jan 13, 2006 19:36

een 75ts heb ik gehad (op lpg) prima wagen maar de belasting die er voor betaald moet worden bevalt me niet zo
een transaxle heb ik al en ook een modernere alfa, daar past een 105/115 serie mooi bij
-charles-
clk55amg
giulietta 1.4tb 170pk
Giulia 2.2jtdm 180pk ae

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jan 15, 2007 11:51

Trouwens Joel, laat jij de Berlina altijd 24/7 buiten staan?
In mijn garage past helaas maar 1 auto en daar staat normaal de Giulia in. Echter, nu staat de Giulia op de oprit en de Berlina in de garage. Van 24/7 buiten staan gaat ie inderdaad niet op vooruit en ben dus wat laswerk aan het doen. Kwam niet meer door de keuring (dorpels).
Toen ik de auto kocht was hij behoorlijk dichtgesmeerd (zoals gewoonlijk) en na een jaar dagelijks gebruik zonder TLC dan komt de oude roest wel weer tevoorschijn. Boeit me niet zoveel bij deze auto, ik wist dat van tevoren en heb er dus ook niet veel voor betaald. De overbuurman met de rood paarse Junior dacht iets moois gekocht te hebben (ik had nog zo gezegd, koop nou geen auto in Brummen) maar die roestte nog harder dan mijn Berlina... Hij is nu verhuisd dus vandaar dat die auto er niet meer staat.
De blauwe Giulia was mijn mean machine, maar helaas heb ik alleen foto's van na de sloop ervan....

Bij mij in de buurt rijdt nog iemand met dezelfde grijze Berlina 1750 als ik heb, ook op gas en rijdt er 30dkm/jaar mee. Zakelijk. Hij heeft gele koplampen, ik gewoon witte.
die met die gele koplampen heb ik vandaag gespot in Heerlen, De Koumen :wink:

zijn die gele koplampen nog verkrijgbaar ?
156

ALFAST
Member
Member

di jan 16, 2007 11:22

Rijd sinds apr vorig jaar in een 1750 Berlina(1e serie, 1968) en gebruik de auto voor dagelijkse ritten. Is m'n enige Alfa die altijd buiten staat in weer en wind.
Rijd er ook mee in de pekel :schrik:
Heb de Berlina verkregen door inruil en verkeerd in concourstaat. Iedere maand check ik de auto op de brug rondom en vanonder op evt. lakbeschadiging en
scheurtjes in tectyl. Goed schoonhouden en vuilophoping verwijderen. Blijkt dus dat de auto dan heel goed het hele jaar door gebruikt kan worden, zonder kwaliteitsverlies.
Berlina is idd t.o.v Giulia ruime gezinsauto en rijdt comfortabel en relatief hoge kruissnelheid (145km/u bij 4000 rpm)
Berlina is dus t.o.v. de Giulia de betere voor dagelijksgebruik.
Mijn Berlina rijdt op LPG en kost mij 37 eurie verz p/jr uiteraard belastingvrij Duss goedkoper kun je bijna niet rijden.
Mij is gebleken dat de Berlina in goede staat een slecht verkoopbare auto is. Men koopt liever een Berlina voor plm. 3500 eur met slechte plekken dan een goede voor het dubbele bedrag. :shock:

Afbeelding
Afbeelding

Emilio
Guru
Guru

di jan 16, 2007 11:35

Voor 3500 Euro verwacht ik een echte goede Berlina.
7000 euro zou ik willen betalen voor een nieuwe berlina.....

Overigs mis ik mijn Berlina wel....
Ik vraag me af of een berlina geschikt is om dagelijks 220 km af te leggen.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

ALFAST
Member
Member

di jan 16, 2007 11:55

Dat mag je verwachten. Zal alleen nooit gebeuren. Hangt ook af van de interpretatie van goede staat.
En nieuw was ie 40 jaar geleden al duurder dan 7000 euro :wink:
Beter 220 km per dag dan 5 :lol:
Afbeelding

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

di jan 16, 2007 12:14

Wat een plaatje zeg! En wat mooi zo in het wit! Complimenten hoor! Afbeelding
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 16, 2007 12:39

Zoals dit exemplaar er uit ziet, hoort een echte Berlina eruit te zien volgens Alfa Romeo zelf. Er zijn een hele kudde gesportiviceerde Berlina's/Giulia's in omloop. Feitelijk zijn deze-ik bedoel het niet gemeen-hobbyprojecten en doorgaans een slechts excuus voor het niet hebben van een echte Berlina/Giulia.
Okay, dan maken we er een racer van. Vanuit die hoek vind dat veel auto's op de markt niet veel meer waard kunnen zijn dan motor en bak.
Dat je als particulier een Berlina niet of nauwelijks kan verkopen, is een ander verhaal maar ga maar eens kijken bij andere populaire klassiekers wat daar de prijzen doen en je ziet dat vele Alfa's feitelijk koopjes zijn maar geen handel is.

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di jan 16, 2007 14:48

Trouwens Joel, laat jij de Berlina altijd 24/7 buiten staan?
In mijn garage past helaas maar 1 auto en daar staat normaal de Giulia in. Echter, nu staat de Giulia op de oprit en de Berlina in de garage. Van 24/7 buiten staan gaat ie inderdaad niet op vooruit en ben dus wat laswerk aan het doen. Kwam niet meer door de keuring (dorpels).
Toen ik de auto kocht was hij behoorlijk dichtgesmeerd (zoals gewoonlijk) en na een jaar dagelijks gebruik zonder TLC dan komt de oude roest wel weer tevoorschijn. Boeit me niet zoveel bij deze auto, ik wist dat van tevoren en heb er dus ook niet veel voor betaald. De overbuurman met de rood paarse Junior dacht iets moois gekocht te hebben (ik had nog zo gezegd, koop nou geen auto in Brummen) maar die roestte nog harder dan mijn Berlina... Hij is nu verhuisd dus vandaar dat die auto er niet meer staat.
De blauwe Giulia was mijn mean machine, maar helaas heb ik alleen foto's van na de sloop ervan....

Bij mij in de buurt rijdt nog iemand met dezelfde grijze Berlina 1750 als ik heb, ook op gas en rijdt er 30dkm/jaar mee. Zakelijk. Hij heeft gele koplampen, ik gewoon witte.
die met die gele koplampen heb ik vandaag gespot in Heerlen, De Koumen :wink:

zijn die gele koplampen nog verkrijgbaar ?

Ik heb toevallig de eigenaar van die Berlina met gele koplampne gesproken. Afgelopen weekend op Interclassics. Hij was namelijk ook de eigenaar van die Acqua di Fonte Duetto Spider voor bij de ingang. Hij reed volgens eigen zeggen tussen de 500 en 700km per week met de Berlina! :shock:
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 16, 2007 15:11

voor 3500, en goede techniek en echt hard ? dat gaat m.i. niet lukken...

en waarom zou die niet geschikt zijn om dagelijks 220 km te rijden ?

trouwens die witte zou me we bevallen....wil wel een 146 inruilen :wink:
Laatst gewijzigd door Paliri op di jan 16, 2007 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
156

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

di jan 16, 2007 15:29

Ik denk ook dat 3500 voor een topper (carrosserie, techniek en onderstel) vrij lastig wordt. Zal ongetwijfeld te vinden zijn maar toch. 220 km iedere dag lijkt me helemaal geen straf!
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

kareltjeknetter
Advanced Member
Advanced Member

di jan 16, 2007 19:37

wat mij betreft is de discussie niet meer relevant (topic een jaar geleden gestart ) ik rijdt al weer meer dan een half jaar in een keiharde alfetta 2l. deze is natuurlijk geen vergelijk met een giulia of berlina, maar goed.....
-charles-
clk55amg
giulietta 1.4tb 170pk
Giulia 2.2jtdm 180pk ae

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 16, 2007 19:53

wat mij betreft is de discussie niet meer relevant (topic een jaar geleden gestart ) ik rijdt al weer meer dan een half jaar in een keiharde alfetta 2l. deze is natuurlijk geen vergelijk met een giulia of berlina, maar goed.....
ach, tis toch leuk :wink: hoeft niet altijd relevant te zijn.
156

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”