Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: berlina vs giulia

wo jan 11, 2006 16:55

Trouwens Joel, laat jij de Berlina altijd 24/7 buiten staan? Ik rijd vaker altijd even om als ik ergens moet zijn (woon op St. Pieter/Jekerdal), alleen om even de Berlina te bekijken. Maar kun je 'm zomaar buiten laten staan? Vorig jaar ofzo stond er aan de overkant van de straat een tijdje een Bordauux-rode GT Junior 3e serie, die was toch wel redelijk gaar nadat ie een tijdje buiten stond. Maar geeft dit dan geen problemen met de Berlina? (zeker omdat plaatwerk moeilijk te krijgen is)

1 straat bij mijn school vandaan (in Heerlen) is ook iemand met een Berlina. Een donkergroene 1750. Ook nog in een best goede staat zo op 't oog. Die staat ook bijna altijd buiten, en wordt meen ik ook nog dagelijks gebruikt. Waren er maar meer van zo'n mensen...:roll: )

P.S.
Ik heb trouwens nog ergens een foto hier liggen die ik in de zomer heb gemaakt van bij jou op de oprit. Daar staat de groene Giulia (1300 TI meen ik) op de oprit, en daarvoor die Azzuro Le Mans Nuova, maar dan zonder bumpers en vol met roest. Ik zal eens kijken of ik heb ergens nog kan vinden.
die groene ken ik. Op de Valkenburgerweg toch ?

kom ik elke dag langs, laatste tijd niet meer gezien. Hij was erg rot aan de wielkasten maar de eigenaar heeft hem onlangs weer opgeknapt. Volgens mij deed hij het laswerk op de oprit :D
Laatst gewijzigd door Paliri op di feb 06, 2007 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
156

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo jan 11, 2006 17:01

die groene ken ik. Op de Valkenburgerweg toch ?

kom ik elke dag langs, laatste tijd niet meer gezien. Hij was erg rot aan de wielkasten maar de eigenaar heeft hem onlangs weer opgeknapt. Volgens mij deed hij het laswerk op de oprit :D

heb toen ook het kenteken gecheckt voor de lol en hij had hem echt al lang in bezit !

Inderdaad op de Valkenburgerweg. Ik vaak als ik wat vroeg ben te voet naar school. Vanuit station Heerlen dan hè. Zodat ik dan lekker langs de Berlina kan lopen.
Vandaag stond ie overigens weer voor de deur daar. Volgens mij net gewassen (of 't kwam, door de regen)
Een paar weken geleden was de Berlina opeens weg (wwarnaartoe weet ik niet), en toen stond er opeens een turqoise Peugeot 204 Sedan op de oprit. Ik vreesde dus 't ergste. Niet dat de 204 geen leuke wagen is, integendeel zelfs. Maar was bang dat ie de Berlian had omgeruild voor een 204. En die staat ook niet echt bekend als de meest roestbestendige auto's.[/quote]
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Joel
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

wo jan 11, 2006 17:11

Trouwens Joel, laat jij de Berlina altijd 24/7 buiten staan?
In mijn garage past helaas maar 1 auto en daar staat normaal de Giulia in. Echter, nu staat de Giulia op de oprit en de Berlina in de garage. Van 24/7 buiten staan gaat ie inderdaad niet op vooruit en ben dus wat laswerk aan het doen. Kwam niet meer door de keuring (dorpels).
Toen ik de auto kocht was hij behoorlijk dichtgesmeerd (zoals gewoonlijk) en na een jaar dagelijks gebruik zonder TLC dan komt de oude roest wel weer tevoorschijn. Boeit me niet zoveel bij deze auto, ik wist dat van tevoren en heb er dus ook niet veel voor betaald. De overbuurman met de rood paarse Junior dacht iets moois gekocht te hebben (ik had nog zo gezegd, koop nou geen auto in Brummen) maar die roestte nog harder dan mijn Berlina... Hij is nu verhuisd dus vandaar dat die auto er niet meer staat.
De blauwe Giulia was mijn mean machine, maar helaas heb ik alleen foto's van na de sloop ervan....

Bij mij in de buurt rijdt nog iemand met dezelfde grijze Berlina 1750 als ik heb, ook op gas en rijdt er 30dkm/jaar mee. Zakelijk. Hij heeft gele koplampen, ik gewoon witte.
GT 1600 Junior

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: berlina vs giulia

wo jan 11, 2006 17:23

Ja, die andere Berlina heb ik al eens op de snelweg zien rijden. Maar verder nog nooit gezien. Waar staat die eigenlijk ergens geparkeerd?
Wel respect hoor, 30k per jaar zakelijk rijden. (Eerlijk gezegd rijdt ik ook liever in een oude wagen als de Berlina dan in een lease-Golf/Astra)

Oh ja, en ik heb de foto's gevonden:

gemaakt in April 2004
Afbeelding

Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

kareltjeknetter
Advanced Member
Advanced Member

wo jan 11, 2006 19:52

samengevat: giulia, better looks en agieler (nerveuzer) leuk als je altijd aan het jagen bent berlina: niet mooi, ruimer ,rustiger te rijden , wel spierballen(relatief)
persoonlijk ligt mijn voorkeur bij een giulia met een 2l en verbeterd onderstel, maarja we zien wel. qua berlinas ben ik nog groen
-charles-
clk55amg
giulietta 1.4tb 170pk
Giulia 2.2jtdm 180pk ae

di saronno
Newbie
Newbie

wo jan 11, 2006 22:56

Groen? Geeft niks hoor, mijn Berlina was ook groen! :jumping:
een echte liefhebber KEN niet zonder een Alfa.
KAN niet zonder een Alfa
Dat zeg ik: ALFA!

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jan 11, 2006 23:00

Berlina niet mooi?????????

welk een subtiel samenspel van delicate lijnen, gevat in een op het eerste gezicht eenvoudig koetswerk.
met frraie details als in de achterlichten, de welgevormde wielkuipen achter.
Grace, space enne....... vwb de mijne... race!
8)
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Andretti Molletti

wo jan 11, 2006 23:02

Wedstrijdje Rik?
;)

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jan 11, 2006 23:05

is goed, say when!

:P

tegen welke? Giallo scalino? Nero centoquatroseptoofzo? Niet tegen de turbo. (das valsspelen)
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely

Andretti Molletti

wo jan 11, 2006 23:08

Jij met je berlina, ik met die suffe Bertone met gewone 2 liter...

Als er maar veel bochten zijn ;)

SS?

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jan 11, 2006 23:34

Yo!

Doen!

Extra aankondiging op de SS poster, Berlina/Bertone shootout, best of three laps, Molletti vs Berlinista.....

enne dit topic ontspoort.......... :D

goed zo!

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jan 11, 2006 23:38

als er nou ook nog iemand met een meane giulia meedoet, dan kan Charles ECHT een objectieve keus maken!
Wie?

Regels:
Slicks nono, Trampios mag. verder, gewoon as is! Ik rij op benzine ipv gas.
tegen die tijd is de onafhankelijke achterwielophanging ook wel klaar, net als die van de 33 van Louis Jr en Sr......
8)

Andretti Molletti

wo jan 11, 2006 23:42

Regels:
tegen die tijd is de onafhankelijke achterwielophanging ook wel klaar, net als die van de 33 van Louis Jr en Sr......
8)
haha kom je met een voorwiel aangedreven Berlina dan??
past natuurlijk niet in de lijn van dit verhaal he ... Maar ik begrijp uit je regels dat ik ook nog wat aan mag passen...

Kom ik met mijn Oranje bertje ;)

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jan 11, 2006 23:51

Regels:
8)
haha kom je met een voorwiel aangedreven Berlina dan??
past natuurlijk niet in de lijn van dit verhaal he ... Maar ik begrijp uit je regels dat ik ook nog wat aan mag passen...

Kom ik met mijn Oranje bertje ;)
:blue_lol: Euh Andretti, jouw oranje bert? [-X :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Andretti Molletti

wo jan 11, 2006 23:59

Daar zit wel veel van "mezelf" in hoor !

Maar goed, standaard achteras ... "as is" NU dan heb ik er geen problemen mee ;)

En anders ga ik ook nog wel wat sleutelen...

Staat nog een los turboblokje.. De Watt stangen voor de achteras en wat brembo remspul.. Paar speciale bandjes .. hihi..
en een doosjes dirty tricks ;)

Maar of kareltje er dan nog een objectief beeld uit kan halen :?

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”