bougies nog niet kunnen trekken, boven de 150 is de koek op. In 4 is ie al wat minder naar mijn idee, niet naar dat van de eigenaar. Voorheen makkelijk 200 op t tellertje!
denk jij aan brandstofvoorziening? Pomp?
Hmmmmmmmm

Ik denk eerst aan een ontsteking die verkeerd (te laat) staat. (vervroeging vast/veer gebroken oid) Ik ben hierin ervaringsdeskundige helaas...
In de lagere versnellingen is er dan niet veel(nauwelijks merkbaar) aan de hand, maar bovenin laat ie het afweten. Je uitlaat wordt dan wel behoorlijk wat warmer dan normaal. Strobo dr ff op.Bij pakweg 5300 toeren op
M is dat iig ok.
Brandstofdruk kan natuurlijk, maar ligt niet echt voor de hand als ie verder niet inhoud/hik'/terugslaat.Bij twijfel ff meten.
Vandaar dat de bougiekleur wel wat kan vertellen wat er aan de hand is. Hieraan kun je bovendien zien of alle vier cilinders hetzelfde beeld geven. Kun je meteen ff kijken of er geen "porceleintje" gescheurd is.............
Als ie verder wel goed ronddraait in de hoge toeren zou ik zeggen dat de onsteking zelf wel goed is.
Luchtblokkade kan ook, maar daar heb je vast al naar gekeken. Luchtfilter staan nu idd op winterstand ivm bevriezing??.
Bevriezingsverschijnselen treden alleen op boven het vriespunt met een relatief hoge luchtvochtigheid. Nu, onder de huidige wersomstandigheden dus, zoals @Tom al aangaf.
Bij kleppenstellen toch geen nokkenstokken verkeerd gezet door die beste man he?
Kun je voorlopig weer ff verder...