Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

inhouden in 5??? en alleen in 5?

zo dec 18, 2005 22:19

Even langdurig verhaal... Ik SNAP het niet!
Berlina van klant met arese motor. Beresnel ding.
In alle versnellingen makkelijk 7000 rpm. doortrekken. Behalve in 5...
In vijf inhouden vanaf 140, alsof de handrem erop staat. Wil niet meer boven 150 lopen. Eerst wel, en HOE.
Check: wielen, remmen, aandrijfas.
Check : diff olie, check bak olie. Motor loopt als een zonnetje,
Wielen niet warm ,diff niet warm. Gewoon alles normaal.

Waar moet ik zoeken? 5e versnelling IN de bak of zo????
Geen geluiden, niet gieren, alle andere versnellingen net zo makkelijk in te leggen?

Wie??????????
:roll:
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: inhouden in 5??? en alleen in 5?

zo dec 18, 2005 22:22

Bougiekleur??? (alle 4 bekijken)

Kun je in de vier wel ver boven de 150 komen????

Haalt ie zn maximum vervroeging wel???


Nu jij weer.... :biggrin:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: inhouden in 5??? en alleen in 5?

zo dec 18, 2005 22:48

bougies nog niet kunnen trekken, boven de 150 is de koek op. In 4 is ie al wat minder naar mijn idee, niet naar dat van de eigenaar. Voorheen makkelijk 200 op t tellertje!
denk jij aan brandstofvoorziening? Pomp?
Hmmmmmmmm

:idea:
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: inhouden in 5??? en alleen in 5?

zo dec 18, 2005 22:58

eeh, je hebt het nu over suffe fiets prestaties 8)

Hoe is de adem? of beter gezegd: iets te maken met luchtstroom? dus een euvel wat met meer luchtstroom zich openbaart?
Zou mij iets kunnen voorstellen bij die snelheid en dit weer....
Enne als de vonkjes echt als de NS gepland staan dan trekt ie in 3 ook al niet best....en dat is dus niet zo.... #-o
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: inhouden in 5??? en alleen in 5?

ma dec 19, 2005 11:17

bougies nog niet kunnen trekken, boven de 150 is de koek op. In 4 is ie al wat minder naar mijn idee, niet naar dat van de eigenaar. Voorheen makkelijk 200 op t tellertje!
denk jij aan brandstofvoorziening? Pomp?
Hmmmmmmmm

:idea:
Ik denk eerst aan een ontsteking die verkeerd (te laat) staat. (vervroeging vast/veer gebroken oid) Ik ben hierin ervaringsdeskundige helaas... :wink:
In de lagere versnellingen is er dan niet veel(nauwelijks merkbaar) aan de hand, maar bovenin laat ie het afweten. Je uitlaat wordt dan wel behoorlijk wat warmer dan normaal. Strobo dr ff op.Bij pakweg 5300 toeren op M is dat iig ok.

Brandstofdruk kan natuurlijk, maar ligt niet echt voor de hand als ie verder niet inhoud/hik'/terugslaat.Bij twijfel ff meten.
Vandaar dat de bougiekleur wel wat kan vertellen wat er aan de hand is. Hieraan kun je bovendien zien of alle vier cilinders hetzelfde beeld geven. Kun je meteen ff kijken of er geen "porceleintje" gescheurd is.............
Als ie verder wel goed ronddraait in de hoge toeren zou ik zeggen dat de onsteking zelf wel goed is.

Luchtblokkade kan ook, maar daar heb je vast al naar gekeken. Luchtfilter staan nu idd op winterstand ivm bevriezing??.
Bevriezingsverschijnselen treden alleen op boven het vriespunt met een relatief hoge luchtvochtigheid. Nu, onder de huidige wersomstandigheden dus, zoals @Tom al aangaf.

Bij kleppenstellen toch geen nokkenstokken verkeerd gezet door die beste man he?

Kun je voorlopig weer ff verder... :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Joel
Full Member
Full Member
Berichten: 282
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:14
Locatie: Maastricht
Contacteer: Website

RE: inhouden in 5??? en alleen in 5?

ma dec 19, 2005 12:47

Te weinig bandstof. Filter verstopt?
Supertje

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

Re: RE: inhouden in 5??? en alleen in 5?

ma dec 19, 2005 13:02

Te weinig bandstof. Filter verstopt?
Dan zou je het probleem niet alleen in 5 hebben.....Lucht en adem!
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1842
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: inhouden in 5??? en alleen in 5?

ma dec 19, 2005 13:22

Heeft t misschien te maken met het koude weer??

Luchtinlaat op zomerstand... Beginnende bevriezing van de carbs??
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
Joel
Full Member
Full Member
Berichten: 282
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:14
Locatie: Maastricht
Contacteer: Website

RE: inhouden in 5??? en alleen in 5?

ma dec 19, 2005 14:37

Verstopt brandstof filter (of sowieso te weinig brandstof) merk je het eerst bij volgas in 5 omdat je dan de langste tijd zoveel mogelijk brandstof moet hebben. In 1 t/m 4 duurt volgas gewoon veel korter en merk je het niet zo gauw, of heb je soms gewoon helemaal geen probleem.
Supertje

Gebruikersavatar
Joel
Full Member
Full Member
Berichten: 282
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:14
Locatie: Maastricht
Contacteer: Website

Re: RE: inhouden in 5??? en alleen in 5?

ma dec 19, 2005 14:38

[quote="bralfa"]Heeft t misschien te maken met het koude weer??

quote]

Das alleen maar goed.
Supertje

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2007
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: inhouden in 5??? en alleen in 5?

ma dec 19, 2005 14:52

Even klein blokje om zonder luchtfilter....
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
Emilio
Guru
Guru
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:43
Locatie: Almere

RE: inhouden in 5??? en alleen in 5?

ma dec 19, 2005 16:10

Wat dacht je van de CW waarde :D :D :D :D
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1842
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

Re: RE: inhouden in 5??? en alleen in 5?

ma dec 19, 2005 16:16

Heeft t misschien te maken met het koude weer??

quote]

Das alleen maar goed.

mmm Duidelijk nog nooit een bevroren carburateur gehad :?

Vertel mij maar eens wat hier het voordeel van is....
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: inhouden in 5??? en alleen in 5?

ma dec 19, 2005 16:34

Heeft t misschien te maken met het koude weer??

quote]

Das alleen maar goed.

mmm Duidelijk nog nooit een bevroren carburateur gehad :?

Vertel mij maar eens wat hier het voordeel van is....
Lagere inlaattemp. is betere vullingsgraad.

(ijsblokkies, intercoolers, Luchtinlaat in de grille, waterinjectie: allemaal met hetzelfde doel: .Inlaat tem naar beneden halen.)

Nooit een "brommert"" gehad ? Daarmee kun je verschil echt merken.. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

RG

Re: RE: inhouden in 5??? en alleen in 5?

ma dec 19, 2005 17:06

Das alleen maar goed.

mmm Duidelijk nog nooit een bevroren carburateur gehad :?

Vertel mij maar eens wat hier het voordeel van is....
Lagere inlaattemp. is betere vullingsgraad.

(ijsblokkies, intercoolers, Luchtinlaat in de grille, waterinjectie: allemaal met hetzelfde doel: .Inlaat tem naar beneden halen.)
Thermodynamisch gezien is dit correct, alleen koop je daar zo weinig voor als door een combinatie van kou en vocht (mist) je carbs bevriezen... :?

Zoals Bralfa ook probeert te zeggen, kan kou dus zeker wel een nadelig effect hebben. :wink:
Laatst gewijzigd door RG op ma dec 19, 2005 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Algemene Technische vragen”