Ongeveer 1,5 uur voor de eerste kop (alleen demonteren dan natuurlijk).
De andere (als je die ook doet) gaat een stuk sneller omdat uitlaat en inlaat dan al los zijn.
Dan waren ze dus inderdaad aan vervanging toe. Wat ik wilde aangeven is dat de boxers hier (volgens mij) lang niet zo gevoelig voor zijn als de nord motoren.Huib,mijn 33 rookte behoorlijk bij optrekken na stilstaan b.v. bij een stoplicht
Ik heb de kleppen losgemaakt en de kleprubbers zijn keihard !
Nu zou je ook kunnen zeggen dat dit bij een boxer niet zoveel uitmaakt omdat
de olie hier niet zo makkelijk door lekt als bij b.v een 'nord' motor waarbij de olie
van boven naar beneden door de kleprubber lekt.
maar het nadeel van de motor in de auto laten zitten is dat ik de cylinders niet kan
opmeten,dus nieuwe zuigerveren en koppen reviseren en hopen dat het goed is![]()
De reden dat ik de motor laat zitten is trouwens plaatsgebrek ( heb nl geen brug of put)
Jep, en als je dan je zelfbeheersing verloren hebt.... Sleutel niet in de richting van de auto gooien! heheoke, de kans is dus aanwezig dat je uitschiet![]()
![]()
Rens
Enig idee waar te koop (of te downloaden)Gaat volgens mij over het Kluwer technisch handboek...Is een dvd/3cd's ...is te koop en misschien ergens te downloaden