Ik heb een 3.2 24V stuurpomp, die zit met een AN-6 (8,7mm binnendiameter) persleiding aangesloten op het 75 Twinspark stuurhuis. Reden voor AN-6 was de beschikbaarheid van adaptor koppelingen voor de pomp en het stuurhuis.
Retour gewoon met dezelfde diameter als origineel. Kan ook niet anders vanwege stuurpotje, koeler en de banjo op stuurhuis.
Bekrachtiging werkt, maar op snelheid eigenlijk té goed. Auto stuurt te licht op snelheid.
De 75 moet nog uitgelijnd worden, maar ik kan me niet goed voorstellen dat dat zo enorm veel verschil gaat maken. Ik heb al behoorlijk wat caster en normaliter zorgt dat juist voor zwaarder sturen.
De max druk van de 24V pomp is volgens het label 135 bar, en een twinspark pomp geloof ik 160 bar? Op basis daarvan de 3.2 pomp gebruikt, qua packaging ook veel makkelijker (een twinspark pomp met de 24V spruitstukken wordt een uitdaging, laat staat de poelie die anders is)
Maar zo simpel is het waarschijnlijk allemaal niet, want de flow maakt ook nogal uit. Denk ik dan. Ik zou denken dat een moderne pomp een stuk efficienter is als een oude, maar aan de andere kant is de 24V pomp de helft van het formaat van de TS pomp.
En er zit in die 24V pomp ook nog een veer in de pers kant. Hoe dat precies functioneert weet ik niet. Maar die moet ook iets met druk te maken hebben.
Ik heb 2 denkrichtingen. Druk verlagen of flow verlagen. Wie heeft hier ervaring mee, of kennis hiervan?