laatje niet in de maling nemen  .
vaak hoor je de mooiste  praatjes  zeker als je op zoek gaat naar een leuke alfa.
en voor niet te duur .
zo ben ik nu al bij een x aantal bedrijfen   wezen kijken.
leuke  aan biedingen   de  een nog beter als de ander  .
en ze vlogen weer allemaal voor bij   van een oud mannetje geweest  .
altijd binne gestaan  dieler onder houden  .
en de meesten alfa's waar ik voor ben wezen kijken  .
waren tog uitvoeringen met een ts moter.
dus  ik vragen  zijn er papieren    bij de auto  onder houds  boekjes  of rekeningen.
negen van de  tien keer  noppes  of  veel achterstalig onder houd .
maar de mooiste verkoop  praatjes  worden je verteld.
en komje op af spraak tja negen van de tien keer  is het motertje  al netjes   warm gedraait.
door de verkoper .
en warom is dit   nou de nokken as  versteller  bij een ts  moter  die  lek is   zit dan  al vol met olie  .
dus  merkje niks .
maar  bij kouden moter  is het vaak door achterstalig onder houd   dat je dan een vlink ge tik kan horen  als het niet goed is .
dus  tip van mij  maak geen afspraak maar ga gewoon langs   als dan de moter koud is en hij rammelt weetje eigelijk gelijk dat  die vervangen moet worden .
een klein rammeltje oke  het blok is  dan nog koud  dus alles is wat ruimer.
 maar een echt duidelijk ge tik nou nee  .
en hobbelt de moter in toeren  kan een  lamba sonde  zijn of  de luchtmassa meter  of een lekkage.
de distrubutsie  waneer  is die gedaan  erg belangrijk neem al deze punten  mee  als je op zoek gaat voor een alfa  met en ts  moter .
draag armen  ook zo een punt  tijdens de test rit zijn er bonkenden geluiden en wijkt de auto  uit bij gas geven of remmen.
negen van de tien keer dat  er iets niet goed zit.
verborgen gebreken  worden nooit gemeld  door een verkoper mits die er niet onder uit  kan.
ik ben zelf monteur  van beroep  maar dat vertel ik ze pas  als  ik genoeg weet om de aan koop voor gezien te houden.
mits  de punten  zo zijn dat ik ze zelf kan herstellen   maar  dan moet er uiterraard   wel iets met de aan koop prijs gedaan worden.
nou dit waren even paar tips   van deze alfa gek .
maar die net  niet gek genoeg is  zo dat het geen teleursteling gaat worden  van je verse  boliede  .
groetjes  marco .