Er is ontzettend veel informatie te vinden op het internet, ik zal kort even wat mogelijkheden opsommen.
Originele tekeningen Busso: Klik hier
Foto van AlfaBB:

1) Hydraulische spanner droogleggen
Kai heeft hier eerder al een topic over aangemaakt : Klik hier
Dit levert een betrouwbaar systeem op, maar houdt geen rekening met de uitzetting van de motor, waardoor de riem ofwel te zacht ofwel te hard staat.
2) Een revisieset installeren
Er bestaat naar mijn weten een rebuild kit en een maintenance kit. De meningen zijn hierover verdeeld. Sommige beweren dat als men zeer nauwgezet alles installeert het lekkage probleem is opgelost. Jim Kartalamakis schrijft hierover dat ze binnen de 1000 km allemaal terug beginnen te lekken. Voor de set: Klik hier
3) De spanner van de latere v6 monteren
Hierbij wordt het oliekanaal dichtgemaakt, en de spanner van de latere v6 gemonteerd. In deze spanner zorgt een veer met een bimetaal voor de compensatie van de uitzetting van de motor. Dit is de officiele oplossing van Alfa. Blijkbaar durven deze veren wel eens te breken, en kan wanneer de motor in de andere richting draait de riem een tand verspringen. bv te koop bij : Klik hier
4) De plunjer modificeren
De lekkage ontstaat door de ruimte tussen de plunjer die de riem aanspant en het huis van de spanner. De plastic afdichting die hierin zit kan de oliedruk niet aan en begint te lekken. Sommigen modificeren de afdichting, zetten er een tweede afdichting bij, draaien teflon tape rond de plunjer of maken er een vaste passing van.
Meer info vindt u hier:
Zeer mooie oplossing: Klik hier
Uitgebreide beschrijving: Klik hier

Hier spreken ze over de Teflon tape: Klik hier
Een hele waaier aan mogelijkheden dus. Mijn 75 rijdt momenteel nog, en ik beschik niet over een reserve spanner waarmee ik kan experimenteren. Kan iemand van jullie mij hierover advies geven?