Was er al bang voor. DamnZo ver ik weet zijn die enkel aanwezig op werkdagen, dus niet op zaterdag.
Het blijven ambtenaren.
Was er al bang voor. DamnZo ver ik weet zijn die enkel aanwezig op werkdagen, dus niet op zaterdag.
Het blijven ambtenaren.
Blijkbaar moet je wel nog een aparte verzekering gaan aanschaffen, en van die 145€ kan ik niets vindenHet uitvoerkenteken is 14 dagen geldig. De kentekenplaten moet u zelf laten maken. Zorg ervoor dat het voertuig in die periode verzekerd is en dat het APK-goedgekeurd is.
Hey Trenta, is dit echt alles dat je heb moeten doen om in orde te geraken hier?Hey Maarten,
ik heb onlangs een Spider gekocht in Nederland, maar ze was wel apk gekeurd.
Samen met de verkoper moet je naar een RDW kantoor gaan, en daar worden de Nederlandse nr.platen binnen geleverd.
En daar kan jij dan de transit nr. platen kopen aan 145€, en dan ben je ook 14 dagen verzekerd, om dan in die periode naar de keuring te gaan.
Inschrijven bij de douane in Belgie koste mij 3 cent!
Voor de keuring moest ik naar het keuringstation in Nazareth.
Ook ZEER belangrijk dat alle papieren van de wagen erbij zijn, dat controleren (douane en keuring) ze heel goed! + ook een duidelijke verkoopsovereenkomst tussen jou en de verkoper.
Gr. Tom
Thx, duidelijk! En ik ben blij met het antwoord. Ik ga een afspraak met Pierre Odin maken (het gaat om 2 auto's, wordt een leuk uitje samen met mijn vrouwMet nederlandse platen op de keuring mag voorwaarde dat deze wel bij desbetreffende auto behoren.(met kentekenbewijzen dus)
En ik vrees dat je echt naar Pierre Odin zal moeten gaan maar misschien wil hij voor enkele auto's wel tegen betaling naar je toe rijden.
Heel duidelijk, doe ik het zo.Je kan kiezen, ofwel sluit je bij de RDW ineens een verzekering af tesamen met de aanschaf van de transitplaten.
Ofwel koop je enkel de transitplaten, en vraag je aan je gebruikelijke verzekeraar om de verzekering van je wagen voor één dag over te zetten op de "nieuwe aanwinst", dat heb ik destijds gedaan toen ik de Bertone ging halen in Apeldoorn (voordeel: kost meestal niets extra).
Zie ook http://www.rdw.nl/nl/particulier/auto/u ... oeren.aspx