Start dit topic,.. om jullie mee te laten delen in mijn passie,.. aankoop van de Bella is alweer een tijd geleden maar toch,..

Ik rij al meer dan 30 jaar Alfa Romeo,.... heb er vele gehad,... en bezit nog wat oldtimers,...maar dit was een leuke klus,... doe alles zelf,.. was ooit automonteur,..

Kon vorig jaar een Alfa 166 2.5 V6 kopen bij een handelaar met " tik " in de motor,.... auto stond nog geen uur op de site van xxx.schadeautos.nl,.. dus afspraak gemaakt en de auto bekeken,... en gestart,... motor liep mooi op 6 cilinders,... dus dat was oké,... maar inderdaad een rare tik,.. besloten om de Alfa op te halen met ambulance en brengen naar mijn garage xxx.fiaitalia.nl in Wijchen,..

Auto op de brug,..
Disrtributie kap eraf,... en ja hoor de mazzel,.... alle kogellagers eruit van de bovenste spanrol,.... als je goed kijkt zie je de kogels en het gruis nog liggen,..ongeloofelijk dat de motor nog op 6 cilinders liep,... en dat de riem niet was versprongen,... niet helemaal voor niets dus,... auto met ambulance opgehaald,.. anders was de schade vele malen groter geweest als ik hem rijdend had opgehaald, als ik al was thuisgekomen,..

Maar goed je mag ook wel eens geluk hebben,... daarna de motor netjes voorzien van nieuwe riemen en snaren, en spanrollen,....daarna liep hij weer perfect,..
Kon via een clublid een setje zwart leer kopen ,... mijn stoelen waren electrisch, en stoffen bekleding, met airback..... de stoelen die ik kocht,... alles handbediend,..en leer zonder airback.... dus moest alle bekleding overbouwen,... wat een klus,....maar is me toch gelukt,.. achterbank was eenvoudig om te zetten,.... gelijk een setje subwoofers erbij in de hoedenplank,... boel moest toch los,..

Goed te zien stoel handbediend,...

Links mijn stoel alles electrisch,..met airback,... rechts stoelframe handbediend zonder airback,..

Schuim overzeten ivm airback,....

Bekleding weer netjes vastgemaakt met de originele oogjes,.. wat een werk,..

We zijn op de helft,..

Stoel is bijna weer als nieuw,... nog de hoofdsteunen erin leer netjes strak trekken,...

Met de lederen achterbank en de lederen voorstoelen is de Bela erop vooruit gegaan,.. was veel werk maar heb er geen spijt van,... ben er zeer blij mee,... en zit geweldig,..

En dit is mijn volgende project,....

Verlagings setje,.... maar even tijdgebrek,... hou jullie op de hoogte als het zover is,...... met foto's en hoe te doen,..
Met dank aan Robert van Fiaitalia in Wijchen,..