Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Project Novanta...Sportpijp en handrem + onderdelen

wo okt 06, 2010 23:40

Ja jongens gaat nog steeds lekker. Naast de handremkabel weer te hebben vastgezet, hebben Sander en ik de distributiekappen er weer op gezet en aangepast. En met we bedoel ik dat Sander vooral de kappen heeft aangepast... en ik 4x terug ben gereden naar de Praxis omdat er drie verschillende maten bouten in moesten :wink: . Om dit heugelijke feit te vieren en omdat een ijverige collega het blok wat schoon heeft gemaakt toen ik de auto een beurtje gaf, plaatsen we weer even een foto ;-)

Afbeelding
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Project Novanta...Sportpijp en handrem + onderdelen gevr

ma okt 25, 2010 23:16

Jurian was vandaag erg druk met wat anders :lol:

Geen idee wat, eigenlijk...

Afbeelding
''Drive tastefully''

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

di okt 26, 2010 09:15

Je houdt toch een zwak voor een Juul, he Jur...je laat duidelijk geen mogelijkheid onbenut om even met je handen onder haar rokken te graaien. :wink:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

wo okt 27, 2010 13:13

Geef me een overal en ik doe wel alsof ik er verstand van heb ;-)
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

hanalfa
Advanced Member
Advanced Member

do okt 28, 2010 07:48

8) Hey Jurian,.. en Jens,.. lees je project nu pas voor de eerste keer,.. heb ook een Novanta 2.5 V6 QO 1987 sinds febr 2010,.. gekocht van een bekende van het forum,.. erg fijne auto,.. maar ga hem begin volgend jaar stilzetten om hem over een tijd ook helemaal te restaureren,.. heb al ervaring met mijn Spider en Guul,.. dus gaat zeker goed komen,.. doe ook alles zelf,.. en heb nog wel een beetje kennis als ex- automonteur,.. denk dat jullie wel weten over welke auto ik het heb,.? kreeg laatst een aanbod via autoscout24 uit italië om de auto te verkopen,.. toen dacht ik ,.het moet niet gekker worden,..auto moest terug naar Italië,... en heb besloten om de auto te houden,.. voor de volgende generatie,.? maar eerst voor mij zelf,.

En wat betreft de vrijstelling,.. mijn auto is van productiedatum,.. sept 1986,.. ook via het Alfa Storico,.. kenteken afgegeven,.. 1987,.. dus bijna een jaar stilgestaan op het Alfa Romeo terrein,.. maar kan de datum ook niet wijzigen bij het RDW,.. dus jammer,.. gaat jouw ook niet lukken denk ik,.. :( mijn auto is technisch in orde en weer nieuwe apk tot okt 2011 , staat nu op Ronals,.. horen bij deze auto vind ik,... heb de originele velgen met nieuwe banden erbij. heb nog extra onderdelen,.. neem ik wel mee,. as zondag.
Maar wat zit er nu voor raar dopje met een rond gat op je deurpannel lv net naast de deurklink,..? en daaronder weer een raar schakelaartje/shuifje,..? ben benieuwd,.

Ik ben er afgelopen juni nog mee naar Milaan geweest ivm het 100 jarig bestaan van Alfa Romeo, en kan je vertellen dat er rijders van een Alfa 166 waren die moeite hadden om me bij te houden,... :oops:

Zie jullie misschien zondag in Houten,.. zoek ook nog wat onderdelen,.. raamstijl la,...achterportier,.. schijnt van een Alfa 75 hetzelfde te zijn,.? achterklep,... enz.

Ciao,..Han. :jumping: V6
Laatst gewijzigd door hanalfa op do okt 28, 2010 08:25, 4 keer totaal gewijzigd.

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

do okt 28, 2010 07:59

Han,

Je moet je wenden tot de Belastingdienst, niet tot de RDW. RDW noteert namelijk de eerste datum ingebruikname, en de Belastingdienst neemt deze over, tenzij er een andere datum als productiedatum aangetoond wordt.

Op papier blijft 1987 staan, maar je krijgt wel vrijstelling voor de houderschapsbelasting.

Succes en groeten, Hylke
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

hanalfa
Advanced Member
Advanced Member

do okt 28, 2010 08:04

Oké Hylke goed om te horen,.. ga gelijk een mailtje doen naar de belastingdienst,.. heb het originele bericht van Marco Fazio van Alfa Romeo Storico,. met de productie datum,... gaat dit helpen dan denk je,.? of moet ik een document overleggen,.?

Ciao,..Han,..

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

do okt 28, 2010 08:23

Er loopt een topic met uitleg hoe je het precies kunt regelen, ik heb het zelf niet geprobeerd, aangezien mijn auto direct na productie op kenteken gekomen is (in Italië).

http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php? ... tingdienst
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

do okt 28, 2010 13:24

@ Han

Als je de productiedatum naar de belastingdienst stuurt komt het wel goed.

En wat betreft die knopjes, wat dacht je van de elektrische spiegels?
''Drive tastefully''

GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo

do okt 28, 2010 15:29

Gewoon melden bij de belastingdienst :wink:
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982

database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

do okt 28, 2010 16:57

Dag Han,

Top dat je de 90 blijft houden. Tis nog veel werk om de mijne weer helemaal mooi te krijgen, maar ooit gaat het goedkomen ;-).

Wat Seekle (rizzotherat) en ik hebben gedaan is het mailtje van storico blabla uitgeprint samen met de lijst chassisnummers en bouwjaren van de 90 (zie 90 register). Vervolgens via de site van de belastingdienst vrijstellingsformulier gedownload en uitpgeprint en opgestuurd. Binnen anderhalf week kreeg ik een bevestiging dat ik geen wegenbelasting meer hoefde te betalen. Kenteken van mijn auto komt overigens uit '89 dus dat moet geen probleem voor je zijn.

Succes ermee!

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Project Novanta

do nov 04, 2010 22:44

Omdat het kan:

Afbeelding

Is die auto nou zo laag, of....? :lol:
''Drive tastefully''

Rcc
Full Member
Full Member

do nov 04, 2010 23:16

volgens mij heb ik je daar zien staan in houten. Je stond tegenover die 156 met die mooie bumpers :shock:
AlfaRomeo 147 1.9 Jtd
Honda civic racer

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

do nov 04, 2010 23:49

Hahaha gaaf Jens! Na vanavond is ze trouwens wel weer wat lager na het vervangen van de schokdempers voor door Koni's (Y).

@ RCC, je bedoelde die mooie 156 met die Bijlmer Bajes achterbumper?

Rcc
Full Member
Full Member

Re: RE: Project Novanta

vr nov 05, 2010 15:08

Hahaha gaaf Jens! Na vanavond is ze trouwens wel weer wat lager na het vervangen van de schokdempers voor door Koni's (Y).

@ RCC, je bedoelde die mooie 156 met die Bijlmer Bajes achterbumper?
Ja die ja. Ik heb echt in een deuk gelegen. Die tralies waren nog dikker dan die van de bijlmerbajes volgens mij. :D
AlfaRomeo 147 1.9 Jtd
Honda civic racer

Terug naar “Projecten”