Zowie
Newbie
Newbie

Probleem met remdruk Bertone

wo jul 29, 2009 20:13

Na uren/dagen remmen ontluchten (met en zonder Easybleed) geef ik het op.

Ik krijg onmogelijk genoeg druk op het rempedaal van mijn brievenbusje. Het betreft hier de uitvoering met de hoofdremcilinder en koppelingscilinder onder de auto en één reservoir naast de bekrachtiger onder de motorkap.

Het probleem:
- Na het ontluchten van het gehele systeem (omdat alle leidingen waren vervangen) met Easybleed (dus zonder de rem tussentijds in te trappen) heb ik één keer een zwaar rempedaal. Daarna heeft hij alleen nog op de laatste paar centimeter wat druk.

Ik heb de hoofdremcilinder uit elkaar gehad en schoongemaakt, zag er voor de rest prima uit. De bekrachtiger heb ik vervangen, dit maakte in zoverre verschil dat ik een beetje druk kreeg, waar ik met de oude bekrachtiger helemaal geen druk had. Vervolgens heb ik ook de remdrukverdeler achter gedemonteerd en schoongemaakt. Ook dit hielp niks. Als ik Easybleed aangesloten houd en de rem indruk heb ik wel druk op mijn pedaal.

Omdat ik me niet kan voorstellen dat het de hoofdremcilinder is richt ik mij op jullie deskundige heren. Moet de remdrukverdeler trouwens een soort klik geluid maken bij het induwen van het pedaal? Dit lijkt hij namelijk soms wel en soms niet te doen.

Alvast hartelijk dank.

Zowie
Newbie
Newbie

RE: Probleem met remdruk Bertone

vr jul 31, 2009 10:44

niemand (oftewel bump)?

Stefan Elshout
Full Member
Full Member

vr jul 31, 2009 11:12

Dat is altijd vervelend.....
Hydrauliek is eigenlijk iets simpels.... onderzoek het ook op die manier... begin bij het begin en kijk eerst of de hoofdremcilinder druk op bouwt, dop hem op de een of ander manier af. Kijk daarna of er aan het einde van je leidingen druk is enz.enz. Zo sluit je steeds wat onderdelen uit. Op een gegevenmoment moet je op een punt komen dat je het euvel vind. Meer zinnigs kan ik er in iedergeval op deze afstand ook niet van zeggen. Succes!
Fulvia Coupé / 130 Coupé / Dino Coupé / 33 1.7IE / Thema 8.32

Andretti Molletti

Re: RE: Probleem met remdruk Bertone

vr jul 31, 2009 12:29

Laat maar... je komt er vast wel uit sterkte knul
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op vr jul 31, 2009 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Andretti Molletti

vr jul 31, 2009 12:31

:roll:
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op vr jul 31, 2009 20:41, 2 keer totaal gewijzigd.

jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jul 31, 2009 17:48

1)Remtangen achter op z'n kop gemonteerd?
Ofwel L+R verwisseld?
De remtangen met de ontluchtingsnippels aan de bovenzijde monteren.

2)Er zijn Hoofdremcilinders ( van het type dat onder de auto hangt) in de handel daar kun je mee blijven ontluchten maar werken niet .
Daar is er sprake van een verkeerde serie.

Henk Prins heeft last gehad van zo'n serie hoofdremcilinders die ruilde ze om voor goede!

Veel succes

gr Jan

Zowie
Newbie
Newbie

vr jul 31, 2009 19:36

Allereerst,

Andretti, beetje vreemde reactie.
Ik beschrijf duidelijk dat het hier gaat om een brievenbusje met de hoofdremcilinder en koppelingscilinder onder de auto en het reservoir naast de bekrachtiger. Dit lijkt me meer dan voldoende en zelfs duidelijker dan alleen het bouwjaar en type te vermelden (aangezien er ook giulia's zijn met deze set-up kunnen die ook nuttige informatie leveren). Daarnaast beschrijf ik onder 'het probleem' gewoon duidelijk wat er aan de hand is. Ik heb nergens gezegd dat het om een nieuwe bekrachtiger gaat, dus snap niet waar je dat vandaan haalt. Ik snap heel goed dat de beschrijving altijd beter kan, maar ten eerste is het moeilijk te zien wat wel en niet relevant is als je niet precies weet wat het probleem is. Ten tweede moet je ook ergens ophouden met beschrijven, om het duidelijk te houden.

"En last but not least zit iemand die een antwoordt geeft niet af te z####n met..."
Ik vraag me af of het zo sympathiek is wat jij zelf doet.

Er zijn zelfs al mensen die mij via de mail antwoorden, omdat ze door jou geen zin hebben om via het forum te antwoorden.

Maar goed, bedankt voor de tips. Ik ga aan de slag en kijken of ik het probleem kan oplossen.

Groeten,

Zowie

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

vr jul 31, 2009 20:28

:?: :?:

Krijgen we nu een "PB" forum. Beetje openheid kan geen kwaad, elkaar afz... wel.. :roll:

Terzake: Met welke druk heb je de zaak Zowie-so ontlucht??? Probeer dit eerst nog eens tussen de 2.0 en 2.2 bar en begin aan de achterzijde.
Dan nog geen resultaat ?
Ga dan verder: Heb je de compensatieboringen al eens aan een nader onderzoek onderworpen??Zitten de cupjes er niet geheel/gedeeltelijk voor??? Onder druk blaas je daar nnamelijk wel vloeistof langs, dus het ontluchten wil vaak wel, maar als de vloeistof uit het reservoir zonder druk langs de zelfde opening moet lukt dit weer niet. Als de HRC niet geheel terugkomt in ruststand, waarvan de HRC zelf- of de overbrenging in het pedaal op de HRC de oorzaak van kunnen zijn krijg je de zaak nooit goed op druk.(Dit is waar Dre op doelt.)
Als geen van beiden de oorzaak zijn kun je gaan kijken of er wel speling tussen de drukstift van het rempedaal op de HRC en de HRC zuiger zelf is. Is dat ook okay en twijfel je verder niet aan de rest van het circuit wordt het tijd om de HRC zelf te vervangen door een ander exemplaar.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jul 31, 2009 21:11

Zowie, heb jij ook een groene Berlina 1750 eerste serie op LPG 8)

suc6 met het probleem, ik kan je helaas niet helpen.
156

Stefan Elshout
Full Member
Full Member

vr jul 31, 2009 21:29

volgens mij heeft dit forum meer belang bij psychiaters als bij techneuten...
Fulvia Coupé / 130 Coupé / Dino Coupé / 33 1.7IE / Thema 8.32

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

za aug 01, 2009 10:12

:lol: UP :wink:
156

Andretti Molletti

za aug 01, 2009 13:28

Wat dacht je van ontopic blijven ipv te lopen zieken?
Ligt het Lanciaforum plat ofzo?
het antwoordt stond er al, maar was niet goed genoeg.. en dat gezeur en uitdagen ben ik meer dan zat.

Maar goed mag een slotje op want zoals de topic starter al zegt: het is opgelost per PB!

Afbeelding

Zowie
Newbie
Newbie

zo aug 02, 2009 13:28

Nogmaals bedankt voor de tips.

Het is nog niet helemaal opgelost, maar ik ga komende week een nieuwe HRC halen. De kans lijkt me erg groot dat het toch hier aan ligt.

Ik hou jullie op de hoogte

Groeten,

Zowie

Terug naar “Algemene Technische vragen”