Na uren/dagen remmen ontluchten (met en zonder Easybleed) geef ik het op.
Ik krijg onmogelijk genoeg druk op het rempedaal van mijn brievenbusje. Het betreft hier de uitvoering met de hoofdremcilinder en koppelingscilinder onder de auto en één reservoir naast de bekrachtiger onder de motorkap.
Het probleem:
- Na het ontluchten van het gehele systeem (omdat alle leidingen waren vervangen) met Easybleed (dus zonder de rem tussentijds in te trappen) heb ik één keer een zwaar rempedaal. Daarna heeft hij alleen nog op de laatste paar centimeter wat druk.
Ik heb de hoofdremcilinder uit elkaar gehad en schoongemaakt, zag er voor de rest prima uit. De bekrachtiger heb ik vervangen, dit maakte in zoverre verschil dat ik een beetje druk kreeg, waar ik met de oude bekrachtiger helemaal geen druk had. Vervolgens heb ik ook de remdrukverdeler achter gedemonteerd en schoongemaakt. Ook dit hielp niks. Als ik Easybleed aangesloten houd en de rem indruk heb ik wel druk op mijn pedaal.
Omdat ik me niet kan voorstellen dat het de hoofdremcilinder is richt ik mij op jullie deskundige heren. Moet de remdrukverdeler trouwens een soort klik geluid maken bij het induwen van het pedaal? Dit lijkt hij namelijk soms wel en soms niet te doen.
Alvast hartelijk dank.