AG
Full Member
Full Member
Berichten: 274
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:27
Locatie: Dieren

RE: Ik baal heel erg --> einde verhaal voor het 75 V6-pro

zo jan 18, 2009 07:28

Ik heb een rode 3.0 v6 koets van 88 met kenteken staan die te koop is voor € 250,00 . Er zit wel een en ander laswerk aan, namelijk 1 kriksteun, half wielrandje achter en de binnenschermen achter. Met een kleine investering kan je project dan gewoon doorgaan.

AG

patje33
Full Member
Full Member
Berichten: 365
Lid geworden op: za aug 19, 2006 16:52

RE: Ik baal heel erg --> einde verhaal voor het 75 V6-pro

zo jan 18, 2009 10:07

je moet niet stoppen dat is zonde! als je het echt niet meer ziet zitten gewoon de auto effe weg zetten

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1350
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

Re: RE: Ik baal heel erg --> einde verhaal voor het 75 V6

zo jan 18, 2009 14:00

Ik heb een rode 3.0 v6 koets van 88 met kenteken staan die te koop is voor € 250,00 . Er zit wel een en ander laswerk aan, namelijk 1 kriksteun, half wielrandje achter en de binnenschermen achter. Met een kleine investering kan je project dan gewoon doorgaan.

AG
Reken je even mee?

Laswerk: 500 tot 1000 euro. Het valt altijd weer tegen.
Spuitwerk: minstens 1500 euro om de auto over te spuiten in het rood. Ik ga niet met een auto rijden waar ik zoveel geld in heb gestoken die er lelijk uit ziet.
De auto weer compleet op laten bouwen: 4000 euro (gokje).
Ik moet m'n Koni's, Sandtler schijven en Ferrodo blokken nog betalen: minstens 750 euro.

Laten we het ruim nemen: kost 8000 euro om door te gaan, dan is de auto klaar.

Nu brengt de verkoop in onderdelen mij 2 tot 3 duizend euro op.

Conclusie: doorgaan kost 11.000 euro. Komen kosten brandstof, WB en verzekering nog bij. Tel maar uit.

Ergo: nee. Het is geen onwil, maar het is me simpelweg veel te duur. Anders was ik graag doorgegaan, en had ik deze auto kunnen redden. :shock:

Maar bedankt voor je aanbod. :wink:
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 862
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:18

Re: RE: Ik baal heel erg --> einde verhaal voor het 75 V6

zo jan 18, 2009 17:30

Ik heb een rode 3.0 v6 koets van 88 met kenteken staan die te koop is voor € 250,00 . Er zit wel een en ander laswerk aan, namelijk 1 kriksteun, half wielrandje achter en de binnenschermen achter. Met een kleine investering kan je project dan gewoon doorgaan.

AG


De auto weer compleet op laten bouwen: 4000 euro (gokje).


Laten we het ruim nemen: kost 8000 euro om door te gaan, dan is de auto klaar.

:
Ik weet niet wie dat gaat maken maar je telt wel erg ruim.
Plaatwerken en spuiten is duur als je dat bij een erkend bedrijf laat doen.
Opbouwen kun je voor een groot deel zelf dus ik begrijp niet hoe je aan die 4000 euro komt.

Je hebt alle onderdelen enkel een slechte koets.
Je wilde nu ook al de gehele auto maken dus neem aan dat je die kosten al geteld hebt.

Ik reken zo: de oude koets maken is een behoorlijk karwei maar met minder werk zou je door gegaan zijn.

Nu kun je met een goede koets beginnen waar weinig werk aan zit. Waarschijnlijk dezelfde kosten waar je al vanuit was gegaan.
Of ben je aan de oude koets begonnen met kaalplukken voor je bij jezelf nagedacht hebt wat spuiten en opknappen kost?

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1350
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

Re: RE: Ik baal heel erg --> einde verhaal voor het 75 V6

zo jan 18, 2009 17:37

Of ben je aan de oude koets begonnen met kaalplukken voor je bij jezelf nagedacht hebt wat spuiten en opknappen kost?
Nee, dat zeker niet.

Probleem is dat ik zelf niet technisch ben, dus alles laat doen. Enige wat ik doe is dingen demonteren, zoals dashboard, interieur, achterlichten, etc.

Dus zo ruim reken ik denk ik niet. :wink:
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 862
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:18

Re: RE: Ik baal heel erg --> einde verhaal voor het 75 V6

zo jan 18, 2009 17:44

Of ben je aan de oude koets begonnen met kaalplukken voor je bij jezelf nagedacht hebt wat spuiten en opknappen kost?
Nee, dat zeker niet.

Probleem is dat ik zelf niet technisch ben, dus alles laat doen. Enige wat ik doe is dingen demonteren, zoals dashboard, interieur, achterlichten, etc.

Dus zo ruim reken ik denk ik niet. :wink:
Met wat hulp kun je heel veel zelf aan het opbouwen.

Maar goed i.m.o. reken je fout.

oude situatie; 13d uitgegeven en je wil de 75 gaan opknappen. Je gaat er van uit dat er minimaal laswerk nodig zal zijn. (wat dacht je wat dat zou kosten?)

Nieuwe siuatie; 13k uitgegeven en een uigeklede 75 waarvan je nu achter komt dat de koets veel slechter is. Voor 250 euro heb je een goede koets met vergelijkbaar normaal laswerk als waar je van uit mag gaan.

Dus of een verliespost van 13k - 3k = 10k en geen auto

Of 13 k + €250 en de kosten die je toch al wilde doen en je hebt een auto waarvan je zeker weet dat ie goed is.

Jou som van 8k kosten + 3k opbrengst is appels met peren optellen. :roll:
En met de opbrengst van 3k koop je ook niets wat zeker goed is.

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1840
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: Ik baal heel erg --> einde verhaal voor het 75 V6-pro

ma jan 19, 2009 08:00

Neem anders ff contact op met AG over een en ander. (Laswerk, opbouwen) Ik denk dat je als je toch door wilt gaan. Bij hem wat vriendelijkere prijzen voorgeschoteld krijgt... (gokje)
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
rednal
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 903
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 21:37
Locatie: Hardenberg
Contacteer: Website

RE: Ik baal heel erg --> einde verhaal voor het 75 V6-pro

ma jan 19, 2009 08:24

Voor jou misschien een moeilijke keus om te maken.
Achteraf is het altijd gemakkelijk om te oordelen en om op basis van foto's een conclusie te trekken.

Als ik dit topic zo doorworstel denk ik alleen, had er gewoon 1 bij een gerenommeerd bedrijf gekocht en begin niet aan zo'n 75 als je niet technisch bent.
Als ik de bedragen lees waar het hier over gaat wordt ik bijna ziek met in het achterhoofd dat ik er met 3 tegelijk bezig ben waarvan er 1 bij staat die wel 10 x zover heen is.
Mijn Juul is bijna klaar komt niet boven de 5K incl. aanschaf, de andere 2 same story.
't moet wel leuk blijven in mijn beleving, dit zijn financieel geen grappen.

Laat hier en daar een offerte maken door een echte prof (hoeft geen bedrijf te zijn, een kundig liefhebber doet het vaak beter) voor de dingen wat je zelf niet kan, weet zeker dat het goedkoper kan.
ps) met gaten zo groot als tennisballen in de drempels waren ze er bij mij resoluut totaal afgegaan in plaats van dicht lassen, wat zit er 20 cm naast je gat aan de binnenzijde????
(geen kritiek alleen een vraag over de kwaliteit bij zo een investering)
Alfetta GTV 1980, Alfasud Sprint 1983, Alfa Giulietta 940

Gebruikersavatar
Pinin01
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: di jan 11, 2005 16:52
Locatie: Oost-Brabant
Contacteer: Website

RE: Ik baal heel erg --> einde verhaal voor het 75 V6-pro

ma jan 19, 2009 23:44

Niet wanhopen het kan erger:

Afbeelding

en dat is uiteindelijk toch goed gekomen (na drieenhalf jaar)

Afbeelding
Saluti Erik
Spider 3.0-2000
Spider 2000 Veloce-1973
Bertone 2000 GTV-1973
Ducati 900SS

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1350
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

RE: Ik baal heel erg --> einde verhaal voor het 75 V6-pro

wo jan 28, 2009 20:28

De volledig kaalgemaakte 75 is vandaag afgevoerd naar de sloop.

De auto is dus niet meer onder ons. Moge hij rusten in vrede.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Ik baal heel erg --> einde verhaal voor het 75 V6-pro

wo jan 28, 2009 21:59

:cry:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
rednal
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 903
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 21:37
Locatie: Hardenberg
Contacteer: Website

RE: Ik baal heel erg --> einde verhaal voor het 75 V6-pro

wo jan 28, 2009 22:46

Kop op komt vast terug
Reïncarnatie als 75 tuppertjoen unaitedsteetsweer75amerieka met veel eerko :D
Alfetta GTV 1980, Alfasud Sprint 1983, Alfa Giulietta 940

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1350
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

RE: Ik baal heel erg --> einde verhaal voor het 75 V6-pro

do jan 29, 2009 07:39

:lol:
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Gebruikersavatar
frank75bj89
Junior Member
Junior Member
Berichten: 82
Lid geworden op: zo mar 23, 2008 13:35
Locatie: wijchen

RE: Ik baal heel erg --> einde verhaal voor het 75 V6-pro

ma jul 27, 2009 18:38

hallo,

sorry voor mijn hele late reactie.... jouw pijn doet mijn ook verdriet!!
ik heb deze 75 6 jaar geleden gekocht in den haag, precies 1 jaar gehad, het was mijn tweede 75, liefde op het eerste gezicht
ik heb die wielranden hobby matig laten oplappen door een beun uit geld gebrek!! 5 jaar geleden net voordat
ik de auto nood gedwongen heb weg moeten doen met pijn in mijn hart!!!!!!!
nu 5 jaar later heb ik ook zo`n project in de schuur staan ook met een roestduivel auto staat al 8 jaar stil.....
kan ik ook nog wat delen voor gebruiken, wat heb je nog allemaal????


gr, Frank
We rijden nu in een alfa Gt 1.9 jtdm 2007

alfa verleden:
75 3.0 v6 `90
gtv 6 2.5 v6 `82
alfa 33 1.7 16v permanent 4 `92
gtv 2.0 v6 TB `96
alfa 147 1.9 jtd`02
alfa spider 2.4 jtdm 2007

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1350
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

RE: Ik baal heel erg --> einde verhaal voor het 75 V6-pro

ma jul 27, 2009 21:38

Hé leuk, een vorige eigenaar! Bij mij was het ook liefde op het eerste gezicht: het was gewoon een héle mooie, onverprutste originele 75 V6. :!:

De auto is idd jaren bij de Alfa Workshop in Den Haag onderhouden, dus jouw Den Haag-verhaal klinkt logisch.

De wielranden waren vreselijk slecht "hersteld". De roest leek wel weggeschuurd met een schuurmachine, maar daardoor was het staal op die plekken dermate dun geworden dat het nu niet meer te lassen was (simpelweg te dun). Over die dunne plekken waren dikke lagen kit gesmeerd (minstens 1 centimeter) en daar zaten de spatbordverbreders weer overheen zeg maar. Als gevolg daarvan moesten er complete delen uitgeslepen worden en nieuwe delen ingelast worden. Het uitslijpen is nog wel gebeurd, maar de nieuwe delen erin lassen niet meer.

Ik kan wel zeggen dat ik er nog steeds vreselijk van baal dat ik 'em heb moeten slopen, blijft een zere plek bij mij. Ik ken sindskort een mannetje die bij mij in de buurt woont, en heel veel verstand van 75's heeft (hij heeft zelf 2 75 V6'en). Misschien had mijn auto nog gereden als ik hem eerder had gekend. Dan was dit allemaal niet nodig geweest. Maar ja, ik kan de tijd niet terugdraaien... :cry: :? Aan de andere kant: dat blijft koffiedik kijken. Wie weet wat er dan allemaal was gebeurd...

Inmiddels heb ik alle onderdelen verkocht, dus ik heb helemaal niets meer. Sorry.
Laatst gewijzigd door GT 75V6 op di jul 28, 2009 12:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Terug naar “Projecten”