vr dec 26, 2008 21:09
het lijkt me toch echt simpel, je stelt de EIGENAAR van de woning aansprakelijk, middels brief en telefoon. Brief aangetekend.
Die zal ZIJN verzekering inschakelen, die zal uitbetalen, en vervolgens hun kosten verhalen op de veroorzakers. Dit is dan even in het kort. In het echt zal het A wel meer briefwisseling zijn, en B wat langer duren, maar dit is de enig juiste procedure. Via de gemeente kan wel, maar A bureaucraten, B nog een tussenweg C duurt NOG langer. Want gemeente zal dan EIGENAAR woning aansprakelijk stellen, die zal verzekeraar inlichten etc etc... Dus aangetekende brief naar eigenaar, niks aan de hand, schadeformulier invullen, foto's erbij, vrgaen of verz. mij. contact opneemt met jou, cq jij met maatschappij zodat het vlotter verloopt. Let op, je kunt tegen de EIGENAAR van het pand rustig vertellen dat je niet perse vndt dat het ZIJN SCHULD is, maar dat je van rechtswege hem alleen maar AANSPRAKELIJK stelt. Dit om scheve gezichten in de buurt te voorkomen. En het verder echt door de verzekering laten afhandelen.Bemoei je er verder niet meer mee. Zorg jij inmiddels dat je bij bv GiuliaCorse oid een schadetaxatie ondergaat voor je wagen, op schrift. Die heb je dan klaar als de verzekering een schadeexpert langs stuurt.
Die zal natuurlijk zeggen, Ach meneer, een ouwe 75. €500,- dagwaarde. Total loss. U ontvangt €500.
Met jouw rapport echter stel je dat het een fijne auto is waar je met veel plezier in rijdt, en waar je de nodige tijd en moeite in hebt zitten. Dat bv GC zijn bedrijf dat ook vindt, (zie het schaderapport) en dat je overspuiten redelijk vindt omdat er verder niks aan de wagen mankeert. Graag 1500,- vangen aub.
Wellicht kom je er halverwege uit, ergo dus €1000,-
Wat je vervolgens doet zal mij persoonlijk niet echt boeien, maar je hebt dan wel €1000 in de zak. Dus vervolgens verpatsen dat ding, of overspuiten of voor mijn part matzwart rollen.
My 2 cents....
anyway, succes!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end