vr dec 26, 2008 21:09 

het lijkt  me  toch echt  simpel, je  stelt  de  EIGENAAR van de  woning  aansprakelijk, middels  brief  en telefoon. Brief  aangetekend. 
Die  zal ZIJN verzekering  inschakelen, die zal uitbetalen, en vervolgens  hun kosten verhalen op de  veroorzakers. Dit  is  dan even in het kort. In het echt  zal het A wel meer  briefwisseling  zijn, en B wat langer  duren, maar dit  is de  enig  juiste  procedure. Via  de  gemeente  kan wel, maar A  bureaucraten, B nog  een tussenweg C duurt NOG langer. Want  gemeente  zal dan EIGENAAR woning  aansprakelijk stellen, die  zal verzekeraar  inlichten etc  etc... Dus  aangetekende  brief  naar eigenaar, niks  aan de  hand, schadeformulier  invullen, foto's  erbij, vrgaen of  verz. mij. contact  opneemt  met jou, cq  jij met maatschappij zodat het vlotter  verloopt. Let op, je  kunt  tegen de  EIGENAAR van het pand  rustig  vertellen dat je  niet perse  vndt dat het ZIJN SCHULD is, maar dat je  van rechtswege hem alleen maar AANSPRAKELIJK stelt. Dit  om scheve  gezichten in de  buurt te  voorkomen. En het verder echt  door  de  verzekering  laten afhandelen.Bemoei  je  er  verder niet meer  mee.  Zorg jij inmiddels  dat je  bij bv GiuliaCorse oid  een schadetaxatie  ondergaat voor  je  wagen, op schrift. Die  heb je  dan klaar als  de  verzekering  een schadeexpert  langs stuurt. 
Die  zal natuurlijk zeggen, Ach meneer, een ouwe  75. €500,- dagwaarde. Total loss. U  ontvangt €500.
Met  jouw  rapport echter stel je  dat het een fijne  auto is  waar je  met veel plezier  in rijdt, en waar je  de  nodige  tijd  en moeite  in hebt  zitten. Dat bv GC zijn bedrijf  dat ook vindt, (zie  het schaderapport) en dat je  overspuiten redelijk vindt omdat er  verder niks  aan de  wagen mankeert. Graag 1500,- vangen aub. 
Wellicht  kom je  er  halverwege  uit, ergo dus  €1000,- 
Wat je  vervolgens  doet zal mij persoonlijk niet echt  boeien, maar je  hebt  dan wel €1000 in de  zak. Dus  vervolgens verpatsen dat ding, of  overspuiten of  voor  mijn part  matzwart  rollen. 
My 2 cents....
anyway, succes!

Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end