Spatbord rechtsachter
Voor de spatbord rechtsachter heb ik inmiddels een scherm van een laatste series QO geregeld. Ik kan twee dingen doen:
1) Ik kan het volledige paneel erin (laten) zetten, waarbij dan bovenaan de C-stijl gelast zal moeten worden (ca. 25 cm recht stuk). Er moet dan wel een nieuw gat gemaakt worden in het vervangingspaneel voor het luchtrooster.
2) Ik kan alleen het benodigde stuk uit het goede paneel snijden en dat erin zetten. Nu hoeft er geen nieuw gat gemaakt te worden voor het onluchtingsrooster. Lastechnisch is dat waarschijnlijk moeilijker, ik vermoed een boog van ca. 90cm.
Ondersteunen auto voorkant
Ik wil de auto aan de voorkant eventjes op assteunen zetten, om zo beter aan de onderkant het plaatwerk te kunnen beoordelen. Omdat ik de kriksteunen (nog) niet ken/ vetrouw en nog niet bekend ben met de carosserie van de 116-serie, weet ik niet wat een beschikte steunplek is. Zijn er plekken waaar de auto een paar dagen op kan rusten?
Sleekoker rechtsvoor
De sleekoker is rot en dat moet duidelijk eerst worden gedaan voordat ik de horizontale 'voeten'plaat erin kan zetten. Een aantal vragen:
Kan je zonder gevolgen een stuk sleekoker eruit zagen zonder dat de carosserie 'in elkaar' zakt? Wat kan ik het beste als vervanging voor de sleekoker gebruiken? Ik neem aan dat deze delen niet origineel verkrijgbaar zijn. Een stuk vierkant buis of zo?
Kan iemand mij het verschil tussen bitumen en tectiel uitleggen? ( ik vermoed dat dit een hele stomme vraag is, maar goed..

..)
Steven