Bedankt voor jullie reacties! Echt fijn!
Motor heeft ondertussen al gedraaid, klonk echt machtig ook al gaat het MAAR om een 1300 met een 2-Barrel Downdraft Solex carb! Volledig laten warmdraaien, oliedrukwijzertje werkte ook meteen weer

(Ervaar ik echt als een mirakel, ook al had ik het oliedrukventiel terug werkend gemaakt tijdens de revisie) Mengsel en timing verder perfect afgesteld (draait mooi stationair op 1100 à 1200 toeren) en achteraf alle cylinderkopbouten nagetrokken volgens het officieel 1300 Super werkplaats handboek (gekregen van de fantastische zeer behulpzame en infamous forum-member JUULTJE

).
Ik zit nu even hard bezig aan de lichtschakelaarunit (zie topic onder technische vragen), en als die er volledig terug werkend opzit (BEDANKT CICLISTA

voor het veertje!), ga ik er serieus mee toeren, zodat hij perfect op de jaarlijkse keuringsafspraak aangeboden kan worden.
Ben ook nog bij BERLINISTA langsgeweest (dit forum is echt is een ervaring op zich!), waar ik perfecte 15" Stalen velgen met nog prefecter rubber heb gekocht en de bijgevoegde leuke spulletjes, perfecte uitleg en koffie maakte de avond af (de doorgesneeuwde tocht naar Utrecht op een winterse vrijdag zorgde voor de nodige factor "avontuur"). Dus verbreedde 15" met 185 staan ook op het programma. Passen zeker bij de wagen, en zullen de later geplande "lichte" verlagingskuur (2,5 tot 3 cm) ten volle complementeren. 3 delig lichtmetaal 15" race spul staat hoog op mijn verlanglijstje na mijn bezoek bij Berlinista (ik droom er nog van!!

), maar de fondsen kunnen rationeel gezien beter op andere vlakken gespendeerd worden (originele 105 versnelingsbak iemand? gezocht voor totale revisie! & een LSD sperdiffertieel voor een 1300 Nord?

)...De symptomen van een zware alfa verslaving zijn door velen al vastgesteld...
Antwoorden!!
@patje 1100: IDD!! Het MOETEN gewoon de originele LOBO bouten zijn...we're on a mission from god!!
@ Bertoni Cosi & Alfettaowner: Wel

, heb het kleppendeksel eerst volledig & maniakaal proper gemaakt met white spirit. Daarna 2 tot 3x met "TRIOMF" metaalpoets (vind ik hier bij de lokale pro-auto goodies dealer, mss vergelijkbaar met "BELGOM"?) nog manniakel opgepoetst ( you know, 1poets aanbreng doekje & 1 oppoets doekje - manier), tot je dit resultaat krijgt. Heb er totaal niet met hoogtoerige poetsbladen opgezeten omwille van de "fabrieksfinish" die ik nastreefde, gewoon noeste handenarbeid (zie ook karate kit 1, "wax on, wax off" therapie). Cylinderkop en onderblok zijn bij revisiebedrijf met glasparels (plasticparels?) gestraald in een cabine, zijn niet gepoetst en zo gelaten.
Sinds deze topic onder "projecten" staat, en een alfa nu eenmaal een eeuwigdurend project MOET zijn

, zal ik hier "ten gepasten tijden" een update-je posten! Zoals een patien bij zijn therapeut

!!