ik mag hopen dat die 1500 euro niet enkel de keuring washier idem.
apk 1500,= euro's recentelijk laten uitvoeren door een alfa goeroe.
een ander koopt haalt een auto voor.
hij was wel mooie voor me gepoetst![]()
saluti
een naar de gulden terug verlangende Reddevil
Klinkt veel maar specificeer die rekening nu eens. Dan pas kun je zeggen of het duur was. Kijk, het blijft veel geld maar "duur" is wat anders.hier idem.
apk 1500,= euro's recentelijk laten uitvoeren door een alfa goeroe.
een ander koopt haalt een auto voor.
hij was wel mooie voor me gepoetst![]()
saluti
een naar de gulden terug verlangende Reddevil
Dat heb ik ook wel eens gedaan: als ze me over teveel punten begonnen te zeiken waar ik geen zin in had om ze te vervangen ging ik gewoon even langs een andere apk-boer en opeens kon je meer als de helft van het lijstje schrappennaar een gewone apk garage gegaan, in een keer zo goed als goed, kosten 150 gulden.![]()
ja ach, dit jaar werd mijn 33 bij de ene garage - waar ik 'm nota bene gekocht had - afgekeurd op onherstelbare roest aan de bodem (maar inruilen wou die wel.... jaja), bij de andere moesten er alleen nieuwe banden op en wat lampjes. (en dat wist ik).Dat heb ik ook wel eens gedaan: als ze me over teveel punten begonnen te zeiken waar ik geen zin in had om ze te vervangen ging ik gewoon even langs een andere apk-boer en opeens kon je meer als de helft van het lijstje schrappennaar een gewone apk garage gegaan, in een keer zo goed als goed, kosten 150 gulden.![]()
. Oplichting ergens?? Welnee want het was allemaal officieel en noem maar op. Kun je zien hoeveel dat APK gedoe allemaal voorsteld. Heb een wagen wel eens langsgebracht met andere wielen (waar nog wel wat profiel op zat) waarvan niet 1 van die wielen met al z'n 4 bouten vastzat. Ik had niet meer van die lange wielbouten dus heb ik in de resterende gaten gewoon van die korte bouten geplakt met een lijmpistooltje
. Kun je nagaan hoe veilig die toen was, maar goed, goedgekeurd werd hij toen wel
.
Heb nu eindelijk een APK-boer die wel lekker soepel is. Of een auto veilig genoeg is of niet bepaal ik namelijk zelf wel, moet namelijk ook een beetje aan m'n portemonnee denken. Auto rijden hebben ze zo al veel te duur gemaakt.
Pas mijn handremkabel laten vervangen van mijn AR 166 2,4 JTD ( zal toch niet zoveel verschil uitmaken met een 164).
Kosten: Handremkabel RA: € 43,70.
Handremkabel LA: € 43,70.
Arbeidsloon 54 min. = € 45,35.
19 % BTW= € 25,22.
Totale kosten: € 157,97.
Bij een AR-dealer in Meppel. Krijg altijd volledig gespecificeerde nota's, zodat je precies kan zien welk onderdeel er vervangen is en hoelang reparatie/werkzaamheden geduurd hebben. Ook de vervangen onderdelen worden bewaard om ze evt. te bekijken als je daar prijs op stelt. Voor reparaties staan volgens mij ook tijdsduren waar men van uit dient te gaan, dat kan tegen en meevallen voor dealer. Maar een dealer waar jij regelmatrig zaken meedoet en die dus een goeie klant aan je heeft, zal je ook correct behandelen en anders moeten je hierover praten. De nota mag nooit een te grote verrassing zijn.
Verwacht jij dan dat een keurmeester alle bouten losdraait om te controleren of er toevallig niet 1 zit vastgeplakt? Een keurmeester is ook maar een mens en geen helderziende. Als je wil kun je altijd wel iemand voor de gek houden natuurlijk.Ik had niet meer van die lange wielbouten dus heb ik in de resterende gaten gewoon van die korte bouten geplakt met een lijmpistooltje. Kun je nagaan hoe veilig die toen was, maar goed, goedgekeurd werd hij toen wel
..
Ik denk dat we moeten keuren omdat we met z'n allen moeten werken aan een veilig verkeer. Tegen iemand die boutjes gaat lijmen is geen enkele instantie opgewassen, of de APK keuring zal rond de 600 euro komen te liggen zodat de keurmeester elk boutje na kan trekken.Daar gaat het me niet om, maar dit vindt ik er zo grappig aan: Je brengt een auto heen die aardig veilig is en die wordt afgekeurd, vervolgens neem je 'm mee naar huis en maakt 'm verschrikkelijk onveilig en dat is voldoende om 'm wel APK gekeurd te krijgen.
En je hebt helemaal gelijk. Dus waarom dan nog keuren? De boel belazeren kun je toch wel.