En ik zou zeggen, test het eens op je kapotte klepdeksel. Of zeg ik nu rare dingen?
Dan heb ik mij vergist en is het geen zinkspray, maar ik dacht het wel. Die remschijven worden af fabriek geleverd in een laagje zinkspray, daaraan kun je altijd zien of die schijven origineel zijn ofniet. Originele schijven roesten niet. Zinkspray heeft toch dezelfde kleur als een grijze primer?Zink op hoogwaardig stalen remschijven is bijna het zelfde en net zo erg als water inplaats van remvloeistof gebruiken !!!
Zinkspray op je remschijven geeft geen probleem wat de remwerking betreft is er na een keer remmen al af op de contactvlakken het gaat alleen om de naven en de randen netjes te houden.Zink op hoogwaardig stalen remschijven is bijna het zelfde en net zo erg als water inplaats van remvloeistof gebruiken !!!
Ze kunnen versleten krukassen ook weer opdikken (en daarna natuurlijk weer bewerken) maar met welk proces dat ze dat doen weet ik eigenlijk niet. Ik heb thuis ook zo'n gerepareerde krukas liggen van een ander merk en die is weer 100%. Maar die assen die ik bedoelde worden gebruikt in de industrie. Heb namelijk bij een machinefabriek gewerkt en daar deden ze dat ook wel eens als er een as uitgesleten was die ze niet zomaar konden vervangen.Versleten assen?, toch geen krukassen wel?
Weet ik nog steeds niet waarom het slecht is om zinkspray op je remschijven te spuiten.....Versleten krukassen worden onder een soort laspoeder opgelast waarna een behandeling na het afdraaien volgt om de krukas te harden.
Zo krijg je krukassen weer op de standaard maten voor de drijfstang en krukas lagers.