Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: RE: Koopt BMW !

di aug 22, 2006 14:12

Maar nou even terug to the point: voor mij is de nood aan pk's niet zo groot dat ik daarvoor in zo'n mottige koekendoos wil gaan rijden...
Maar da's een mening en bijgevolg persoonlijk :wink:
Opzich wel mee eens hoor maar als die Mits (ik noem maar wat) 180 pk had, een redelijk modale waarde tegenwoordig bleef het een geweldig sturend hok waarmee je (puur en alleen qua rijplezier, heb het niet over looks, emotie, etc.) geweldig veel plezier kan hebben, enorm strak, communicatief, goede zit, en bergen snelheids-beleving terwijl je er ook heerlijk mee van de ene kant naar de andere kant van het land stuurt. Ik heb daar toch waardering voor. Nee, ik vind hem niet 'mooi' en ik zou hem niet kopen maar vind het toch goed dat ze zo'n auto kunnen maken.
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

kroehlur

di aug 22, 2006 14:39

Feit is wel dat BMW als kleine zelfstandige fabrikant nog een CSL versie van zijn 3 serie maakt.
Alfa komt onder Fiat niet verder dan een GTA logo afstoffen en dat op een kansloze voorwielaandrijver zonder sper of enige vorm van tractie plakken.
Alsof je als Alfa-liefhebber geen kritiek op je merk mag hebben; als alle liefhebbers nou eens wat meer kritiek hadden i.p.v. blind de auto's met het goede logo kopen, dan bouwden ze nu misschien wel betere auto's. :lol:
En als er dan geruchten zijn over een echte top-range, supersnelle, 400 PK +, V8, awd, lichte koets M3/RS4 concurrent is dat ook weer fout..........

Sommigen willen gewoon niet dat Alfa iets leuks maakt, dunkt mij (betaalbaar of niet - een M3 CSL krijg je ook niet voor niets).

BOR
Advanced Member
Advanced Member

RE: Koopt BMW !

di aug 22, 2006 14:47

Ben het volledig met je eens dat, om dan nog maar even bij de mitsu te blijven, zo'n ding inderdaad tonnen rijplezier kan bieden.
Wanneer je het gaat gebruiken om van de ene kant van het land naar de andere kant te rijden denk ik dat dat na verloop van tijd toch wel gaat tegenvallen: het is dan misschien wel een echte " drivers" cars maar voor de rest blijft het een plastieken rammeldoos met nul comfort.
Ik denk niet dat het opzet van alfa bv met de brera geweest is om een dergelijke wagen af te leveren, maar dat meer gezocht is naar een compromis tussen sportiviteit en comfort voor dagdagelijks gebruik.
Daarom vind ik het ook niet correct om, zoals al zo vaak gedaan, een brera te gaan vergelijken met bv. een nissan 350 Z: ik heb zelf destijds de 350 testgereden en het is inderdaad qua motor, geluid en wegligging een geweldige wagen.
Voor de rest ( interieur, afwerking) is het armoe troef.
Dat voor het overige BMW, Audi en consoorten in een zeer beperkte niche inderdaad supersportieve wagens bouwen stijl M3, RS4 en andere AMG klonen is mooi maar zoals reeds herhaaldelijk in deze deze topic gezegd: deze speeltjes zijn dan zodanig duur dat je voor hetzelfde geld je alfaatje volledig kan laten omturnen door bv een auto delta
Of er dan qua rijplezier nog een groot verschil bestaat durf ik betwijfelen ! ( maar wie ben ik ) 8)

Danny

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 22, 2006 14:48

En als er dan geruchten zijn over een echte top-range, supersnelle, 400 PK +, V8, awd, lichte koets M3/RS4 concurrent is dat ook weer fout..........

Sommigen willen gewoon niet dat Alfa iets leuks maakt, dunkt mij (betaalbaar of niet - een M3 CSL krijg je ook niet voor niets).
Doet me plezier dat ik niet de enige ben die met zo'n gevoel zit...want het lijkt er dikwijls op dat Alfa voor enkelen geen goed kan doen...
Mij gaat dit hele topic niet over het al dan niet goed / mooi / snel zijn van BMW of anderen, maar over het steeds weer met de grond gelijk maken van initiatieven uit Italië. Alfa maakt geen echte auto's meer, brol GTA, troep, mietjesauto enz enz...Komt er plots iemand op de proppen met een mogelijke 400pk V8 in een Alfa, dan is het plots een zinloze auto ! Ik snap het niet meer, laat de negativisten dan eens een keertje vertellen wat ze WEL willen ? Misschien gewoon een BMW ?

Oh ja, en ook hulde aan Danny's posting, hij weet overigens WEL waarover hij praat, als het de Brera betreft en heeft hier dus minstens wel recht van spreken ;)
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

di aug 22, 2006 15:09

Precies, wees blij dat ze weer met zoiets op de proppen komen, al hebben ze het er alleen over, ik vind het mooi!

Nog even voor de duidelijkheid: het lijkt net of ik alleen maar negatief ben over het moderne Alfa maar dat is het absoluut niet, ik vind ze alleen qua rijbeleving vrij saai en dat vind ik gewoon jammer, als ik naar een Alfa kijk heb ik nog het Alfa-gevoel, als ik er in zit tot op zekere hoogte ook maar als ik ermee rij vind ik het gewoon erg middle-of-the-road. De 159 was qua rijden niet erg sportief, ook niet bijzonder comfortabel, niet scherp maar ook niet te wazig. Dat is denk ik het lastige van wat ze hebben gemaakt: vergelijk je hem met een sportieve middelklasser (3-serie ofzo) zal de 159 als de minder sportieve uit de bus komen, vergelijk je hem met een luxe comfortabele middenklasser komt hij ook net te kort.

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

di aug 22, 2006 15:14

Wanneer komen jullie weer van de kast jongens ? De koffie wordt koud.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 22, 2006 15:18

:lol:

kroehlur

di aug 22, 2006 15:20

Wanneer komen jullie weer van de kast jongens ? De koffie wordt koud.
Als jij maar met je Yeyo van de koffie blijft komt het wel goed denk ik.... 8)

Aernoudt
Guru
Guru

di aug 22, 2006 15:26

Het lastige met de initiatieven uit Italie is: ze komen niet/nauwelijks van de grond ! Waar zijn/blijven die leuke auto's waar zo vaak geruchten over worden verspreid ?? Als (bijvoorbeeld) Alfa een 147 met RWD had gemaakt en een dikke V6 erin (zonder alle problemen van de Psillen 159 bij voorkeur ;) )was dat een verkoop hit geweest ! Sinds Fiat eigenaar is van Alfa moeten we het doen met tupperware en een gta logo'tje :(

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 22, 2006 15:34

Als (bijvoorbeeld) Alfa een 147 met RWD had gemaakt en een dikke V6 erin (zonder alle problemen van de Psillen 159 bij voorkeur ;) )was dat een verkoop hit geweest ! Sinds Fiat eigenaar is van Alfa moeten we het doen met tupperware en een gta logo'tje :(
Dat wij er blij mee zouden zijn: JA ! Maar een verkoophit, daar ben ik geneens zo zeker van. Haal dat publiek maar eens weg bij BMW om, nota bene, een Alfa te kopen...
Omdat wij er binnen afzienbare tijd allemaal in zullen rondrijden, is het nog geen verkoophit...
Die problemen van Psillen kunnen idd niet, maar daar hebben ze in Beieren en elders ook last van :wink:

ps: deze discussie is een opsteker voor het forum ! Meningsverschillen zonder ruzie :thumbs:

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

di aug 22, 2006 15:42

Ja, precies, denk dat je gelijk hebt Michel, iemand die het geld heeft voor zo'n auto zal de overstap niet zo heel snel maken helaas. En degene die het helemaal top zouden vinden kunnen het na 10 jaar een keer betalen. Ja, erg lastig onderwerp dit, enerzijds ben ik blij dat ze zulke mooie auto's maken, anderzijds mis ik de funfactor die ik had toen ik voor het eerst met een 156 2.0 reed. Niet kanonne-snel maar wat een genot om in te rijden...

BOR
Advanced Member
Advanced Member

di aug 22, 2006 16:07

zulke dingen zijn toch nooit een verkoophit;
hoeveel ( nieuwe ) wagens worden er, misschien met uitzondering van duitsland, verkocht met een V6 ( benzine welteverstaan :) ) ?

SQUADRA LEO
Guru
Guru

di aug 22, 2006 16:10

ps: deze discussie is een opsteker voor het forum ! Meningsverschillen zonder ruzie :thumbs:

Dan word het tijd dat ik dat ff gaat veranderen. :wink: :wink:

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Kosta
Guru
Guru

di aug 22, 2006 17:24

Het lastige met de initiatieven uit Italie is: ze komen niet/nauwelijks van de grond ! Waar zijn/blijven die leuke auto's waar zo vaak geruchten over worden verspreid ?? Als (bijvoorbeeld) Alfa een 147 met RWD had gemaakt en een dikke V6 erin (zonder alle problemen van de Psillen 159 bij voorkeur ;) )was dat een verkoop hit geweest ! Sinds Fiat eigenaar is van Alfa moeten we het doen met tupperware en een gta logo'tje :(
Kom nou toch op, de gemiddelde koper van een 147 Gta is een yup of vertegenwoordiger die in zijn ogen gewoon een statussymbool koopt. En of deze nou FWD of RWD heeft kan ze geen reet schelen, als ze het uberhaupt al weten.
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

BOR
Advanced Member
Advanced Member

di aug 22, 2006 17:43

Kom nou toch op, de gemiddelde koper van een 147 Gta is een yup of vertegenwoordiger die in zijn ogen gewoon een statussymbool koopt. En of deze nou FWD of RWD heeft kan ze geen reet schelen, als ze het uberhaupt al weten.
een 147 GTA als statussymbool ? :shock:
voor de typetjes die jij aanhaalt denk ik dan toch eerder aan een TT of een porsche c*ckster :lol:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”