GTVke
Full Member
Full Member

Re: RE: Koopt BMW !

ma aug 21, 2006 22:35

Alfa STELT TELEUR.
Mij niet. Da's een mening, geen feit he.
Ik vind de vroegere Alfa's ook leuker, ja. Daarom heb ik er ook eentje.
Dit topic ging trouwens over het bouwen van een "echte" Alfa, maar ook dat levert weer kritiek op. 't is dus nooit goed. :wink:
Ging dit niet over BMW :twisted:

Michel , laat ieder toch zijn mening hebben , ook zij die constant kritiek hebben .
Laatst gewijzigd door GTVke op ma aug 21, 2006 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Kosta
Guru
Guru

RE: Koopt BMW !

ma aug 21, 2006 22:38

En vooral bij onze oosterburen. BMW maar ook AUDI barst van de elektronicaproblemen om over de Fransen maar te zwijgen. 8)
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

SQUADRA LEO
Guru
Guru

ma aug 21, 2006 22:40

@Michel : Misschien is het voor ons verstandig om dit topic links te laten liggen, want wat een hoop onzin word hier verkondigd zeg !! [-(

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

GTVke
Full Member
Full Member

ma aug 21, 2006 22:42

Oké , ik zwijg al het gaat inderdaad gelul worden :wink:

SQUADRA LEO
Guru
Guru

ma aug 21, 2006 22:46

Oké , ik zwijg al het gaat inderdaad gelul worden :wink:
:lol:

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Andretti Molletti

ma aug 21, 2006 22:55

te selectief bevonden...

maar goed ik ben NUTS!

;)
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op di aug 22, 2006 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.

SQUADRA LEO
Guru
Guru

ma aug 21, 2006 23:00

Als Alfa niet meer aan je verwachtingspatroon voldoet...

dan deugt je verwachtingspatroon niet meer!!!!!

Die BMW 3dinges turbo is een laccherttttt... de 2002 turbo was al een afgang... weet niemand dan hoe BMW om de oren kreeg in het turbo tijdperk... Porsch reed op de choke rondjes om BMW... en dan ging het gas open en wilde porsch sporten met BMW maar de spruitstukken flikkerde dan onder de beamer vandaan... de dubbelpoorts turbo was ook een ramp... de 745i turbo was te complex...
Turbo en BMW is geen goede combi... enne als is de Beamer nog zo snel de Alfa achterhaalt hem wel..
Als ik met mijn 1.6 een heuse Beamer 316 zoek kan rijden dan zou ik me als constructeur toch eens achter de oren krabben...
BMW is een staus symbool, een veel te dure bak met ijzer en heeft geen enkel stukje emotie zoals alfa dat heeft!
Technisch kunnen ze geweldige motoren bouwen bij BMW, maar daar zit een prijskaartje aan dat niet interessant is!

Mijn verwachting van een oude Alfa en een nieuwe is duidelijk anders..
Mijn verwachting prijs-kwaliteit-prestatie zou van BMW een misser maken... pffff 3 liter, twin turbo en dan 300 pk?? kom op zeg!

Alfa is altijd goed geweest in het bouwen van autos met een kleine cilinder inhoud en toch bloedstollend snel...
Jullie vergapen je aan autos die je niet kan betalen en nooit zult bezitten...

Ik ben realist en rij in een dure 147 1,6 TS... als ik die vergelijk met de andere 1.6 in die klasse dan lig ik in een deuk!
zo is mijn Bertone destijds de hemel in geprezen door de pers, heeft alles gewonnen wat er te winnen viel.. en zo is de 147 1.6 de beste in zijn klasse... nooit is het topmodel van alfa een winner geweest... het zijn altijd de kleine motortjes en autotjes geweest.. dat zit die Italiaanen in het bleod..

Klein maar fijn!!!

maar goed ik ben NUTS!

;)

Helemaal goed !! :thumbs:

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Andretti Molletti

ma aug 21, 2006 23:01

PEP talk, allemaal gelul ;)

Maar het klinkt idd leuk :lol:

GTVke
Full Member
Full Member

ma aug 21, 2006 23:17

Ooowkee Dre , wat Alfa is altijd goed is ?
Genoeg voor mij hoor , van die peptalk wordt ik slaperig :lol:

Kosta
Guru
Guru

ma aug 21, 2006 23:19

Dre, als jij het zegt dan klinkt het toch anders ! :thumbs: BMW, tssssss...... al jaren percentueel de meest stilstaande auto op de Duitse autobahn. Op de vluchtstrook wel te verstaan. Dit heb ik van horen zeggen en het was niet perse een Alfaliefhebber noch een BMW hater. :roll:
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

kroehlur

ma aug 21, 2006 23:20

Ik ben het WEER met Michel eens - en Leo dan ook natuurlijk, maar Michel - laat die konijnen nou met RUST!!!

Zag trouwens een Brera voor het eerst in het wild en het metaal. Wat een auto zeg! Wat een precens op een grijze, lullige maandag ochtend. Ik vind dat toch echt de mooiste auto van dit moment. Echt waar. En dat is mijn mening en geen feit. Kunnen de Duitsers gewoon lekker hun gebakjes weggooien. Lijkt nergens op zeg.

Giulia555

di aug 22, 2006 07:50

Als Alfa niet meer aan je verwachtingspatroon voldoet...

dan deugt je verwachtingspatroon niet meer!!!!!

Die BMW 3dinges turbo is een laccherttttt... de 2002 turbo was al een afgang... weet niemand dan hoe BMW om de oren kreeg in het turbo tijdperk... Porsch reed op de choke rondjes om BMW... en dan ging het gas open en wilde porsch sporten met BMW maar de spruitstukken flikkerde dan onder de beamer vandaan... de dubbelpoorts turbo was ook een ramp... de 745i turbo was te complex...
Turbo en BMW is geen goede combi... enne als is de Beamer nog zo snel de Alfa achterhaalt hem wel..
Als ik met mijn 1.6 een heuse Beamer 316 zoek kan rijden dan zou ik me als constructeur toch eens achter de oren krabben...
BMW is een staus symbool, een veel te dure bak met ijzer en heeft geen enkel stukje emotie zoals alfa dat heeft!
Technisch kunnen ze geweldige motoren bouwen bij BMW, maar daar zit een prijskaartje aan dat niet interessant is!

Mijn verwachting van een oude Alfa en een nieuwe is duidelijk anders..
Mijn verwachting prijs-kwaliteit-prestatie zou van BMW een misser maken... pffff 3 liter, twin turbo en dan 300 pk?? kom op zeg!

Alfa is altijd goed geweest in het bouwen van autos met een kleine cilinder inhoud en toch bloedstollend snel...

Ik ben realist en rij in een dure 147 1,6 TS... als ik die vergelijk met de andere 1.6 in die klasse dan lig ik in een deuk!
zo is mijn Bertone destijds de hemel in geprezen door de pers, heeft alles gewonnen wat er te winnen viel.. en zo is de 147 1.6 de beste in zijn klasse... nooit is het topmodel van alfa een winner geweest... het zijn altijd de kleine motortjes en autotjes geweest.. dat zit die Italiaanen in het bleod..

Klein maar fijn!!!

maar goed ik ben NUTS!

;)
Over selectieve perceptie gesproken.....

BMW maakt gewoon goede en wel verwachtingsvolle auto's en daar betaal je inderdaad een stevige prijs voor. Maar noem mij eens een merk dat niet te veel geld vraagt voor zijn auto's? En voor wat betrouwbaarheid betreft; dat valt of staat met de toeleveranciers alleen weet bijna niemand dat de wagen die voor de deur staat een optelsom is van soms wel 300-450 toeleveranciers en straalt het dus altijd af op het merk......

BMW, Toyota en Volvo zijn de firma's die het beste verlangen van toeleveranciers en daar ook voor betalen.

Driemaal raden waar FIAT staat in dat lijstje....

Feit is dat als ik al belachelijke bedragen over had voor een nieuwe auto ik geen Alfa, ook geen BMW maar gewoon lekker (nog) een gebruikt Maserati zou kopen.Dan weet je tenminste van te voren dat je belachelijke kwaliteit koopt :D
Laatst gewijzigd door Giulia555 op di aug 22, 2006 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

di aug 22, 2006 08:35

Daar vallen voor mij de moderne Alfa's ook onder...
Die BMW 3dinges turbo is een laccherttttt... de 2002 turbo was al een afgang... weet niemand dan hoe BMW om de oren kreeg in het turbo tijdperk...
Zie je wel: teren op het verleden. Zo'n 2002 turbo viel tijdens de nepperige revival van de Targa Florio afgelopen juni precies voor Cor's en mij neus stil. Ik wilde hem als picknicktafeltje gebruiken, maar na de gezichten van de bemanning te hebben gezien toch maar in het gras blijven zitten.

Het lijkt wel alsof we hier verdeeld zijn in twee kampen, het kamp dat vindt dat je geen kritiek mag hebben op Alfa en het kamp dat die kritiek wel heeft en uit. Wat is er mis met de kritiek? Nog maar zelden eindigt een Alfa in een vergelijkende test bovenaan, redelijk vaak zelfs onderaan. Niet dat het autojournaille altijd gevrijwaard is van vooringenomenheid, maar het is toch een duidelijk teken. Als Alfa wil overleven zal het moeten zorgen dat het grote publiek de auto's begerenswaardig vindt en dat is nu niet zo. Zeker als dat soort verhalen als over Psillen's slecht afgewerkte 159SW steeds weer blijven opduiken.

Maar die kritiek staat los van onze liefhebberij:
Feit is dat als ik al belachelijke bedragen over had voor een nieuwe auto ik geen Alfa, ook geen BMW maar gewoon lekker (nog) een gebruikt Maserati zou kopen.
Dáár draait het op het forum juist om, behalve dat het gros hier uiteraard Alfa zou noemen.

Of zoals in die aflevering van Topgear waarin de 147 GTA, een hete Golf en nog iets onbeduidends werden vergeleken. De GTA was in rechte lijn sneller, maar viel op alle andere punten af. Conclusie: de Topgear presentatoren zouden de Golf kopen, maar dan onderweg naar de dealer toch een afslag eerder nemen en lekker de GTA halen. Vanwege de 'emozioni', het geluid van de 6c! Maar dat is voor het grote publiek geen verkoopargument.

Persoonlijk vind ik de nieuwe Alfa-generatie niet echt begerenswaardig. Zou ik een nieuwe auto in die klasse 'moeten' kopen, vanwege m'n werk, zou ik toch voor een Alfa kiezen, domweg omdat het 'mijn' merk is. De groep liefhebbers die er zo over denkt is echter te klein, daar kan Alfa niet van leven.

BMW de betere auto? Het zal best, maar ik heb er nog nooit een pluspunt aan kunnen ontdekken. Nou ja, na lang zoeken dan, ééntje onder de motorkap. Zat op de accu...

kroehlur

di aug 22, 2006 09:09

Zal wel Dink, maar waar ik me persoonlijk aan stoor is het feit dat wanneer er geruchten lopen - geruchten dan - over wat op papier (of beeldscherm) erg aantrekkelijke auto's met veel emozione en bovendien een techniek waar niemand aan kan tippen er toch onder de 'liefhebber's' hier op forum wordt afgekraakt en negatief gereageerd. Kom op. Het zal wel niet voor iedereen weggelegd zijn (en zeker niet voor mij) maar dit sort berichten moet je toch juist leuk vinden als liefhebber. Komt misschien eindelijk een bak van AR die aan de propeller's concurentie kan bieden op prestaties en dan is het toch niet goed.

Ik snap het gewoon niet en ik ben het dus met Michel eens: Als je vindt dat alles wat AR maakt bagger is en alles wat BMW doet perfekt is zit je misschien niet op het juiste forum.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 22, 2006 09:46

Dat bedoel ik dus ook: altijd wordt er afgegeven op het feit dat Alfa nu emotieloze auto’s zou bouwen. FWD diesels bijvoorbeeld…
Dink slaat de nagel op de kop:
De groep liefhebbers die er zo over denkt is echter te klein, daar kan Alfa niet van leven.
Vandaar die “emotieloze” auto’s, zoals jullie ze noemen. AR moet gewoon mee met de stroom. Het is dat of op de fles. Zeg nu zelf, die laatste echte Alfa, de 75, was dat zo’n succesnummer qua verkoop ? Enkel liefhebbers zoals wij, kochten dat. Behalve op dit forum ken ik (buiten mezelf) nog niet te veel mensen die ooit een nieuwe 33 kochten. Geen hond wilde die dingen, want Alfa. Alfa begon in te zien dat ze het over een andere boeg moesten gooien en begon auto’s te bouwen in de lijn van de anderen. De 146, 156, 166 noem maar op. Weer niet goed, de liefhebbers waren niet tevreden meer. NU wordt er gesproken over eventuele rijdersauto’s en die initiatieven worden bij voorbaat al met de grond gelijk gemaakt. Waarom zouden ze in Italie nog de moeite nemen dan ?
Ik heb vroeger een aantal keer met een eerste serie M3 mogen karren en ja, dat was een schitterende auto ! Alle M3’s die daarna kwamen, vond ik maar gladde jongetjes auto’s (hoe mooi ze technisch ook mogen zijn).

Ik ben het dus roerend eens met Kroehlur (behalve voor wat betreft de konijnen) en Dré. Alfa’s sterke kant is altijd geweest, zoals Dré opmerkt, om uit kleine motoren behoorlijk wat vermogen te halen. Een voorbeeld: we spreken begin jaren 90: mijn zus had een 33 1.3 IE met 90 pk, ik had een Golf met exact even veel pk, maar had daar wel een 1.8 voor nodig. En toch kon ik die ellendige 33 niet bijhouden. Daarom heb ik ook maar eentje gekocht. 8) Een gechipte 1.7 IE. Kon ze meteen inpakken, héhé (jaja de Motronic’s kon je WEL sjippen bij de latere 33’s)
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”