wo aug 16, 2006 11:21
Naar mijn bescheiden mening moet Alfa zich niet met V8 projecten bezig gaan houden. Alfa heeft toch lange tijd een prachtige V6 gehad, het huidige blok van GM buiten beschouwing latend. De uitspraak van iemand van Alfa hier elders op het forum in acht nemend (men zou weer een zelf ontwikkeld blok wil gaan maken) zou ik als hen was me daar op concentreren.
Voor de sportiefste modellen (GT(A)'s kun je daar een of liefst twee (á la BMW op de nieuwe 335i) Turbo(s) op zetten. Kijkend naar wat BMW aan vermogen uit die 6 cilinder in de 335i haalt (en trouwens ook uit de atmosferische 6-cilinder in de M3, moeten "wij" toch zeker net zo goed kunnen?!) moet je daar een GTA toch van voldoende PK's kunnen voorzien!
En waarschijnlijk goedkoper (want in eigen huis) te produceren en vooral ook te onderhouden (zie je je al aankomen met een GTA met Ferrari / Maserati V8 bij de Alfa dealer??).
Zoekende naar Scalino of Giulia Super
Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica
SCARB nr. 4755