De 159 is een zinloze auto, period !
Iedereen met gezond verstand koopt voor dat geld iets beters.
De 159 is een zinloze auto, period !
Ik kan niks beters verzinnen. Een rol koekjes, kratje bier?De 159 is een zinloze auto, period !
Ik ben donders benieuwd hoe ze een V8 van dat formaat in de 159 gaan proppen. Op dat platform staan de motoren immers dwars... Alles kan natuurlijk, want met geweld n**kt men een olifant, maar dit klinkt echt als een money-incinerator-project eerste klas. Het is toch veel eenvoudiger, efficiënter en logischer om de V6 die er al inligt aan te blazen met een föhntje (of 2)?159 GTA en Brera GTA wordt uitgerust met de 4.2 l V8 uit de QP met dry-sump of een 4.2 l versie van de nieuwe Ferrari/Maserati V8 die als 4.7 l in de komende Maserati Spyder in gaat en als 4.5 l in de opvolger van de F430. De V8 gaat 20 kg minder wegen dan de V6 JTS en hetzelfde als de Busso V6. Met 440 PK/500 Nm en gebruik van veel CF en aluminium gaat het gewicht vors omlaag en wordt dit een serieus snelle topmodel. Ze worden ook uitgerust met 4WS, 4wd evo II of Torsen-C evo met e-diff, ARC active roll control en flinke Brembo remmen.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat werken tegen de M3 en zelfs de M3 CSL.
De V8 komt dwars te liggen en is een zeer kompakt motor - kleiner zelfs dan de Busso V6.Ik ben donders benieuwd hoe ze een V8 van dat formaat in de 159 gaan proppen. Op dat platform staan de motoren immers dwars... Alles kan natuurlijk, want met geweld n**kt men een olifant, maar dit klinkt echt als een money-incinerator-project eerste klas. Het is toch veel eenvoudiger, efficiënter en logischer om de V6 die er al inligt aan te blazen met een föhntje (of 2)?159 GTA en Brera GTA wordt uitgerust met de 4.2 l V8 uit de QP met dry-sump of een 4.2 l versie van de nieuwe Ferrari/Maserati V8 die als 4.7 l in de komende Maserati Spyder in gaat en als 4.5 l in de opvolger van de F430. De V8 gaat 20 kg minder wegen dan de V6 JTS en hetzelfde als de Busso V6. Met 440 PK/500 Nm en gebruik van veel CF en aluminium gaat het gewicht vors omlaag en wordt dit een serieus snelle topmodel. Ze worden ook uitgerust met 4WS, 4wd evo II of Torsen-C evo met e-diff, ARC active roll control en flinke Brembo remmen.
Maar de V8 is in principe niet bedoeld als dwarsligger, dus da's best een duur geintje. En ik vrees dat de koper in deze klasse toch vooral de keuze zal maken uit de RS4 en de M3 en dat de GTA het erg moeilijk zal krijgen tegen die 2, maar wie weet verbaast Alfa ons met de maatstaf onder de supermiddenklassesedans.De V8 komt dwars te liggen en is een zeer kompakt motor - kleiner zelfs dan de Busso V6.Ik ben donders benieuwd hoe ze een V8 van dat formaat in de 159 gaan proppen. Op dat platform staan de motoren immers dwars... Alles kan natuurlijk, want met geweld n**kt men een olifant, maar dit klinkt echt als een money-incinerator-project eerste klas. Het is toch veel eenvoudiger, efficiënter en logischer om de V6 die er al inligt aan te blazen met een föhntje (of 2)?159 GTA en Brera GTA wordt uitgerust met de 4.2 l V8 uit de QP met dry-sump of een 4.2 l versie van de nieuwe Ferrari/Maserati V8 die als 4.7 l in de komende Maserati Spyder in gaat en als 4.5 l in de opvolger van de F430. De V8 gaat 20 kg minder wegen dan de V6 JTS en hetzelfde als de Busso V6. Met 440 PK/500 Nm en gebruik van veel CF en aluminium gaat het gewicht vors omlaag en wordt dit een serieus snelle topmodel. Ze worden ook uitgerust met 4WS, 4wd evo II of Torsen-C evo met e-diff, ARC active roll control en flinke Brembo remmen.
EDIT: Met turbo's op de 3.2 JTS hebben ze ook gespeeld, maar die maakte 680Nm koppel en de bak kon dat niet makkelijk aan. Zou dus veel duurder worden en het gewicht werd ook benadeeld. V8 is maar 183kg.