kai
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Koopt BMW !

di aug 15, 2006 14:43

De 159 is een zinloze auto, period !
Iedereen met gezond verstand koopt voor dat geld iets beters.

SQUADRA LEO
Guru
Guru

Re: RE: Koopt BMW !

di aug 15, 2006 14:44

:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

:needcoffee:

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

flash

di aug 15, 2006 14:58

Ik kan niks beters verzinnen. Een rol koekjes, kratje bier?
Of 3 oudere alfa's, das natuurlijk wel weer leuk.

Ciao

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

di aug 15, 2006 15:03

nog meer alfas hij heb er al zoveel ;-)
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 15, 2006 15:08

159 GTA en Brera GTA wordt uitgerust met de 4.2 l V8 uit de QP met dry-sump of een 4.2 l versie van de nieuwe Ferrari/Maserati V8 die als 4.7 l in de komende Maserati Spyder in gaat en als 4.5 l in de opvolger van de F430. De V8 gaat 20 kg minder wegen dan de V6 JTS en hetzelfde als de Busso V6. Met 440 PK/500 Nm en gebruik van veel CF en aluminium gaat het gewicht vors omlaag en wordt dit een serieus snelle topmodel. Ze worden ook uitgerust met 4WS, 4wd evo II of Torsen-C evo met e-diff, ARC active roll control en flinke Brembo remmen.

Ik ben benieuwd hoe dit gaat werken tegen de M3 en zelfs de M3 CSL.
Ik ben donders benieuwd hoe ze een V8 van dat formaat in de 159 gaan proppen. Op dat platform staan de motoren immers dwars... Alles kan natuurlijk, want met geweld n**kt men een olifant, maar dit klinkt echt als een money-incinerator-project eerste klas. Het is toch veel eenvoudiger, efficiënter en logischer om de V6 die er al inligt aan te blazen met een föhntje (of 2)?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

kroehlur

di aug 15, 2006 15:15

159 GTA en Brera GTA wordt uitgerust met de 4.2 l V8 uit de QP met dry-sump of een 4.2 l versie van de nieuwe Ferrari/Maserati V8 die als 4.7 l in de komende Maserati Spyder in gaat en als 4.5 l in de opvolger van de F430. De V8 gaat 20 kg minder wegen dan de V6 JTS en hetzelfde als de Busso V6. Met 440 PK/500 Nm en gebruik van veel CF en aluminium gaat het gewicht vors omlaag en wordt dit een serieus snelle topmodel. Ze worden ook uitgerust met 4WS, 4wd evo II of Torsen-C evo met e-diff, ARC active roll control en flinke Brembo remmen.

Ik ben donders benieuwd hoe ze een V8 van dat formaat in de 159 gaan proppen. Op dat platform staan de motoren immers dwars... Alles kan natuurlijk, want met geweld n**kt men een olifant, maar dit klinkt echt als een money-incinerator-project eerste klas. Het is toch veel eenvoudiger, efficiënter en logischer om de V6 die er al inligt aan te blazen met een föhntje (of 2)?
De V8 komt dwars te liggen en is een zeer kompakt motor - kleiner zelfs dan de Busso V6.

EDIT: Met turbo's op de 3.2 JTS hebben ze ook gespeeld, maar die maakte 680Nm koppel en de bak kon dat niet makkelijk aan. Zou dus veel duurder worden en het gewicht werd ook benadeeld. V8 is maar 183kg.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 15, 2006 15:21

De V8 komt dwars te liggen en is een zeer kompakt motor - kleiner zelfs dan de Busso V6.

EDIT: Met turbo's op de 3.2 JTS hebben ze ook gespeeld, maar die maakte 680Nm koppel en de bak kon dat niet makkelijk aan. Zou dus veel duurder worden en het gewicht werd ook benadeeld. V8 is maar 183kg.
Maar de V8 is in principe niet bedoeld als dwarsligger, dus da's best een duur geintje. En ik vrees dat de koper in deze klasse toch vooral de keuze zal maken uit de RS4 en de M3 en dat de GTA het erg moeilijk zal krijgen tegen die 2, maar wie weet verbaast Alfa ons met de maatstaf onder de supermiddenklassesedans.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

SQUADRA LEO
Guru
Guru

di aug 15, 2006 15:23

Mooie zinloze bolide :wink:

Afbeelding

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

kai
Advanced Member
Advanced Member

di aug 15, 2006 15:24

Net als Lancia met de 8.32 ??

kroehlur

di aug 15, 2006 15:37

Verwachte verkoopprijs Brera GTA in Italie: 71.000 Euro
Verwachte verkoopprijs 159 GTA in Italie: 64.000 Euro
M3: 63.651 Euro
M5: 95.751 Euro
RS4: 74.551 Euro

alfaromeogta1
Member
Member

di aug 15, 2006 16:04

Via onze Italiaanse collega’s is een mooi fotootje van de Alfa Romeo 159 GTA op ons pad gekomen. De carbon look op het midden van de voorbumper lijkt sterk op die van de Brera GTA. Duidelijk te zien is dat de wielkasten zijn uitgeklopt . zijskirts zijn toegevoegd en dat staat de 159 erg mooi.

Zeer waarschijnlijk krijgt de 159 GTA een van Maserati afkomstige V8 die goed zou moeten zijn voor 420 tot 440 pk. Een andere optie is een aangepaste versie van de 3.2 V6 met een of meer turbo’s.

Afbeelding
Heden:

156 1.8 16v sw 2003 ed limitata

Historie:

156 2.0 selespeed 2000
155 1.7 1993
155 1.8 ts sport 1997

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

di aug 15, 2006 16:15

Die laatste hier is zo'n beetje de eerste shop die er was, op basis van een introductie foto van de 159... Die shop was er nog eerder dan dat de standaard 159 in de showroom stond... :wink: Maar wel heel fraai als'ie zo wordt!
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di aug 15, 2006 16:46

Volvo heeft een dwarsgeplaatste zeslijn motor en Cadillac een dwarsgeplaatste V8.....het kan met een miniscule versnellingsbak maar welke versnellingsbak ligt op de plank voor een Ferari/Maserati V8?

Het lijkt mij onmogelijk om een 159 GTA aan te bieden voor deze prijs. Een zeer dure Ferrari of Maserati V8 motor die dwars moet worden gemonteerd! , een hoop onderdelen zijn nu ineens carbon fibre en aluminium, 4WS, 4wd evo II of Torsen-C evo met e-diff, ARC active roll control, Brembo remmen en men moet het interieur ook nog onder handen nemen. De vraag naar M3, GTA etc. is in Europa zeer gering dus blijft het een enkel een auto die Fiat laat maken om een indruk te geven wat men kan doen.

Holden/GM heeft trouwens het project V6 biturbo stopgezet en voor verdere ontwikkeling had FIAT dit moeten bekostigen. Niemand gelooft toch het verhaal dat men tijd, geld en moeite investeert in het biturbo project en tot haar schrik merkt dat 680 Nm teveel is. Men kan toch wel de Opel 2.8 V6 turbo monteren?

rboudewijns

di aug 15, 2006 18:33

Het premuin chassis kan toch ook achterwielaangedreven auto's aan? Dus waarom niet de in lengterichting geplaatste Maserati V8? Oke er zal veel verbouwd moeten worden. Eventueel kan die dan weer 4WD gemaakt worden (BMW doet dat ook met haar X versies van bijvoorbeeld de 3-serie).

ErwinV6

di aug 15, 2006 19:47

Het verbaast mij dat er mensen zijn die hier sceptisch tegenover staan, of het zelfs Zinloos :roll:durfen noemen.
Laten we eens niet zeiken en blij zijn dat Alfa een dik kanon gaat maken ipv. altijd maar drammen.
Wanneer hebben ze dat voor het laatst geprobeerd? Bovendien is het toch top om te zien dat Alfa een dikke 8-pitter gaat monteren? Ik vind het prachtig iig =P~ Je kan altijd wel overal tegen aan schoppen maar wij willen toch zo graag een sportief merk? Wat wil je nog meer????????? #-o

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”