Posthumus
Guru
Guru

RE: Twee prachtige Sei 's in een garage ergens in Nederland

ma mar 20, 2006 13:49

Een paar maanden geleden bij de Sam van Lingen 155-meeting in Houten stond beneden in de garage ook een paar mooie Sei's... Ik kan me heel erg vergissen, maar ze leken wel verdomd veel op deze twee... =P~ Mooi mooi mooi
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05

159 SW 1.7 TBi '09

tommie
Guru
Guru

Re: RE: Twee prachtige Sei 's in een garage ergens in Nederl

di mar 21, 2006 00:24

Mooi autos, alleen is er met die blauwe iets raars aan de hand.

Wel: 2e model buitenspiegel, luchtroosters op de C-stijl, grijze B-stijl, plastic lijsten op de deuren en spatschermen, vierkante koplampen inclusief sproeiers.

Maar: voor- en achterbumper, spatscherm (knipperlichtje zit voor de wielen) en de velgen zijn allemaal van het 1e model.

Jammer dat je geen foto van de achterkant kon maken.
In '84 is het tweede model geïntoduceerd, zou deze blauwe soms een overgangsmodel zijn? Dat ze bij Alfa Romeo eerst de oude spullen wilden opmaken, zou me niks verbazen overigens. Of is de verklaring iets laag-bij-de-grondser en zou het zelf gedaan zijn ...

Die grijze lijdt overigens aan het "blauwe logo syndroom" ben ik nog niet eerder tegengekomen op een Sei.

Roy, heet die meneer soms Louis en is dit rond Amsterdam?

blauwe logo syndroom? klinkt ernstig? of is het gewoon het verkleuren van het logo?
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Harrie
Member
Member

wo mar 22, 2006 18:48

Inderdaad erg mooi! Ja zal er maar twee hebben staan.

Weet de eigenaar al van het bestaan van het Alfa 6 register? Misschien wil hij zich wel aanmelden. Of anders meedoen met de Alfa 6 meeting op Spa komend voorjaar.

Nog drie dagen, dan mag mijn Alfa 6 naar buiten ... :D
Groet,

Harrie

Mijn Alfa's:
156 2.5 V6 1998, Spider QV 1988
eerder 2 x 75, 2 x 156, 4 x 164, 2 x Alfa 6, Giulietta, 147, 166

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mar 22, 2006 20:13

Inderdaad erg mooi! Ja zal er maar twee hebben staan.

Weet de eigenaar al van het bestaan van het Alfa 6 register? Misschien wil hij zich wel aanmelden. Of anders meedoen met de Alfa 6 meeting op Spa komend voorjaar.

Nog drie dagen, dan mag mijn Alfa 6 naar buiten ... :D
Ik heb hem een paar dagen geleden telefonisch gesproken en heb antwoorden op een aantal vragen.
Inderdaad heeft hijzelf bij de blauwe wagen onderdelen vervangen waaronder de bumpers (waarom weet ik niet meer)
Hij komt met de wagens niet in de buurt van de kust! Omdat het zout in de lucht de wagens toch zou aantasten.
Drie jaar geleden heeft hij een Sei bijeenkomst georganiseerd, waarbij 6 Sei's aanwezig waren.
Ik vermoed dat hij niet op de hoogte is van het Sei register en hij was verbaasd om te horen dat de Sei op het alfa forum zo gewaardeerd wordt.

Je zou je telefoonnummer naar mij kunnen PB-en.
Die kan ik dan naar de eigenaar sms-en. Misschien neemt hij dan contact met jou of het register op.

Roy

Harrie
Member
Member

wo mar 22, 2006 21:09

Roy,

Je hebt een PB.

Overigens vreemd dat ik niets weet van een Alfa 6 samenkomst van drie jaar geleden. Ik was toen toch ook al bekend in de Alfa 6 scene en ook van Chris Piepers, beheerder van www.alfasei.net heb ik toen niets gehoord. Op het Spettacolo Sportivo heb ik jarenlang maar twee 6'en gezien, vorig jaar was er voor het eerst een derde (zwarte eerste serie) maar ik heb de eigenaar niet gesproken.

En dat zout bij de kust, daar moet je inderdaad rekening mee houden. Mijn eerste Alfa 6 heb ik twee winters doorgereden en daar werd hij niet beter van! Mijn huidige sei staat in de winter binnen.
Groet,

Harrie

Mijn Alfa's:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 22, 2006 21:36

Wow, wat een imposant stelletje! 8) past nauwelijks in de vakken. :lol: Wat een slagschepen en ze lijken nog in zeer nette staat ook. :D

Leuk om het zo op het forum te delen. :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mar 22, 2006 23:17

Roy,

Je hebt een PB.
Harry je PB is niet aangekomen. Die van iemand anders wel!

Nog eens proberen? of zit de PB outbox vol!

Harrie
Member
Member

wo mar 29, 2006 21:55

Ik heb de eigenaar van de zilveren sei gesproken (achteraf ken ik zijn naam wel), de blauwe is naar ik begrijp ook van hem geweest maar is nu van een kennis van hem. Hij is een rasechte Alfa sei liefhebber maar niet zo geinteresseerd in het "clubgebeuren". Maar hij was wel weer geinteresseerd in de Alfa sei meeting op SpaItalia in juni, dus misschien zien we hem daar. Wie weet kunnen we in colonne vanuit Nederland naar Belgie rijden!

Mijn sei is weer uit de stalling en de eerste kilometers zitten er weer op. Is altijd even wennen na een winter met de 164, die rijdt natuurlijk een stuk strakker. Maar de verkeersdrempels zijn met de sei weer een stuk vriendelijker!
Volgende week gaat de sei naar Jan van Egmond in Alphen a/d Rijn voor een antiroestbehandeling zodat de auto nog vele jaren in zijn huidige goede staat kan blijven. Vorig najaar ben ik al bij Van Egmond geweest voor een controle en het was erg mooi om met de endoscoop de binnenkant van de dorpels te zien. Afgezien van wat heel lichte vliegroest, helemaal gaaf. De auto had dan ook, tot ik hem ging rijden, waarschijnlijk nog geen druppel regen meegemaakt.

Als de sei terug is uit Alphen a/d Rijn moet hij weer de hele zomer aan de bak en gaat de 164 in de "zomerstalling".
Groet,

Harrie

Mijn Alfa's:

BinnemaTS
Member
Member

wo mar 29, 2006 22:48

vorig jaar was er voor het eerst een derde (zwarte eerste serie) maar ik heb de eigenaar niet gesproken.
@ Harrie: Die zwarte Sei is van de Fam. Feenstra uit Rinsumageest. Garagehouders (vader en zoon) alwaar ik al mijn alfa's (en een lancia) voor het nodige onderhoud heen breng. Ze hebben ook nog een witte Sei. Het zijn echte liefhebbers en dat is ook te zien aan de collectie die ze bezitten. Naast alfas hebben ze ook fiats en lancias. Dit is ook het enige bedrijf waar ik mijn autos met een gerust hart neer durf te zetten :D

gr

Gjalt
Afbeelding

75recaro
Full Member
Full Member

do mei 11, 2006 22:37

Ik heb de eigenaar van de zilveren sei gesproken (achteraf ken ik zijn naam wel), de blauwe is naar ik begrijp ook van hem geweest maar is nu van een kennis van hem. Hij is een rasechte Alfa sei liefhebber maar niet zo geinteresseerd in het "clubgebeuren". Maar hij was wel weer geinteresseerd in de Alfa sei meeting op SpaItalia in juni, dus misschien zien we hem daar. Wie weet kunnen we in colonne vanuit Nederland naar Belgie rijden!

Mijn sei is weer uit de stalling en de eerste kilometers zitten er weer op. Is altijd even wennen na een winter met de 164, die rijdt natuurlijk een stuk strakker. Maar de verkeersdrempels zijn met de sei weer een stuk vriendelijker!
Volgende week gaat de sei naar Jan van Egmond in Alphen a/d Rijn voor een antiroestbehandeling zodat de auto nog vele jaren in zijn huidige goede staat kan blijven. Vorig najaar ben ik al bij Van Egmond geweest voor een controle en het was erg mooi om met de endoscoop de binnenkant van de dorpels te zien. Afgezien van wat heel lichte vliegroest, helemaal gaaf. De auto had dan ook, tot ik hem ging rijden, waarschijnlijk nog geen druppel regen meegemaakt.

Als de sei terug is uit Alphen a/d Rijn moet hij weer de hele zomer aan de bak en gaat de 164 in de "zomerstalling".
Harrie, heb je al enig idee hoeveel Sei's er op SpaItalia komen want Thierry Trainier had vorige week nog geen definitieve inschrijvingen ontvangen.
Ga jij wel? Ik kom wel maar nog niet met de Sei. Hij is dan nog niet klaar.
Mvg
Kees Smetsers

Alfa 75 TS, Alfa 6 2.0V6 2x
Fiat Croma 1.9JTD, Alfa Brera 2.4 Qtronic

SPIDERVELOCE1750

do mei 11, 2006 22:44

Harrie, heb je al enig idee hoeveel Sei's er op SpaItalia komen want Thierry Trainier had vorige week nog geen definitieve inschrijvingen ontvangen.
Ga jij wel? Ik kom wel maar nog niet met de Sei. Hij is dan nog niet klaar.
Kees , ik vrees dat het nog even zal duren voor Harrie zal antwoorden . De geluksvogel zit namelijk de Mille Miglia van dichtbij te volgen met zijn prachtSei . :wink:

Maar 28 mei is redelijk nabij :D

Kristal

Harrie
Member
Member

do mei 11, 2006 22:58

Kristal, Kees,

De MM is helaas niet doorgegaan vanwege drukte en persoonlijke omstandigheden. Volgend jaar beter.

De trip naar Polen is wel doorgegaan. Het is een eind weg voor drie dagen (1000 km heen en weer terug) maar als het dan toch moet, dan maar met een sei! Het blijft een heerlijke reiswagen. Wel moet ik nog zo'n drie kilo aan dode vliegen verwijderen.

Kees, wat mij betreft staat de trip naar Spa nog steeds in de agenda en voor zover ik weet ook bij Chris. Maar ik heb niet zoveel zin om formulieren in te vullen en vooraf te betalen, gewoon vrijheid blijheid spreekt mij meer aan. Ik heb Thierry gemaild of we op de zaterdag zonder reservering vooraf welkom zijn, maar ik hoor niets van hem. Ik wacht het nog maar even af, anders probeer ik hem nog een keer te bereiken. Weet jij of er nog meer mensen uit nederland met een sei gaan?
Groet,

Harrie

Mijn Alfa's:

75recaro
Full Member
Full Member

do mei 11, 2006 23:39

Kristal, Kees,

De MM is helaas niet doorgegaan vanwege drukte en persoonlijke omstandigheden. Volgend jaar beter.

De trip naar Polen is wel doorgegaan. Het is een eind weg voor drie dagen (1000 km heen en weer terug) maar als het dan toch moet, dan maar met een sei! Het blijft een heerlijke reiswagen. Wel moet ik nog zo'n drie kilo aan dode vliegen verwijderen.

Kees, wat mij betreft staat de trip naar Spa nog steeds in de agenda en voor zover ik weet ook bij Chris. Maar ik heb niet zoveel zin om formulieren in te vullen en vooraf te betalen, gewoon vrijheid blijheid spreekt mij meer aan. Ik heb Thierry gemaild of we op de zaterdag zonder reservering vooraf welkom zijn, maar ik hoor niets van hem. Ik wacht het nog maar even af, anders probeer ik hem nog een keer te bereiken. Weet jij of er nog meer mensen uit nederland met een sei gaan?
Ik heb wel wat gepolst maar geen reacties gekregen.
Lijkt er toch een beetje op dat Sei liefhebbers zich meer op de achtergrond willen houden.
Zonde want zo'n zeldzaam wordende auto mag toch best getoond worden.
Mvg
Kees Smetsers

75recaro
Full Member
Full Member

do mei 11, 2006 23:46

Kees , ik vrees dat het nog even zal duren voor Harrie zal antwoorden . De geluksvogel zit namelijk de Mille Miglia van dichtbij te volgen met zijn prachtSei . :wink:

Maar 28 mei is redelijk nabij :D

Kristal

28 mei, ik kijk er al naar uit.
Mvg
Kees Smetsers

Leon

zo jul 09, 2006 16:07

Sinds wanneer is er een Sei-register?
Waar kunnen wij ons opgeven?
Wij hebben er namelijk ook twee staan 2x type1, een zwarte en een witte.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”