Mooi autos, alleen is er met die blauwe iets raars aan de hand.
Wel: 2e model buitenspiegel, luchtroosters op de C-stijl, grijze B-stijl, plastic lijsten op de deuren en spatschermen, vierkante koplampen inclusief sproeiers.
Maar: voor- en achterbumper, spatscherm (knipperlichtje zit voor de wielen) en de velgen zijn allemaal van het 1e model.
Jammer dat je geen foto van de achterkant kon maken.
In '84 is het tweede model geïntoduceerd, zou deze blauwe soms een overgangsmodel zijn? Dat ze bij Alfa Romeo eerst de oude spullen wilden opmaken, zou me niks verbazen overigens. Of is de verklaring iets laag-bij-de-grondser en zou het zelf gedaan zijn ...
Die grijze lijdt overigens aan het "blauwe logo syndroom" ben ik nog niet eerder tegengekomen op een Sei.
Roy, heet die meneer soms Louis en is dit rond Amsterdam?
Ik heb hem een paar dagen geleden telefonisch gesproken en heb antwoorden op een aantal vragen.Inderdaad erg mooi! Ja zal er maar twee hebben staan.
Weet de eigenaar al van het bestaan van het Alfa 6 register? Misschien wil hij zich wel aanmelden. Of anders meedoen met de Alfa 6 meeting op Spa komend voorjaar.
Nog drie dagen, dan mag mijn Alfa 6 naar buiten ...
Harry je PB is niet aangekomen. Die van iemand anders wel!Roy,
Je hebt een PB.
@ Harrie: Die zwarte Sei is van de Fam. Feenstra uit Rinsumageest. Garagehouders (vader en zoon) alwaar ik al mijn alfa's (en een lancia) voor het nodige onderhoud heen breng. Ze hebben ook nog een witte Sei. Het zijn echte liefhebbers en dat is ook te zien aan de collectie die ze bezitten. Naast alfas hebben ze ook fiats en lancias. Dit is ook het enige bedrijf waar ik mijn autos met een gerust hart neer durf te zettenvorig jaar was er voor het eerst een derde (zwarte eerste serie) maar ik heb de eigenaar niet gesproken.
Harrie, heb je al enig idee hoeveel Sei's er op SpaItalia komen want Thierry Trainier had vorige week nog geen definitieve inschrijvingen ontvangen.Ik heb de eigenaar van de zilveren sei gesproken (achteraf ken ik zijn naam wel), de blauwe is naar ik begrijp ook van hem geweest maar is nu van een kennis van hem. Hij is een rasechte Alfa sei liefhebber maar niet zo geinteresseerd in het "clubgebeuren". Maar hij was wel weer geinteresseerd in de Alfa sei meeting op SpaItalia in juni, dus misschien zien we hem daar. Wie weet kunnen we in colonne vanuit Nederland naar Belgie rijden!
Mijn sei is weer uit de stalling en de eerste kilometers zitten er weer op. Is altijd even wennen na een winter met de 164, die rijdt natuurlijk een stuk strakker. Maar de verkeersdrempels zijn met de sei weer een stuk vriendelijker!
Volgende week gaat de sei naar Jan van Egmond in Alphen a/d Rijn voor een antiroestbehandeling zodat de auto nog vele jaren in zijn huidige goede staat kan blijven. Vorig najaar ben ik al bij Van Egmond geweest voor een controle en het was erg mooi om met de endoscoop de binnenkant van de dorpels te zien. Afgezien van wat heel lichte vliegroest, helemaal gaaf. De auto had dan ook, tot ik hem ging rijden, waarschijnlijk nog geen druppel regen meegemaakt.
Als de sei terug is uit Alphen a/d Rijn moet hij weer de hele zomer aan de bak en gaat de 164 in de "zomerstalling".
Kees , ik vrees dat het nog even zal duren voor Harrie zal antwoorden . De geluksvogel zit namelijk de Mille Miglia van dichtbij te volgen met zijn prachtSei .Harrie, heb je al enig idee hoeveel Sei's er op SpaItalia komen want Thierry Trainier had vorige week nog geen definitieve inschrijvingen ontvangen.Ik heb de eigenaar van de zilveren sei gesproken (achteraf ken ik zijn naam wel), de blauwe is naar ik begrijp ook van hem geweest maar is nu van een kennis van hem. Hij is een rasechte Alfa sei liefhebber maar niet zo geinteresseerd in het "clubgebeuren". Maar hij was wel weer geinteresseerd in de Alfa sei meeting op SpaItalia in juni, dus misschien zien we hem daar. Wie weet kunnen we in colonne vanuit Nederland naar Belgie rijden!
Mijn sei is weer uit de stalling en de eerste kilometers zitten er weer op. Is altijd even wennen na een winter met de 164, die rijdt natuurlijk een stuk strakker. Maar de verkeersdrempels zijn met de sei weer een stuk vriendelijker!
Volgende week gaat de sei naar Jan van Egmond in Alphen a/d Rijn voor een antiroestbehandeling zodat de auto nog vele jaren in zijn huidige goede staat kan blijven. Vorig najaar ben ik al bij Van Egmond geweest voor een controle en het was erg mooi om met de endoscoop de binnenkant van de dorpels te zien. Afgezien van wat heel lichte vliegroest, helemaal gaaf. De auto had dan ook, tot ik hem ging rijden, waarschijnlijk nog geen druppel regen meegemaakt.
Als de sei terug is uit Alphen a/d Rijn moet hij weer de hele zomer aan de bak en gaat de 164 in de "zomerstalling".
Ga jij wel? Ik kom wel maar nog niet met de Sei. Hij is dan nog niet klaar.
Ik heb wel wat gepolst maar geen reacties gekregen.Kristal, Kees,
De MM is helaas niet doorgegaan vanwege drukte en persoonlijke omstandigheden. Volgend jaar beter.
De trip naar Polen is wel doorgegaan. Het is een eind weg voor drie dagen (1000 km heen en weer terug) maar als het dan toch moet, dan maar met een sei! Het blijft een heerlijke reiswagen. Wel moet ik nog zo'n drie kilo aan dode vliegen verwijderen.
Kees, wat mij betreft staat de trip naar Spa nog steeds in de agenda en voor zover ik weet ook bij Chris. Maar ik heb niet zoveel zin om formulieren in te vullen en vooraf te betalen, gewoon vrijheid blijheid spreekt mij meer aan. Ik heb Thierry gemaild of we op de zaterdag zonder reservering vooraf welkom zijn, maar ik hoor niets van hem. Ik wacht het nog maar even af, anders probeer ik hem nog een keer te bereiken. Weet jij of er nog meer mensen uit nederland met een sei gaan?
Kees , ik vrees dat het nog even zal duren voor Harrie zal antwoorden . De geluksvogel zit namelijk de Mille Miglia van dichtbij te volgen met zijn prachtSei .![]()
Maar 28 mei is redelijk nabij![]()
Kristal