Klopt.. sommigen halen die dus ook niet in 1 xToch typisch, dat als je het niet blijkt te kunnen, dat er dan 'speciale' examenregels zijn. Als het probleem namelijk examenangst is, zou je dat voor een 'speciaal' examen toch ook moeten hebbenHoi,
Het welkebekende 'staatsexamen' bestaat volgens mij (sinds dit jaar) niet meer. Er bestaat nog wel een mogelijkheid
om volgens speciale regels examen te doen in dit soort gevallen. Valt gewoon onder de regels van het CBR die
gaan gelden als iemand binnen 5 jaar 4 zakt voor het examen.
Hier kun je je evt. meer vinden: Rijbewijs
Greetz,
Alfa75jc
OK, dan heb ik weer wat geleerd. Ik dacht dat dat staatsexamen een eenmalige 'make-or-break' was waarbij de balans nogal vaak naar 'make' zou doorslaan. Wist niet dat je die óók kon herkansen.Klopt.. sommigen halen die dus ook niet in 1 xToch typisch, dat als je het niet blijkt te kunnen, dat er dan 'speciale' examenregels zijn. Als het probleem namelijk examenangst is, zou je dat voor een 'speciaal' examen toch ook moeten hebbenHoi,
Het welkebekende 'staatsexamen' bestaat volgens mij (sinds dit jaar) niet meer. Er bestaat nog wel een mogelijkheid
om volgens speciale regels examen te doen in dit soort gevallen. Valt gewoon onder de regels van het CBR die
gaan gelden als iemand binnen 5 jaar 4 zakt voor het examen.
Hier kun je je evt. meer vinden: Rijbewijs
Greetz,
Alfa75jc
Het verschil is enkel dat de examinator je wat meer op je gemak (probeert) te stellen..
Je begint bv. niet op het examenkantoor waar iedereen al loopt te stressen maar bij een openbare gelegenheid (in mijn geval café.. Nee, nee, koffie, niks sterkers) en daar wordt je ook weer afgezet en krijg je je uitslag.
De examenregels zijn hetzelfde, ingreep is gezakt.. enz..
Ja, ik heb er 6 (!) keer over gedaan..schaam me geen seconde.. heb het uiteindelijk gehaald.. en geloof me, 30 lessen extra wat al geen lessen meer zijn maar meer noodzakelijk omdat je van examen naar examen gaat en je moet blijven oefenen is ook geen zak aan... , duur, onmotiverend.. maar ondanks dat, was het wel altijd gezellig!
Groetjes Saskia
Die zich afvraagt of iedereen al meteen vol zelfvertrouwen achter het stuur zat na zijn examen, het 1e jaar geen fouten heeft gemaakt WANT hij had dat papiertje al..? Ik geloof er niks van..![]()
Oordelen is altijd erg makkelijk als je het zelf niet kent..
Psje.. geen ongelukken gemaakt of veroorzaakt.. in 4 jaar dat ik wel dat papiertje heb.. en wel heb gereden en echt in k.t omstandigheden qua gezondheid.... dus nee, hoeft niks te zeggen of je al dan niet tig keer bent gezakt..
de beste goede raad is dan ook : geen goede raad aannemen; rijden zoals je instructur je het geleerd heeft.Dan hoor ik bij die ene van de 10 die het haalt en dat niet door mazzel heeft gehaald....![]()
verigens is het examen doen via het CBR voor velen bij voorbaat al een stressvolle gebeurtenis. Ga maar eens na wat er allemaal op je afkomt aan goede raad en adviezen, om maar te zwijgen van de "spookverhalen" van examinatoren die een tax hebben of gewoon willkeurig zijn.
dat van de RIS klopt. Idee van het CBR, en het CBR is zo ongeveer de enige die er nu nog beter van wordt. (op zich is de lesmethode goed, maar alleen het cbr verdient er meer aan, de rijschool niet, omdat er nog een complete opleiding voor de instructeur bij hoort - die het cbr godzijdank niet verzorgd (dat zou eerst wel, maar na protest van oa bovag en belangenverenigingen voor rijschoolhouders is dat het innovam geworden (oa)) en zijn de examenkosten hoger door oa meerdere examens, maar het idee is wel goed).terwijl dat dus (in mijn ogen) niet zou moeten mogen.. goed is goed en fout is fout!
ik heb mn B en later mn A in 1x gehaald (theorie examens en 1e A examen en bromfietstheorie ook in 1x) maar mn huisgenote, die een maand geleden af moest rijden voor B, is gezakt. en waarom? volgens haar instructeur (die mee was geweest) ging alles goed en was ze bij een andere examinator geslaagd! ze heeft ook geen "rijopleiding in stappen" gedaan wat (voor zover ik het begrepen heb) ook van het CBR komt en ze nog aan het onderzoeken zijn of het slagingspercentage op deze manier hoger is.. nou, dat lijkt me op zo'n manier aardig te lukken dan!
ik ben blij dat ik het in 1x gehaald heb, maar als ik veel verhalen hoor lijkt het me maar een corrupt zooitje (niemand persoonlijk mee bedoeld, want er zijn ook altijd goeden bij!)