Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Forumbeleid en wijzigingen

do mar 09, 2006 20:39

Mijn mening.
Alleen zwaar modderen in te koop en in gevraagd, dus weg met opmerkingen als mooie kar en daar ga je spijt van krijgen of succes met de verkoop.
De rest lekker zo laten
Sluit ik me volledig bij aan :thumbs:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mar 09, 2006 20:44

Mijn mening.
Alleen zwaar modderen in te koop en in gevraagd, dus weg met opmerkingen als mooie kar en daar ga je spijt van krijgen of succes met de verkoop.
De rest lekker zo laten
Voor wie het weten wil, ik ook. :wink:

van G
Guru
Guru

do mar 09, 2006 21:13

Mijn mening.
De rest lekker zo laten
Goed idee :thumbs:

GiuliaCorse for president :biggrin:
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

harold
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

do mar 09, 2006 21:24

Mijn mening.
De rest lekker zo laten
gewoon geen reacties laten plaatsen op het te koop aangeboden/gevraagd-forum (weet niet of dat technisch mogelijk is?)
uitsluitend reactie via pb of email......ben je van heel veel geze*k af
wordt er dan toch niet gerelateerde sh*t die nix met alfa te maken heeft geplaatst..?
gewoon zonder pardon deleten en de plaatser van de advertentie waarschuwen om dat nooit meer te doen :twisted:
164 super 3.0v6 automaat, zwart, 96, Xenon, full Meguiars detailed, Eibach lowered, gepoetst door A1 Car Cleaning
Afbeelding

SPIDERVELOCE1750

do mar 09, 2006 21:25

Mijn mening.
De rest lekker zo laten
Moi aussi ... met de kleine doch belangrijke bedenking dat iedereen hier in eerste instantie tegen zichzelf en dus ook tegen de rest van deze minimaatschappij EERLIJK zo moeten zijn ... zo ... en nu de @@modus aan :wink:

Kristal

Richard
Member
Member

do mar 09, 2006 21:38

Bierkaai.... :?
Een paar verpesten het voor velen.. IP-ban mijn idee!
Dat heeft geen enkele zin :roll: IP ban is eenvoudig te omzeilen.......

Snooker
Full Member
Full Member
Contacteer: ICQ

RE: Forumbeleid en wijzigingen

do mar 09, 2006 21:45

De rubrieken "Te koop" en "Gevraagd" zullen inderdaad omgevormd worden tot rubrieken waar alleen nog advertenties geplaatst kunnen worden. Hierop kan dan per pb gereageerd worden door geinteresseerden. Alleen de technische implementatie daarvan moet nog uitgezocht worden door Jorick, dus dat kan nog even op zich laten wachten.

In de tussentijd zullen opmerkingen over te hoge vraagprijzen, te veel roest enzovoort enzovoort zo veel mogelijk verwijderd worden. Of liever nog: door forumleden niet meer geplaatst worden. ;)

@Dinky Boy: je Lancia-advertentie is door mij zonder verdere uitleg verwijderd omdat ik veronderstelde dat de reden je wel duidelijk zou zijn uit mijn post aangaande het gewijzigde forumbeleid. Inderdaad is dat gewijzigde beleid pas ingegaan nadat jij je advertentie had gezet, maar jouw advertentie was wel de directe aanleiding. Er kwamen diverse klachten binnen over meten met twee maten, enzovoort. Vandaar dus. Overigens heb ik behalve jouw Lancia-advertentie ook nog de advertentie verwijderd van Botty voor een Lancia Delta Integrale, ook zonder verdere uitleg.

Wellicht staan er nog meer posts met niet-Alfagerelateerde zaken in de vraag en aanbodrubrieken maar zolang die niet omhoog geschopt worden ga ik ze niet opzoeken om ze te verwijderen.

@Kai: Anarchisme kan zeker leuk zijn, maar je moet wel beseffen dat dit een forum is van een club met duizenden leden, en als zodanig ook als uithangbord fungeert. Er is op internet gelegenheid genoeg voor anarchisme, maar dus niet hier.

Snooker
Full Member
Full Member
Contacteer: ICQ

do mar 09, 2006 21:52

ik ben bang dat als je té veel regels aan een forum gaat leggen, er nog meer mensen vertrekken, ik vind het ook wel leuk om eens iets grappigs of misschien wel nuttigs te lezen, wat totaal niets met alfa romeo te maken heeft..
Daar is alle mogelijkheid voor in de café-rubriek.

derien

do mar 09, 2006 22:11

Je zou misschien de adverteerder de "eigenaar" kunnen maken van de post. Als deze adverteerder geen reacties wilt zet hij er gewoon gelijk een slot op. Zet iemand de advertentie op het forum omdat hij/zij reacties wilt , zet hij er niet (gelijk) een slot op. Geeft de moderators in ieder geval minder werk en technisch volgens mij niet zo moeilijk te implementeren. Het is maar een idee…
Laatst gewijzigd door derien op do mar 09, 2006 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

do mar 09, 2006 22:12

In de tussentijd zullen opmerkingen over te hoge vraagprijzen, te veel roest enzovoort enzovoort zo veel mogelijk verwijderd worden. Of liever nog: door forumleden niet meer geplaatst worden. ;)
En dat niet geplaatst worden bereik je dus door gewoon zwaar te modderen in te koop en verkoop lijkt me nl ook niet zo aangenaam dat wanneer je vergeet het bouwjaar of km stand te vermelden je complete inbox overloopt met pb.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mar 09, 2006 22:37

Ik ben het volledig eens met het nieuwe beleid in “te koop”, maar één ding moet me toch van het hart: ik vind het zeer bedroevend dat de goedbedoelde advertentie van iemand die meer is dan gewoon een forummer zonder pardon weg moet. Het betreft hier iemand die zich enorm en belangeloos inzet voor de SCARB. (jaja zo zijn er nog, dat weet ik). Als jullie dan al voort gaan op een beetje geklaag van mensen die hier weinig of niks bijdragen, dan is het hier erg gesteld. Iemand die het hier goed meent wordt het eerste slachtoffer van een nieuw beleid dat er al maanden eerder had moeten komen. Het betreft dan nog een “zuster” auto en geen Manta, Seat of erger.

Met 2 maten en gewichten wegen is geen enkel probleem, aangezien er zich onder de forummers OOK verschillende maten en gewichten bevinden. Ik lees nog veel meer dan ik post, want ik heb er helaas te veel tijd voor op het werk en dan zie je soms rare dingen. Zoals deze week nog iemand met welgeteld 5 posts die alle 5 bestonden uit….commentaar geven op prijzen. En die heren kunnen ongestoord doorgaan ? Trap zulke lui er zonder pardon af. Da’s mijn mening.

De post van iemand die hier gewoon rel komt schoppen en niks anders (die aanval tegen Raimon) bleef gewoon staan. Ik weet dat het niet makkelijk is om het forum in goede banen te leiden en heb dan ook verder niks dan lof voor het werk dat jullie leveren. Maar hier is toch even een steekje gevallen, met alle respect. Dink even een pb'tje sturen was het minste geweest.

Verder ben ik het volmondig eens met de posting van Sergio ivm forum en leden.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Emilio
Guru
Guru

do mar 09, 2006 22:42

Jongens, Ik wordt echt zuur van dit onderwerp.
De restricties op te koop en gevraagd: OK.
Maar al het overige. Ingrijpen als het echt TE ver gaat. Maar dit is geen klas kleuters, we zijn ook zonder moderator zeer goed instaat iemand op ongewenst gedrag te wijzen.
Nog 1 probleem: nu leg je de verantwoordelijkheid bij de moderator= is niet goed.
We zijn met 'n alle verantwoordelijk.

Begin het zo ondertussen niet zo leuk meer te vinden.
En om meteen maar een IP ban te risceren: Ik vind dit bejaardenhuis geneuzel!
Verbouw dat te koop en gezocht en verder einde topic en gezellig verder zoals het altijd ging.
Er zullen altijd mensen zijn die zich op hun tenen getrapt voelen. Dat kan je NOOIT voorkomen. That's life.
Laatst gewijzigd door Emilio op do mar 09, 2006 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mar 09, 2006 22:42

Je zou misschien de adverteerder de "eigenaar" kunnen maken van de post. Als deze adverteerder geen reacties wilt zet hij er gewoon gelijk een slot op. Zet iemand de advertentie op het forum omdat hij/zij reacties wilt , zet hij er niet (gelijk) een slot op. Geeft de moderators in ieder geval minder werk en technisch volgens mij niet zo moeilijk te implementeren. Het is maar een idee…
Als dit technisch mogelijk is lijkt mij dat een goed voorstel. Dan kan de aanbieder zelf uitmaken of hij commentaar wil toelaten. Goed bedacht. :D

SQUADRA LEO
Guru
Guru

do mar 09, 2006 22:44

Ik vind het absoluut een goede zaak dat er regels gesteld worden aan forum-gebruik, maar ben bang dat het forum een stuk stiller en saaier zal worden door het huidige voorstel. Het forum moet een afspiegeling blijven van de Alfa gemeenschap en geen rechtstaat worden waar een moderator bepaalt wat wel en wat niet mag (geen persoonlijk kritiek op de moderators overigens, ik ken de positie).

Ik zou eerder voorstellen dat bij de sectie 'Te Koop' geen reacties geplaatst kunnen worden, alleen contact via PB of email. 'Onnodige' discussies en 'vervuiling' van het onderwerp zullen zo niet plaatsvinden.

Het probleem zit hem misschien meer in het feit dat iedereen, SCARB donateur of niet, op de site berichten kan plaatsen. Als je de koppeling tussen donateursschap en forumgebruik legt blijven de serieus geinteresseerde Alfisti over en vind ik het persoonlijk zeker acceptabel dat deze een bv. Lancia te koop aanbiedt.

Tevsns, wat is nog het nut van een 'Forum-cafe' als de forumregel;s ook hierop van toepassing gaan worden... Dan mag er bijna geen posting meer geplaatst worden. Wederom; als alleen SCARB donateurs hier toegang toe hebben zal het forum sneller Alfa gerelateerd zijn en blijven.

Sterkte....

:thumbs:
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

do mar 09, 2006 22:51

Michel ik ben het absoluut niet eens met Sergio dat het forumgebruik uitsluitend voor leden moet zijn, ik heb hier bijna een jaar rondgedwaald zonder lid te zijn van scarb. (en ik heb mn rekening nog steeds niet betaald). Ben ik hier daarom niet gewenst?
Stukje bijdrage van een NIET scarb lid.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”